ΚΤΕΟ: Καταγγελίες από τα ΙΚΤΕΟ

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ επανήλθε, για μία ακόμη φορά, καταγγέλλοντας ότι η πιστοποίηση των δημόσιων ΚΤΕΟ της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, έγινε κατά παράβαση της ελληνικής νομοθεσίας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΚΤΕΟ: Καταγγελίες από τα ΙΚΤΕΟ
Δεν έχει τέλος η πολυετής κόντρα των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ με τους αντίστοιχους φορείς του δημοσίου.

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ επανήλθε, για μία ακόμη φορά, καταγγέλλοντας ότι η πιστοποίηση των δημόσιων ΚΤΕΟ της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, δηλαδή των μόνων ΚΤΕΟ του Δημοσίου που είχαν πιστοποιηθεί και μπορούσαν να διενεργούν ελέγχους, έγινε κατά παράβαση της ελληνικής νομοθεσίας αλλά και των σχετικών ευρωπαϊκών διατάξεων.

Ειδικότερα, όπως υποστηρίζει ο Σύνδεσμος ΙΚΤΕΟ, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ανέθεσε το έργο της πιστοποίησης των 4 ΚΤΕΟ της περιοχής σε τούρκικο – μη νομιμοποιούμενο φορέα Πιστοποίησης.

Μάλιστα υποστηρίζεται ότι το έργο της πιστοποίησης ανατέθηκε στις 24 Δεκεμβρίου και ολοκληρώθηκε στις 2 Ιανουαρίου, δηλαδή μόλις σε διάστημα 3 εργάσιμων ημερών, όταν, όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος ΙΚΤΕΟ, για την διαδικασία αυτή απαιτείται τουλάχιστον διάστημα ενός μήνα.

Ο ίδιος σύνδεσμος υποστηρίζει ότι τα ΚΤΕΟ της περιφέρειας δυτικής Μακεδονίας έκλεισαν στις 25 Ιανουαρίου ωστόσο στο διάστημα της λειτουργίας τους είχαν διενεργήσει ελέγχους και είχαν εκδώσει δελτία τεχνικού ελέγχου τα οποία ο ίδιος ο Σύνδεσμος ισχυρίζεται ότι είναι άκυρα.

Οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών ΚΤΕΟ κάνουν λόγο για απαράδεκτες και παράνομες μεθοδεύσεις από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών που, όπως σημειώνουν, συνιστούν προκλητική εκδήλωση άνισης μεταχείρισης, αποδομούν τον θεσμό του τεχνικού ελέγχου οχημάτων και υπονομεύουν τις άρτια υλοποιημένες επενδύσεις των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, παραβιάζοντας ευθέως τη νομιμότητα.


Κρατάει χρόνια ο καυγάς

Η κόντρα δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ ανάγεται σχεδόν μια 10ετία πίσω, στην αρχή δηλαδή του θεσμού των ΙΚΤΕΟ, καθώς οι δύο φορείς λειτούργησαν με διαφορετικούς όρους αφού το Δημόσιο είχε επιλέξει, για ακατανόητους λόγους, να μην προχωρήσει η πιστοποίηση των ΚΤΕΟ που του ανήκαν με αποτέλεσμα οι εκπρόσωποι των ΙΚΤΕΟ να καταγγέλλουν αθέμιτο ανταγωνισμό.

Σε μια προσπάθεια να εναρμονίσει την ελληνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή σε ότι αφορά τον τεχνικό έλεγχο το υπουργείο Μεταφορών τον περασμένο Μάιο έδωσε προθεσμία οκτώ μηνών, δηλαδή ως τις 3 Ιανουαρίου, προκειμένου να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των δημόσιων ΚΤΕΟ.

Οι Περιφέρειες της χώρας, οι οποίες και είχαν την υποχρέωση να ολοκληρώσουν τη διαδικασία αυτή, υποστηρίζουν ότι όλο αυτό το χρονικό διάστημα το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών δεν τους χορήγησε ούτε τα απαραίτητα στοιχεία, τα οποία είχαν ζητήσει ώστε να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των υπηρεσιών ΚΤΕΟ της χώρας, αλλά ούτε και τα απαραίτητα κονδύλια.

Τελικά μετά από πολλές παλινωδίες τα ΚΤΕΟ του Δημοσίου υποχρεώθηκαν στις αρχές Ιανουαρίου σε «λουκέτο» καθώς δεν μπορούσαν να διενεργούν τεχνικούς ελέγχους και να εκδίδουν Δελτία Τεχνικού Έλεγχου αφού δεν είχαν ολοκληρώσει τη διαδικασία πιστοποίησης.

Μοναδική εξαίρεση ήταν τα ΚΤΕΟ της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας τα οποία, σύμφωνα τουλάχιστον με την αρμόδια περιφέρεια, είχαν πιστοποιηθεί και είχαν ολοκληρώσει την ηλεκτρονική διασύνδεση τους με το υπουργείο.

Είτε σε δημόσιο, είτε σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων είναι μια διαδικασία απαραίτητη για την οδική ασφάλεια, ωστόσο ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας δεν έχουν περάσει ποτέ από τέτοιο έλεγχο.

Μάλιστα λόγω της οικονομικής κρίσης το πρόβλημα αυτό διογκώνεται. Ενδεικτικό είναι ότι από τα 7,9 εκατομμύρια οχήματα που υπάρχουν καταχωρημένα στις βάσεις του υπουργείου Μεταφορών τα 2,5 εκατομμύρια δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο, ως θα όφειλαν, με αρνητικές συνέπειες τόσο στην οδική ασφάλεια όσο και στα δημόσια οικονομικά, αφού οι απώλειες υπολογίζονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v