Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού οι αυτοκινητιστές

Σε νομικό γραφείο των Βρυξελλών έχει αναθέσει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) την σύνταξη της προσφυγής που σχεδιάζει να καταθέσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ κατά του ελληνικού κράτους.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού οι αυτοκινητιστές
Σε νομικό γραφείο των Βρυξελλών έχει αναθέσει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) την σύνταξη της προσφυγής που σχεδιάζει να καταθέσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ κατά του ελληνικού κράτους.

Οι αυτοκινητιστές που εκτελούν διεθνείς μεταφορές θα προσφύγουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θέτοντας ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού που υφίσταται από φορτηγά τρίτων χωρών και ιδίως της Τουρκίας με την ανοχή, όπως καταγγέλλουν, των ελληνικών αρχών.

Όπως προβλέπει η νομοθεσία τα φορτηγά που εισέρχονται στη χώρα μας μπορούν να έχουν στις δεξαμενές καυσίμων το ανώτερο 200 λίτρα πετρελαίου. Το σκεπτικό της ρύθμισης αυτής εξυπηρετεί την ανάγκη τα διερχόμενα οχήματα να ενισχύουν την τοπική οικονομία γεμίζοντας καύσιμα στη χώρα στην οποία εισέρχονται.

Επιπλέον, με τον τρόπο αυτόν αποφεύγεται να δημιουργούνται ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές της χώρας εισόδου οι οποίοι δεν έχουν την δυνατότητα να προμηθευτούν αφορολόγητο πετρέλαιο από τα πρατήρια των συνόρων, αλλά ούτε από την γειτονική χώρα, όπου το κόστος του καυσίμου είναι φθηνότερο.

Ωστόσο σύμφωνα με την ΟΦΑΕ οι αυτοκινητιστές που προέρχονται από τρίτες χώρες γράφουν στα "παλαιότερα των υποδημάτων τους" τον νόμο που δεν τηρείται με την ανοχή των κρατικών υπαλλήλων, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι να ασκούν τον σχετικό έλεγχο.

Το αποτέλεσμα είναι τα ξένα φορτηγά να εισέρχονται στην Ελλάδα με εφοδιασμένα όχι μόνο με τα 1.360 λίτρα, τα οποία έχουν στις δεξαμενές τους, αλλά και ακόμη 200 εως 400 λίτρα τα οποία μεταφέρουν κρυμμένα σε δοχεία μέσα στο όχημα.

Όργιο παρανομίας στον Έβρο

Στα πρατήρια στα σύνορα δεν μπορούν να προμηθευτούν καύσιμα ελληνικά φορτηγά με αποτέλεσμα οι έλληνες αυτοκινητιστές να υποχρεώνονται να έχουν υψηλότερο λειτουργικό κόστος και άρα να μην είναι ανταγωνιστικοί.

Το πρόβλημα φαίνεται ότι είναι μεγαλύτερο στους Κήπους του Έβρου, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, όπου η ΟΦΑΕ καταγγέλλει όργιο παρανομίας από την πλευρά των Τούρκων αλλά και ανοχής από τις ελληνικές αρχές.

Σύμφωνα με το πρόεδρο της ΟΦΑΕ κ. Απόστολο Κενανίδη το πρόβλημα είχε επισημανθεί από την Ομοσπονδία από την εποχή ήδη που, επί υπουργίας Γ. Παπακωνσταντίνου, δόθηκε η άδεια για την λειτουργία των πρατηρίων των ΚΑΕ, ωστόσο κάθε προσπάθεια να λυθεί το πρόβλημα χωρίς να γίνει προσφυγή στην ΕΕ δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα.

Αντιπροσωπεία της ΟΦΑΕ τις επόμενες μέρες πρόκειται να συναντηθεί με τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Μαυραγάνη στον οποίο, πέρα από το ζήτημα του αφορολόγητου πετρελαίου, θέσουν θέματα που σχετίζονται τόσο με την τιμή διάθεσης των δελτίων TIR αλλά και θέματα που αφορούν την λειτουργία των τελωνείων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v