Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου για επαναγορά

Η πράξη νομοθετικού περιεχόμενου για την έγκριση των συμβάσεων αναφορικά με την εκταμίευση των δόσεων, δημοσιεύτηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου για επαναγορά
Η πράξη νομοθετικού περιεχόμενου για την έγκριση των συμβάσεων αναφορικά με την εκταμίευση των δόσεων και την πληρωμή των δικαιούχων της επαναγοράς, δημοσιεύτηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Σε αυτή καθορίζονται οι όροι, με βάση τους οποίους, θα ολοκληρωθεί η διαδικασία πληρωμής των επενδυτών που διέθεσαν τα κεφάλαια τους στο πλαίσιο της επαναγοράς.

Στην συγκεκριμένη πράξη, όμως, εκτός από τη σύμβαση επέρχονται αλλαγές και σε θέματα του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης αναφορικά με την ενιαία αρχή πληρωμών και τις διαθεσιμότητες.

Προβλέπεται ότι «το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (εφεξής ΥΔΜΗΔ) αποστέλλει οριστικοποιημένη κατάσταση στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής (εφεξής ΕΑΠ) σε έντυπη μορφή συνοδευόμενη από ηλεκτρονικό αρχείο, σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρεί, όσων υπαλλήλων τελούν σε διαθεσιμότητα ή αργία»

Η εν λόγω κατάσταση πρέπει να περιέχει τουλάχιστον τα εξής στοιχεία: ΑΦΜ, επώνυμο, όνομα, οργανικό φορέα, σχέση εργασίας και εάν ο υπάλληλος τελεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας ή αργίας. Στην αναλυτική κατάσταση θα πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση στο καθεστώς αργίας σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 105 του ν. 4057/2012.

Η ΕΑΠ υποχρεούται για τους μισθοδοτούμενους υπαλλήλους που περιλαμβάνονται στο ως άνω οριστικοποιημένο αρχείο, να ελέγχει τις αποδοχές που αποστέλλει η εκκαθαρίζουσα αρχή και να τις συγκρίνει με τις αντίστοιχες μισθοδοτικές καταστάσεις του Οκτωβρίου του 2012.
Η ΕΑΠ υποχρεούται επίσης, στην περίπτωση που διαπιστωθεί από τον ως άνω έλεγχο ότι δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι διατάξεις του ν. 4093/2012, να προβεί σε έκτακτη προσωρινή παρακράτηση αποδοχών και να τη συμπεριλάβει σε νέα αναλυτική κατάσταση.

Η αναλυτική κατάσταση, μετά την πραγματοποίηση της πληρωμής, θα αποστέλλεται στην εκκαθαρίζουσα αρχή, στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων και στην 50η Διεύθυνση του Γ.Λ.Κ., με κοινοποίηση στο ΥΔΜΗΔ. Η ΕΑΠ διενεργεί την ως άνω έκτακτη προσωρινή παρακράτηση αποδοχών για όσο χρόνο διαπιστώνει τη μη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων».

Επίσης προβλέπεται ότι «Όλες ανεξαιρέτως οι πληρωμές των πάσης φύσεως
αποδοχών και των πρόσθετων αμοιβών του προσωπικού της παραγράφου 1.β. του παρόντος άρθρου από 01.01.2013 διενεργούνται αποκλειστικά από την Ενιαία Αρχή Πληρωμής μέσω τραπεζικού λογαριασμού. Τυχόν πληρωμές που διενεργούνται με άλλο τρόπο, θα θεωρούνται αυτοδίκαια μη νόμιμες και θα επέρχονται οι εξής κυρώσεις:

i) ως προς τα φυσικά πρόσωπα: Οι υπάλληλοι και οι δημόσιοι λειτουργοί που εμπλέκονται στις πληρωμές εκτός ΕΑΠ θα αντιμετωπίζουν τις κυρώσεις που προβλέπονται στις διατάξεις των άρθρων 256 ΠΚ (Απιστία σχετική με την Υπηρεσία), 259 ΠΚ (Παράβαση καθήκοντος) και 261ΠΚ (Παρότρυνση υφισταμένων και ανοχή)

ii) ως προς τα νομικά πρόσωπα και για όσο διάστημα παρατηρείται παρέκκλιση από τη διαδικασία πληρωμής μέσω ΕΑΠ επιβάλλεται αναστολή καταβολής της μισθοδοσίας του προσωπικού του φορέα ή / και παρακράτηση του σχετικού ποσοστού όπως αυτό εξειδικεύεται από την ισχύουσα νομοθεσία με απόδοσή του ως δημόσιο έσοδο. Επιπροσθέτως, στην περίπτωση των ΟΤΑ, επέρχεται παρακράτηση μέρους ή συνόλου από το ποσό των δικαιούμενων πόρων (ΚΑΠ?επιχορηγήσεις) καθώς και αναστολή εγκρίσεων πρόσληψης προσωπικού με συμβάσεις μίσθωσης έργου και Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου".


Η πληρωμές για την επαναγορά

Αναφορικά με τις πληρωμές των ομολόγων για την επαναγορά στην πράξη προβλέπεται ότι για να δοθούν τα χρήματα πρέπει να πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις. Μεταξύ αυτών:

1) το ΕΤΧΣ πρέπει να έχει λάβει από το νομικό συμβούλιο του κράτους στο υπουργείο Οικονομικών του δικαιούχου κράτους μέλους πιστοποιητικό συμμόρφωσης που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του, υπό τη μορφή που ορίζεται στο Παράρτημα 2 (πιστοποιητικό συμμόρφωσης) και αυτό το πιστοποιητικό συμμόρφωσης παραμένει ορθό και ακριβές όπως κατά την ημερομηνία εκταμίευσης. Το πιστοποιητικό συμμόρφωσης δεν θα φέρει ημερομηνία μεταγενέστερη από την ημερομηνία του αιτήματος χρηματοδότησης. Το δικαιούχο κράτος μέλος αναλαμβάνει την υποχρέωση να ενημερώσει το ΕΤΧΣ αμέσως αν, μεταξύ της ημερομηνίας του πιστοποιητικού συμμόρφωσης και της ημερομηνίας εκταμίευσης, επέλθει γεγονός που θα καθιστούσε ανακριβή οποιαδήποτε δήλωση που περιέχεται στο πιστοποιητικό συμμόρφωσης.

2) το ΕΤΧΣ να έχει λάβει γνωμοδοτήσεις από την Clearly, Gottlieb Steen & Hamilton και/ή τις συνεργαζόμενες με αυτή δικηγορικές εταιρείες σχετικά με τη συμμόρφωση της Ελλάδας με τους εφαρμοστέους όρους και προϋποθέσεις των δανείων και ομολόγων.

3) Το ΕΤΧΣ να έχει ενημερωθεί από το δικαιούχο κράτος μέλος για το αποτέλεσμα της διαδικασίας επαναγοράς του χρέους.

Δείτε όλη την πράξη στη στήλη συνοδευτικό υλικό

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v