Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

NGBI 500: «Μαύρα» τα φετινά Χριστούγεννα

Τα Χριστούγεννα του 2012 είναι τα χειρότερα της τελευταίας τετραετίας, όπως προκύπτει από τις διαδοχικές ετήσιες πανελλαδικές έρευνες της Interview, οι οποίες εντάσσονται στις στατιστικές μετρήσεις του δείκτη NGBI 500.

NGBI 500: «Μαύρα» τα φετινά Χριστούγεννα
Τα Χριστούγεννα του 2012 είναι τα χειρότερα της τελευταίας τετραετίας, όπως προκύπτει από τις διαδοχικές ετήσιες πανελλαδικές έρευνες της εταιρίας δημοσκοπήσεων Interview, οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο των στατιστικών μετρήσεων του δείκτη Northern Greece Business Index 500.

Σύμφωνα με την έρευνα, που και φέτος πραγματοποιήθηκε σε πανελλαδικό δείγμα 400 ατόμων, τα φετινά Χριστούγεννα αναμένεται τεράστια περικοπή όλων των δαπανών, ελάχιστα δώρα με αποδέκτες κυρίως τα παιδιά και περιορισμό στις απολύτως αναγκαίες αγορές.

Ειδικότερα, η οικονομική κατάσταση του 84,9% των ερωτώμενων είναι χειρότερη, σε σχέση με τα περσινά Χριστούγεννα, έναντι αντίστοιχων ποσοστών επίσης 84,9% το 2011, 76,6% το 2010 και 44,2% το 2009.

Έτσι, τα λιγότερα δώρα προς συγγενείς και φίλους είναι το φυσικό επακόλουθο, με το 78,8% να απαντά πως σε σύγκριση με πέρυσι θα είναι λιγότερο γενναιόδωρο στις σχετικές Χριστουγεννιάτικες αγορές, έναντι 80% το 2011, 62,3% το 2010 και 41,8% το 2009.

Περισσότερα δώρα φέτος δεν θα πραγματοποιήσει κανείς, αφού το ποσοστό αυτό είναι μηδενικό, σε σχέση με 3,3% πέρυσι (3,9% το 2010 και 4,7% το 2009), ενώ το 21,2%, έναντι 16,7% το 2011 θα τα διατηρήσει στην ίδια ποσότητα με πέρυσι.

Όπως σημειώνεται στην έρευνα, αναμενόμενα είναι τα αποτελέσματα για τη χρήση της πιστωτικής κάρτας για τα δώρα των Χριστουγέννων, καθώς η χρήση της από τους καταναλωτές περιορίζεται πλέον σημαντικά. Το 3,1% απαντά πως θα την αξιοποιήσει, έναντι 7,5% το 2011, 1,8% το 2010 και 22,6% το 2009.

Αντίστοιχα, το 75% θα συρρικνώσει τη χρήση της τα φετινά Χριστούγεννα, σε σχέση με 66% το 2011, ενώ το 21,9% δηλώνει πως θα την αξιοποιήσει όσο και πέρυσι.

Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το τελευταίο πολυεπίπεδο ερώτημα της έρευνας, το οποίο επιχειρεί να «χαρτογραφήσει» το τοπίο των φετινών εορταστικών αγορών, καταγράφοντας ποια προϊόντα ή υπηρεσίες εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα, εν μέσω της οικονομικής κρίσης.

Τα κύρια συμπεράσματα είναι τα ακόλουθα:

- Ποσοστό μόλις 3,8%, έναντι 5,4% πέρυσι (10,4% το 2010 και 16,3% το 2009) δηλώνει ότι δεν πρόκειται να αναβάλλει καμία αγορά. Εξετάζοντας ξεχωριστά τις γυναίκες και τους άνδρες, αναδύεται μια διαφοροποίηση μεταξύ τους, όπως και το 2011. Έτσι, οι γυναίκες εμφανίζονται περισσότερο συντηρητικές σε σχέση με τους άντρες, δηλώνοντας φέτος με μηδενικό ποσοστό, έναντι 4,7% πέρυσι, ότι δεν θα αναβάλλουν καμία αγορά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των ανδρών είναι 6,1%. Το 2010 και το 2009 οι γυναίκες έφτασαν να έχουν έως και τριπλάσια ποσοστά μη αναβολής αγορών, σε σχέση με τους άνδρες.

- Κερδισμένα σε κάθε περίπτωση παραμένουν τα μικρά παιδιά, που και φέτος σε αρκετά μεγάλο βαθμό θα λάβουν τα δώρα τους, καθώς οι γονείς και οι συγγενείς δεν θα αναβάλλουν τις σχετικές αγορές. Αυτό αποδεικνύεται από το συνολικό ποσοστό της τάξης του 22,6% (21,2% για τους άνδρες και 25% για τις γυναίκες) που δηλώνει ότι φέτος δεν θα αγοράσει δώρα για τα παιδιά. Στην περσινή μέτρηση το αντίστοιχο συνολικό ποσοστό ήταν επίσης 22,6%, 24,7% το 2010 και 12,8% το 2009, που σημαίνει ότι την τελευταία τετραετία και τα παιχνίδια για τα παιδιά έχουν μπει αναγκαστικά στη «μέγγενη» της κρίσης.

- Μετά τα δώρα ακολουθεί η ένδυση-υπόδηση, όπου το 50,9%, έναντι 53,8% πέρυσι (39% το 2010 και 27,9% το 2009) θα αναβάλλει φέτος σχετικές αγορές προϊόντων, λόγω οικονομικής στενότητας. Αξιοσημείωτο το γεγονός πως οι γυναίκες εξακολουθούν να ανατρέπουν τα δεδομένα του 2010 και δείχνουν όσον αφορά στην ένδυση-υπόδηση πιο ολιγαρκείς, σε σχέση με τους άντρες.

- Η 3η κατηγορία, που μένει σε κάποιο βαθμό αλώβητη, είναι η έξοδος για διασκέδαση, όπου βέβαια το ποσοστό αναβολής φτάνει το 65%, έναντι 68,8% το 2011, 48,1% το 2010 και 44,2% το 2009. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων από την έξοδο για διασκέδαση και έπειτα χαρακτηρίζονται από μεγάλο έως τεράστιο βαθμό αναβολής της αγοράς τους, σε κάποιες περιπτώσεις αυξημένο, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

- Τα καλλυντικά λαμβάνουν ποσοστό 66%, η αγορά νέας συσκευής κινητού τηλεφώνου 69,8%, τα ταξίδια 77,4%, η αγορά καινούργιου ηλεκτρονικού υπολογιστή 80,1%, η απόκτηση νέων ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών 81,1% και τα κοσμήματα-αξεσουάρ 84,9%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v