Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αεροδρόμια: Εμφανίζονται και νέοι μνηστήρες

Σημαντικό ενδιαφέρον, από μεγάλες εταιρείες στον τομέα της διαχείρισης αεροδρομίων, συγκεντρώνουν οι επικείμενοι διαγωνισμοί για την αποκρατικοποίηση των κυριότερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αεροδρόμια: Εμφανίζονται και νέοι μνηστήρες
Σημαντικό ενδιαφέρον, από μεγάλες εταιρείες στον τομέα της διαχείρισης αεροδρομίων, συγκεντρώνουν οι επικείμενοι διαγωνισμοί για την αποκρατικοποίηση των κυριότερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που πρόκειται να προκηρυχθούν στις αρχές της νέας χρονιάς.

Ο όμιλος της ισπανικών, πλέον, συμφερόντων Hochtief, η γερμανική Fraport, αλλά και γαλλική Vincι έχουν, κατά καιρούς, επιβεβαιώσει το ενδιαφέρον τους να μετάσχουν στην επιχείρηση αποκρατικοποίησης των ελληνικών αεροδρομίων.

Το τελευταίο, όμως, διάστημα οι πληροφορίες κάνουν λόγο για ενδιαφέρον και του αμερικανικού ομίλου Corporacion America, ο οποίος λειτουργεί 49 αεροδρόμια σε Λατινική Αμερική αλλά και Ευρώπη και φέρεται να καλοβλέπει το ενδεχόμενο να πάρει υπό τον έλεγχό του και κάποια από τα ελληνικά αεροδρόμια.

Η Corporacion America, που εδρεύει στην Αργεντινή, έχει μεταξύ των βασικών δραστηριοτήτων της, τη διαχείριση αεροδρομίων, αναμένει να ξεκαθαρίσει το νομικό καθεστώς της διαγωνιστικής διαδικασίας προκειμένου να λάβει τις οριστικές της αποφάσεις για την περίπτωση των ελληνικών αεροδρομίων.

Πάντως οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο στόχαστρό της βρίσκονται τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου και της Ρόδου.

Εφόσον το ενδιαφέρον αυτό πάρει σάρκα και οστά τότε, ουσιαστικά, θα μιλάμε για ενδιαφέρον που αφορά σχεδόν στο σύνολο των αεροδρομίων που πρόκειται να παραχωρήσει το Δημόσιο.

Από τους σχεδιασμούς, που έχουν ανακοινωθεί ως τώρα, προκύπτει ότι πρόκειται να δημιουργηθούν 2 εως 3 ομάδες αεροδρομίων με γεωγραφικά χαρακτηριστικά τα οποία θα παραχωρηθούν, μετά από διαγωνισμό, για διάστημα από 35 εως 50 χρόνια.

Στις ομάδες αυτές τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου και Ρόδου αναμένεται ότι θα έχουν ηγετικό ρόλο καθώς πρόκειται για τα μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια. Πρόκειται για αερολιμένες στους οποίους μεγάλο ποσοστό της κίνησης προέρχεται από το εξωτερικό, καθώς είναι πύλες εισόδου στη χώρα.

Βέβαια, πρέπει να σημειώσουμε ότι ειδικά για την περίπτωση του Ηρακλείου δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακόμη οι κυβερνητικές αποφάσεις. Εξετάζεται τόσο η πιθανότητα η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι να προχωρήσει ως ξεχωριστός διαγωνισμός όσο και το ενδεχόμενο να ενταχθεί σε κάποια από τις ομάδες που θα δημιουργηθούν προς παραχώρηση.

Σε κάθε περίπτωση ο αερολιμένας του Ηρακλείου είναι το δεύτερο, μετά την Αθήνα, σε μεγέθη ελληνικό αεροδρόμιο και αναμένεται ότι θα προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον.


Αύξηση στο 11μηνο για Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και της| Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η διεθνής κίνηση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης κινήθηκε ανοδικά, ενισχυμένη κατά 5,7% σε σχέση με πέρυσι. Εξαίρεση ήταν ο Νοέμβριος οπότε το αεροδρόμιο Μακεδονία κατέγραψε μικρή υποχώρηση της διεθνούς κίνησης κατά 7,7%.

Στο ίδιο διάστημα ο αερολιμένας της Ρόδου είχε υποχώρηση της διεθνούς κίνησης κατά 7,2% σε σχέση με πέρυσι, ενώ το αεροδρόμιο του Ηρακλείου κατέγραψε μικρή πτώση (2,4%).
Ο αερολιμένας των Χανίων κατέγραψε στο 11μηνο του έτους αύξηση των διεθνών αφίξεων κατά 9%, στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας η αύξηση ήταν 6,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ ο κρατικός αερολιμένας της Κω είχε μείωση της διεθνούς κίνησης κατά 5,7%.


Σχέδια παραχώρησης για 22 αεροδρόμια

Τα σχέδια του Δημοσίου αναφέρουν ότι πρόκειται να παραχωρηθούν σε ιδιώτες τα αεροδρόμια που συγκεντρώνουν επιβατική κίνηση μεγαλύτερη των 250.000 επιβατών ετησίως ενώ θεωρείται ότι ενδιαφέρον μπορεί να υπάρξει και για αεροδρόμια που έχουν μικρή επιβατική κίνηση από 75.000 εως 250.000 επιβάτες το χρόνο.

Με τον τρόπο αυτόν αναμένεται ότι στις ομάδες παραχώρησης θα ενταχθούν από 13 εως 22 αεροδρόμια. Ο τελικός αριθμός θα προκύψει από το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα υπάρξει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο