Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΥΠΑΝ:Αποφασίζει για τους οδικούς άξονες

Περιθώρια λίγων ημερών έχει το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να παρουσιάσει το περίγραμμα της συμφωνίας με τους εργολήπτες και τις τράπεζες για την επανεκκίνηση των τεσσάρων βαλτωμένων οδικών αξόνων.

ΥΠΑΝ:Αποφασίζει για τους οδικούς άξονες
Περιθώρια λίγων ημερών έχει το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να παρουσιάσει το περίγραμμα της συμφωνίας με τους εργολήπτες και τις τράπεζες για την επανεκκίνηση των τεσσάρων βαλτωμένων οδικών αξόνων.

Το υπουργείο υποστηρίζει πως τις αμέσως επόμενες ημέρες θα γίνουν ανακοινώσεις, καθώς οι εργολήπτες διαμηνύουν πως αν δεν υπάρξει αρχική συμφωνία το αργότερο μέχρι το τέλος Οκτώβρη η κατάσταση θα γίνει πολύ δύσκολη.

Το χρονοδιάγραμμα που είχε δώσει το υπουργείο Ανάπτυξης αποδείχθηκε, όπως όλοι περίμεναν, "ενδεικτικό" αφού την 30ή Σεπτεμβρίου δεν υπήρχε η πολυαναμενόμενη συμφωνία.

Στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς ξεκαθαρίζουν πως οι συζητήσεις συνεχίζονται και επισημαίνουν πως οι αντοχές των κοινοπραξιών έχουν περιοριστεί. Κάποιες ήδη ψάχνουν δάνεια για να χρηματοδοτήσουν τη λειτουργία τους, την ίδια στιγμή που τα εργοτάξια είναι κλειστά και τα έσοδα περιορισμένα.

Οι κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τον άξονα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, την Ιονία Οδό, τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) και το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί και ο μεσολαβητής της κυβέρνησης Ευθ. Βιδάλης πρέπει να επιλύσουν μια δύσκολη εξίσωση:

Πρώτον, να αποφασίσουν -με στοιχεία τα οποία θα μπορούν να παρουσιαστούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ)- για το ποια τμήματα είναι βιώσιμα με βάση τα νέα δεδομένα στην κυκλοφορία.

Δεύτερον, να μελετήσουν τρόπους για την εξασφάλιση της πρόσθετης χρηματοδότησης που θα απαιτηθεί γιατί τα μειωμένα έσοδα από διόδια δημιουργούν «τρύπες» στο μοντέλο με βάση το οποίο ανατέθηκαν τα έργα. Οι τρύπες γίνονται ακόμα μεγαλύτερες μετά την έξοδο ξένων τραπεζικών ομίλων από τη δανειοδότηση.

Τα σενάρια για την τύχη διαφόρων τμημάτων των οδικών αξόνων δίνουν και παίρνουν: Πρώτα εμφανιζόταν ως μη βιώσιμος ολόκληρος ο Ε65 (άξονας κεντρικής Ελλάδας), τώρα φημολογείται πως το έργο θα προχωρήσει κανονικά (με ή χωρίς αλλαγές στη χάραξη).

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε πως το τμήμα Πύργος - Τσακώνα δεν πρόκειται να κατασκευαστεί καθώς έχει εμπλακεί σε δικαστικές περιπέτειες, αλλά τώρα μαθαίνουμε πως απειλείται και το τμήμα Πάτρα - Πύργος!

Αλλαγές στο φυσικό αντικείμενο αναμένονται και στην Ιονία Οδό (π.χ. θα κατασκευαστεί σήραγγα σε τμήμα του άξονα στο οποίο, με βάση τη μελέτη, θα κατασκευαζόταν γέφυρα), υπό την προϋπόθεση πως θα υπάρξει συμφωνία για τη χρηματοδότηση των τεσσάρων οδικών αξόνων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v