Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χωρίς λεωφορεία-τρόλεϊ, στους δρόμους τα τρακτέρ

Μία ακόμη εβδομάδα, η τρίτη συνεχόμενη, αναταραχής στο χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ξεκινά σήμερα καθώς, όπως όλα δείχνουν, λεωφορεία και τρόλεϊ θα παραμείνουν ακινητοποιημένα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Χωρίς λεωφορεία-τρόλεϊ, στους δρόμους τα τρακτέρ
Μία ακόμη εβδομάδα, η τρίτη συνεχόμενη, αναταραχής στο χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ξεκινά σήμερα καθώς, όπως όλα δείχνουν, λεωφορεία και τρόλεϊ θα παραμείνουν ακινητοποιημένα παρότι η απεργία των εργαζομένων στην εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες κρίθηκε παράνομη.

Ταλαιπωρία αναμένει επίσης και όσους χρησιμοποιούν τα τρένα στις μετακινήσεις τους αφού συνεχίζεται και σήμερα η απεργία των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο. Η επίταξη των απεργών στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, που είχε ως αποτέλεσμα να λειτουργήσουν από το απόγευμα της Παρασκευής Μετρό, Ηλεκτρικός και Τραμ, μερικώς μόνο έλυσε τα προβλήματα στις μετακινήσεις αφού τρόλεϊ, λεωφορεία και τρένα παραμένουν συνεχίζουν παραμένουν ακινητοποιημένα.

Οι απεργοί ζητούν την έναρξη διαλόγου για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας ενώ επιχειρούν να ξεκαθαρίσουν ότι δεν ζητούν εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο αλλά ΣΣΕ που θα αναγνωρίζουν τις εργασιακές τους ιδιαιτερότητες.

Από την πλευρά της κυβέρνησης, αλλά και της διοίκησης της ΟΣΥ, εκείνο που σημειώνεται σε όλους τους τόνους είναι ότι δεν τίθεται ζήτημα εξαίρεσης από τις διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου για καμία κατηγορία εργαζομένων, ωστόσο αφήνεται ανοικτό το παράθυρο του διαλόγου.

Πάντως εκείνο που επισημαίνεται είναι ότι σε περίπτωση που οι κινητοποιήσεις συνεχιστούν, δεν αποκλείεται να υπάρξει νέα απόφαση επίταξης. Χθες, μετά την κήρυξη της απεργίας ως παράνομης, κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών διαμήνυαν προς του εργαζόμενους ότι «μετά τη απόφαση της Δικαιοσύνης, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έχουν την ευκαιρία και την ευθύνη να ανταποκριθούν στην πρόσκληση της διοίκησης της Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ)και να λύσουν την απεργία. Σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση θα κάνει το καθήκον της».

Ήδη, σήμερα το πρωί η εισαγγελία πρωτοδικών διέταξε προκαταρκτική έρευνα για παραβίαση δικαστικής απόφασης, σε σχέση με την απόφαση του πρωτοδικείου που έκρινε παράνομη την απεργία στα λεωφορεία και στο τραμ.

Εξάλλου για την κυβέρνηση η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία απορρίφθηκε το αίτημα για πάγωμα της επίταξης θεωρείται ως δικαίωση της επιλογής που ακολούθησε στην περίπτωση των απεργών στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς.


Ξανά στο τραπέζι η αύξηση στα εισιτήρια

Την ίδια ώρα, πάντως, δεν αποκλείεται η απεργία των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να αποτελέσει την κολυμβήθρα μέσα στην οποία θα αναβαπτιστεί το αίτημα για αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων.

Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα από την πλευρά του υπουργείου τονίζονταν ότι οι απώλειες εσόδων από την απεργία θα είναι μεγαλύτερες από 10 εκατομμύρια ευρώ, εξανεμίζοντας το όποιο οικονομικό όφελος υπήρξε το προηγούμενο διάστημα από την συντονισμένη προσπάθεια για τον έλεγχο της εισιτηριοδιαφυγής.

Να θυμίσουμε ότι η τρόικα είχε ζητήσει να τεθούν σε ισχύ από τον Φεβρουάριο αυξήσεις 25% στην τιμή των εισιτηρίων. Όμως μετά την αύξηση των εσόδων που επιτεύχθηκε το προηγούμενο διάστημα το θέμα πάγωσε προκειμένου να εξεταστεί εκ νέου τον ερχόμενο Οκτώβριο


Στους δρόμους δίνουν «ραντεβού» οι αγρότες

Στο μεταξύ, κλιμακώνουν τον αγώνα τους σε όλη τη χώρα οι αγρότες, από τη Δευτέρα, έπειτα από συνεδρίαση του Πανελλαδικού Συντονιστικού Οργάνου του κλάδου στον Πλαταμώνα Πιερίας.

Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο αντιπρόεδρος της Αυθόρμητης Κίνησης Αγροτών Νομού Ημαθίας, Κώστας Λιλιόπουλος, στη συνάντηση έλαβαν μέρος εκπρόσωποι των αγροτών απ΄ όλη την Ελλάδα, από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη.

«Υπάρχει μεγάλος αναβρασμός. Η προσέλευση στη σημερινή μας συνάντηση, όπου αποφασίστηκε ότι αύριο βγαίνουν όλα τα τρακτέρ έξω, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Θα γίνει πολύ μεγάλη κινητοποίηση», αναφέρει ο κ. Λιλιόπουλος.

Η μεγάλη κινητοποίηση συναρτάται από τις συναντήσεις που θα έχουν από αύριο, όπως είπε ο κ. Λιλιόπουλος. Συγκεκριμένα έχουν προγραμματιστεί συναντήσεις με τον Αλέξη Τσίπρα, τον Ευάγγελο Βενιζέλο και τον Φώτη Κουβέλη, ενώ θα γίνουν συναντήσεις στα υπουργεία Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης.

«Το αν θα φύγουν τα τρακτέρ από τους δρόμους, θα εξαρτηθεί από τις συναντήσεις που έχουν οριστεί με πολιτικούς αρχηγούς και υπουργούς. Αν δεν είναι ικανοποιητικό το αποτέλεσμα, κλείνουμε τους δρόμους επ΄ αόριστον. Θα είμαστε παντού, στις εθνικές οδούς, στα λιμάνια, στα αεροδρόμια, στα τελωνεία, στα βόρεια σύνορα. Είναι θέμα της κυβέρνησης κατά πόσο θα ικανοποιήσει τα αιτήματά μας. Εάν οι συναντήσεις αποβούν άκαρπες δεν θα περάσει κουνούπι», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιλιόπουλος.

Τα κύρια αιτήματα των αγροτών, που όπως αναφέρει ο κ. Λιλιόπουλος είναι πολύ σοβαρά, αφορούν το πετρέλαιο, το κόστος παραγωγής, τον ΦΠΑ και το φορολογικό, «που είναι ίσως και η μεγαλύτερη παγίδα», όπως τόνισε χαρακτηριστικά.

Ήδη οι αγροτοσυνδικαλιστές της Θεσσαλίας αποφάσισαν να κατεβάσουν τη Δευτέρα τα τρακτέρ τους στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης στον κόμβο της Νίκαιας, έξω από τη Λάρισα. Η απόφαση πάρθηκε σε σύσκεψη που πραγματοποίησαν το Σάββατο, οι ομοσπονδίες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο