Πτώση 15% στη διαφημιστική δαπάνη το 2011

Σημαντική υποχώρηση τζίρου κατά 15,5% εμφάνισαν το 2011 οι διαφημιστικές εταιρίες, σημειώνοντας ζημίες 19,13 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με σχετική μελέτη της Hellastat.

Πτώση 15% στη διαφημιστική δαπάνη το 2011
Σημαντική υποχώρηση τζίρου κατά 15,5% εμφάνισαν το 2011 οι διαφημιστικές εταιρίες, σημειώνοντας ζημίες 19,13 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με σχετική μελέτη της Hellastat.

Όπως σημειώνεται η ζήτηση για τις υπηρεσίες του κλάδου παρουσίασε υποχώρηση το 2011 εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, καθώς οι διαφημιζόμενοι στην προσπάθειά τους να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα έχουν προβεί σε σημαντικές περικοπές των διαφημιστικών δαπανών στα ΜΜΕ.

Σύμφωνα με στοιχεία της Media Services, το 2011 η συνολική διαφημιστική δαπάνη μειώθηκε κατά 15%, στο 1,6 δισ. ευρώ. Η τηλεόραση εμφάνισε τις μικρότερες απώλειες (-2,9%), ενώ οι ραδιοφωνικοί σταθμοί υπέστησαν τη μεγαλύτερη πτώση (-29,3%). Στη συνέχεια ακολούθησαν τα περιοδικά (-22,3%) και οι εφημερίδες (-17%).

Το πρώτο εξάμηνο του 2012 η μείωση στο σύνολο των διαφημιστικών δαπανών συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2011 διαμορφώθηκε σε -29,6%, στα 586,49 εκατ. ευρώ.

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αποτελούν το σημαντικότερο πελάτη των εταιρειών του κλάδου, καθώς το 2011 κατέλαβαν το μεγαλύτερο μερίδιο επί των διαφημιστικών δαπανών στα ΜΜΕ (6,1% του συνόλου), ξεπερνώντας τα 97,36 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται στη μελέτη της Hellastat, η ύφεση στον κλάδο σηματοδοτήθηκε από την πτώχευση της Mass Athens στο τέλος του 2011 μετά από 30 χρόνια λειτουργίας, από την υπαγωγή των μεγάλων εταιρειών Leo Burnett και Ashley and Holmes στο άρθρο 99 και από το κλείσιμο της Upset.

Στα σημαντικότερα προβλήματα του κλάδου συμπεριλαμβάνονται το υψηλό διαφημιστικό κόστος (φόρος τηλεόρασης, αγγελιόσημο) και η απουσία ενός σαφούς νομοθετικού πλαισίου.

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 161 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

- Ο συνολικός Κύκλος Εργασιών των επιχειρήσεων του δείγματος υποχώρησε περαιτέρω το 2011, κατά 15,5%, σε 841 εκατ. ευρώ. Μόνο το 28% των επιχειρήσεων πέτυχε αυξημένες πωλήσεις, ενώ η μέση υποχώρηση εσόδων διαμορφώθηκε σε -18,5%.

- Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 168,75 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 11,2%.

- Τα λειτουργικά αποτελέσματα ενισχύθηκαν κατά 8,3%, σε 9,14 εκατ. ευρώ (η μεταβολή αυτή οφείλεται σε μεμονωμένες επιχειρήσεις).

- Οι εταιρείες σχημάτισαν προ φόρων ζημίες 19,13 εκατ. ευρώ, από κέρδη 3,10 εκατ. ευρώ το 2010, με τη μέση πτώση ΚΠΦ να είναι ιδιαίτερα υψηλή (-47,5%).

- Ο κλάδος λειτουργεί με χαμηλά και μειούμενα περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ (2,8% και 0,8% αντίστοιχα).

- Το περιθώριο μικτών κερδών υποχώρησε στο 27%.

- Ο δείκτης των Ξένων ως προς τα Ίδια Κεφάλαια κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ το 2011 βελτιώθηκε σε 4 προς 1.

- Ο εμπορικός κύκλος διαμορφώθηκε στις -63 ημέρες, με τις Απαιτήσεις να εισπράττονται εντός 6 μηνών.

- Τέλος, η μέση αποδοτικότητα των Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) συνέχισε την καθοδική πορεία των τελευταίων χρόνων, μειούμενη το τελευταίο έτος σε 5,6% (από 15% το 2010).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v