Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πωλούν ακόμη τα «ασημικά» της παλιάς ΟΑ

Από τον Οκτώβριο του 2009 η Ολυμπιακή Αεροπορία άλλαξε χέρια περνώντας από το κράτος στον όμιλο MIG. Το ελληνικό Δημόσιο, όμως, δεν έχει ακόμη ξεμπερδέψει με την εταιρεία, αφού η εκκαθάριση δεν έχει ολοκληρωθεί.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Πωλούν ακόμη τα «ασημικά» της παλιάς ΟΑ
Από τον Οκτώβριο του 2009 η Ολυμπιακή Αεροπορία άλλαξε χέρια περνώντας από το κράτος στον όμιλο MIG, ωστόσο το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ακόμη ξεμπερδέψει με την εταιρεία, αφού η εκκαθάρισή της δεν έχει ολοκληρωθεί.

Η Εθνική Κεφαλαίου, που έχει αναλάβει ρόλο ειδικού εκκαθαριστή, προκήρυξε έναν ακόμη δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την πώληση ανταλλακτικών της Ο.Α. Πρόκειται για επιχείρηση – σκούπα καθώς πωλούνται τροχοί, φρένα, εφόδια συντήρησης αεροσκαφών, αλλά και ειδικός εξοπλισμός επίπλων γραφείου.
 
Οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, που θα γίνει στις 30 Ιανουαρίου, θα πρέπει να καταβάλλουν εγγύηση που κυμαίνεται από 2.000 εως 100.000 ευρώ.

Φυσικά δεν πρόκειται για την μοναδική εκκρεμότητα καθώς «παρκαρισμένα» στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος παραμένουν τα τέσσερα αεροσκάφη τύπου Airbus A340. Η συμφωνία για την πώληση των αεροσκαφών στην εταιρεία Apollo Aviation Group έχει υπογραφεί από τα μέσα του καλοκαιριού αλλά τα αεροπλάνα δεν έχουν παραληφθεί από την αγοράστρια καθώς υπάρχουν διαφωνίες με το Δημόσιο.


Μείωση αξίας

Η Apollo Aviation Group υποστηρίζει ότι τα τέσσερα αεροσκάφη δεν έχουν συντηρηθεί σωστά και δεν μπορούν να πετάξουν με αποτέλεσμα να έχει καθυστερήσει η υλοποίηση της συμφωνίας η οποία θα απέφερε στα δημόσια ταμεία περίπου 40 εκατομμύρια δολλάρια.

Η αμερικάνικη εταιρεία μετά από έλεγχο που διεξήγαγε διαπίστωσε ότι τα τέσσερα αεροσκάφη έχουν προβλήματα στα ηλεκτρονικά τους συστήματα και ζήτησε να γίνουν επιπλέον εργασίες συντήρησης.

Ωστόσο από την ελληνική πλευρά απορρίπτεται το ενδεχόμενο αυτό καθώς το κόστος, που θα βαρύνει το Δημόσιο, θα είναι υπέρογκο. Το αποτέλεσμα είναι βεβαίως τα αεροσκάφη να παραμένουν επί ελληνικού εδάφους ενώ το Δημόσιο χρεώνεται για την χρήση των χώρων του αεροδρομίου. Το ποσό που καταβάλλεται δεν είναι γνωστό, ωστόσο η χρέωση είναι πολύ χαμηλότερη από τα τέλη στάθμευσης που πληρώνουν οι εταιρείες για την στάθμευση των αεροσκαφών τους.

Η Apollo Aviation Group σκόπευε να διαλύσει τα αεροσκάφη χρησιμοποιώντας στην συνέχεια τα ανταλλακτικά τους και εκείνο που προκρίνεται πλέον είναι η διάλυση των Airbus να γίνει εδώ χωρίς όμως να έχει ξεκαθαριστεί πως θα γίνει αυτό και ποια πλευρά θα βαρύνουν οι απαραίτητες εργασίες.

Να σημειώσουμε ότι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, που αποτελούσαν το «καμάρι» της παλιάς Ολυμπιακής και πραγματοποιούσαν ταξίδια κυρίως σε Αμερική και Καναδά είχαν αγοραστεί το διάστημα 1997-1999 με κόστος περίπου 200 εκατ. ευρώ προκειμένου να αντικατασταθούν τα παλαιότερης τεχνολογίας Boeing 737.

Το δικό του ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η αρχική εκτίμηση των περιουσιακών στοιχείων της κρατικής ΟΑ ανέβαζε την αξία των εν λόγω αεροσκαφών στα 180 εκατομμύρια ευρώ. Το βέβαιο είναι ότι ένα μέρος – ίσως το σημαντικότερο – της αξίας αυτής «χάθηκε» λόγω της χρόνιας ακινησίας τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v