Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ICAP: Πιέσεις στην αγορά ηλεκτρολογικού υλικού

Πτώση στις πωλήσεις και ανατροπή της κερδοφορίας των καταστημάτων ηλεκτρολογικού υλικού το 2011, η οποία ήταν στενά συνδεδεμένη με την πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας, καταγράφη μελέτη της ICAP.

ICAP: Πιέσεις στην αγορά ηλεκτρολογικού υλικού
Πτώση στις πωλήσεις και ανατροπή της κερδοφορίας των καταστημάτων ηλεκτρολογικού υλικού το 2011, η οποία ήταν στενά συνδεδεμένη με την πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας, καταγράφη μελέτη της ICAP.

Αναλυτικότερα, συνεχίζεται η πτώση των πωλήσεων των καταστημάτων εμπορίας ηλεκτρολογικού υλικού και το 2011, όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Η εν λόγω μελέτη εξετάζει τον κλάδο των καταστημάτων εμπορίας ηλεκτρολογικού υλικού εξοπλισμού, την πορεία και τις προοπτικές του.

Στη χώρα μας, στον κλάδο της εμπορίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού δραστηριοποιούνται εκτός από τα μεμονωμένα καταστήματα που είναι διάσπαρτα σε ολόκληρη την επικράτεια, αλυσίδες καταστημάτων (καταστήματα τα οποία λειτουργούν κάτω από το ίδιο εμπορικό σήμα και ελέγχονται από τον ίδιο φορέα), καθώς επίσης αγοραστικοί όμιλοι αλλά και συνεταιρισμοί ηλεκτρολόγων.

Η κατασκευαστική και ειδικότερα η οικοδομική δραστηριότητα της χώρας επιδρά άμεσα στη ζήτηση ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης προέρχεται από τις ανεγέρσεις οικοδομών. Σημειώνεται ότι, η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα υποχώρησε κατά 38% περίπου (σε όγκο) το 2011 σε σχέση με το 2010, φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας.

Αναφερόμενη στην εξέλιξη και τη διάρθρωση της αγοράς, η Διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, κ. Σταματίνα Παντελαίου, σημειώνει τα εξής: «Το μέγεθος αγοράς των ειδικευμένων καταστημάτων εμπορίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 2006-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 10%. Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή ανατρέπεται από το 2009 και μετά, καθώς εμφανίζεται μέση ετήσια μείωση περίπου 13% την περίοδο 2009-2011. Ειδικότερα, το 2011 το μέγεθος της εξεταζόμενης αγοράς (πωλήσεις μέσω ειδικευμένων καταστημάτων ηλεκτρολογικού εξοπλισμού) υποχώρησε κατά 18% περίπου. Σε ό,τι αφορά τη διάρθρωση του μεγέθους της αγοράς, ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός (υλικό ράγας, πίνακες διανομής, διακοπτικό υλικό, σχάρες και κανάλια, μπαλαντέζες και διακόπτες) εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς για το 2011 (περίπου 36%). Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η τρέχουσα αρνητική οικονομική συγκυρία, θα εξακολουθήσει να επιδρά πτωτικά στην εξέλιξη της αγοράς και για τη διετία 2012-2013».

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε εκτενής χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει 20 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκαν ομαδοποιημένοι ισολογισμοί βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 42 επιχειρήσεων του κλάδου, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2010 και 2011.

Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο ενεργητικού των εταιρειών μειώθηκε κατά 14% το 2011 σε σχέση με το 2010, ενώ οι συνολικές τους πωλήσεις κατέγραψαν μείωση 17% την ίδια περίοδο. Στα ίδια σχεδόν επίπεδα ήταν και η μείωση για το μικτό κέρδος. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τη σοβαρή επιδείνωση του λειτουργικού αποτελέσματος, οδήγησαν στην καταγραφή πολλαπλάσιων ζημιών το 2011 σε σχέση με το 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v