Καύσιμα: Βασιλεύει το λαθρεμπόριο

Την έκδοση νέας κανονιστικής απόφασης για την αγορά των πετρελαιοειδών προετοιμάζει, σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Τι προβλέπει για την πάταξη της λαθρεμπορίας.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
Καύσιμα: Βασιλεύει το λαθρεμπόριο
Την έκδοση νέας κανονιστικής απόφασης για την αγορά των πετρελαιοειδών προετοιμάζει, σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Σε αυτήν θα αξιολογεί την εφαρμογή των όσων προέβλεπε η προηγούμενη κανονιστική απόφαση την οποία είχε εκδώσει το 2006, ενώ θα προσθέτει και νέα μέτρα προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι στρεβλώσεις της αγοράς.

Στην κίνηση αυτή προχωρά η Επιτροπή εκτιμώντας ότι δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για συνέχιση της αδράνειας που επικρατεί στο συγκεκριμένο τομέα, ο οποίος έχει πληγεί από την κρίση και την αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουν να υφίστανται τα φαινόμενα λαθρεμπορίου.

Ωστόσο, όπως παρατηρούν παράγοντες της πετρελαιαγοράς, μόνιμο πρόβλημα παραμένει ότι οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται από την Κυβέρνηση, και τις αρμόδιες αρχές, υπάρχει πάντα τρόπος είτε να καταστρατηγούνται, είτε να μην εφαρμόζονται.
 
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρουν τον πρόσφατο νόμο 4072 του 2012, ο οποίος παραμένει ανενεργός καθώς δεν έχει εκδοθεί καμία από τις 7 κοινές υπουργικές αποφάσεις που προβλέπει. Κάτι αντίστοιχο είχε γίνει και με την κανονιστική απόφαση του 2006, καθώς από τα όσα προέβλεπε, ελλάχιστα εφαρμόστηκαν, καθώς δεν εκδόθηκαν οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις.

Ειδικότερα για τον πρόσφατο Νόμο που ψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο, (άρθρο 320) προβλέπει διατάξεις για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα. Για την ολοκληρωμένη όμως εφαρμογή των συγκεκριμένων διατάξεων του άρθρου, απαιτείται η έκδοση συνολικά επτά διαφορετικών ΚΥΑ οι οποίες αφορούν: 

* Καθορισμό τεχνικών λεπτομερειών για τη σήμανση όλων των μεταφορικών μέσων με το εμπορικό σήμα της αντίστοιχης εταιρίας και τοποθέτηση GPS. 

* Αποκλειστική χρήση μεταφορικών μέσων και υποχρεωτική σήμανση με τα στοιχεία του κατόχου άδειας Εμπορίας. 

* Προδιαγραφές και όρους εγκατάστασης ηλεκτρονικών συστημάτων διασφάλισης ποσότητας και ποιότητας στα μεταφορικά μέσα. 

* Καθορισμό χρόνου και λεπτομερειών εφαρμογής της σήμανσης των μεταφορικών μέσων και του GPS. 

* Απαγόρευση διακίνησης πετρελαιοειδών με μεταφορικό μέσο (βυτιοφόρο ή πλωτό μέσο) από κάτοχο άδειας Εμπορίας ή Διύλισης χωρίς σήμανση και GPS. Απαγόρευση διακίνησης με «λευκά» μεταφορικά μέσα. 

* Ιχνηθέτηση υγρών καυσίμων με ραδιοϊσότοπα ή μοριακής τεχνολογίας ιχνηθέτες. 

* Καθορισμό ειδικότερων θεμάτων και λεπτομερειών για την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση έλλειψης εμπορικού σήματος ή GPS στα μεταφορικά μέσα. 

* Στους ιδιοκτήτες μεταφορικών μέσων (βυτιοφόρων ή πλωτών) που δεν φέρουν σήμα ή GPS, επιβολή πρόστιμου και αφαίρεση αδειών κυκλοφορίας για 6 μήνες. Ειδικά για τα πλωτά (σλέπια), αφαίρεση και ναυτικού φυλλαδίου πλοιάρχου. 

* Επέκταση εφαρμογής ολοκληρωμένων συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών σε πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών. 

* Λεπτομέρειες για τις διαδικασίες και τους όρους εγκατάστασης – ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. 

* Εγκατάσταση στις φορολογικές αποθήκες συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών και συστημάτων ιχνηθέτησης (προδιαγραφές, προϋποθέσεις και χρονοδιάγραμμα).
Τέλος για την εφαρμογή των συγκεκριμένων διατάξεων, απαιτείται η έκδοση διευκρινιστικών εγκυκλίων σχετικά με τα τελωνειακά και φορολογικά παραστατικά που εκδίδονται σήμερα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v