Λιανικό εμπόριο: Ενισχύονται τα private label

Ισχυρές πιέσεις ακόμη και σε κατηγορίες (όπως παιδικά προϊόντα) όπου αποτελούσαν το τελευταίο οχυρό τους δέχονται τα επώνυμα προϊόντα.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Λιανικό εμπόριο: Ενισχύονται τα private label
Ισχυρές πιέσεις ακόμη και σε κατηγορίες (όπως παιδικά προϊόντα) όπου αποτελούσαν το τελευταίο οχυρό τους δέχονται τα επώνυμα προϊόντα.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στην κατηγορία της βρεφικής πάνας, όπου τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label-PL) και ειδικότερα αυτά που διατίθενται μέσω της Lidl έχουν καταφέρει, όπως αναφέρουν στο Euro2day παράγοντες της αγοράς, να κατακτήσουν μερίδιο 31% στο σύνολο της αγοράς!

Η περίπτωση της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντος σίγουρα δεν είναι η μοναδική. Σε αρκετές κατηγορίες τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καταφέρει να καταστούν market leaders (όπως στα χαρτικά, στις μαρμελάδες, κ.α.).

Σύμφωνα με έρευνα της SymphonyIRI, στα προϊόντα πρωινού, όπως είναι η μαρμελάδα, το μερίδιο των PL έχει αυξηθεί από 18,3% που ήταν το 2007 στο 30,2% το 2011. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση στο μερίδιο των PL στην κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών, 8,2% από 1,6%.

Από την ίδια έρευνα προκύπτει επίσης ότι 1 στους 5 καταναλωτές είναι διατεθειμένος να αγοράσει περισσότερα PL στο μέλλον. Εξέλιξη η οποία έχει σημάνει συναγερμό στα επιτελεία των εταιρειών τα οποία έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου να καλύψουν το χαμένο έδαφος, μέσω έντασης των προσφορών, της μείωσης των τιμών αλλά και της δημιουργίας μιας νέας κατηγορίας low branded προϊόντων, κάτι το οποίο έχει κάνει ήδη η Ελαΐς – Unilever, η Μύλοι Λούλη, η Danone Hellas, κ.α. 

H νέα κατηγορία αφορά τη δημιουργία μιας επώνυμης σειράς προϊόντων, που στην περίπτωση της Ελαΐς Unilever είναι το brand Ελαΐς, με τιμή πολύ χαμηλότερη από την αντίστοιχη που έχει ένα ομοειδές προϊόν της εταιρείας (π.χ. η μαργαρίνη soft Ελαΐς πωλείται προς 0,78 ευρώ όταν το Βιτάμ προς 1,13 ευρώ) και άκρως ανταγωνιστική με την τιμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Απώτερος στόχος να κάνουν πιο ελκυστικές τις τιμές των προϊόντων τους, μειώνοντας αισθητά την ψαλίδα με τα private label, προκειμένου να περιορίσουν τις απώλειες σε τζίρους, μερίδια και κέρδη. Στρατηγική η οποία “τρέχει” στις χώρες της Ασίας και των αναπτυσσόμενων οικονομικών και “δοκιμάζεται” πλέον και στις χώρες της Γηραιάς Ηπείρου όπως σε Ισπανία και Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v