Στην τελική ευθεία το πλαίσιο για υδροπλάνα

Στην τελική ευθεία βρίσκονται πλέον οι ρυθμίσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη λειτουργία των υδατοδρομίων στη χώρα μας, που θα επιτρέψουν και την επιστροφή των υδροπλάνων στις ελληνικές μεταφορές.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Στην τελική ευθεία το πλαίσιο για υδροπλάνα
Σε τελικό στάδιο βρίσκονται πλέον οι ρυθμίσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη λειτουργία των υδατοδρομίων στη χώρα μας, που θα επιτρέψουν και την επιστροφή των υδροπλάνων στις ελληνικές μεταφορές.

Το σχετικό σχέδιο νόμου βρίσκεται στη φάση της συλλογής υπογραφών από τους αρμόδιους υπουργούς και σύντομα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή.

Οι προτάσεις του υπουργείου για τη δημιουργία υδατοδρομίων, που τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση από το αρμόδιο υπουργείο υπέστησαν σημαντικές τροποποιήσεις αφού, μεταξύ άλλων, στις αρχικές προτάσεις προβλέπονταν ότι δεν ήταν δυνατή η λειτουργία υδατοδρομίου σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί Natura.

Ωστόσο, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης από πολλές περιοχές της χώρας, που εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή, όπως και άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς ζήτησαν να απαλειφθεί ο συγκεκριμένος όρος, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, ιδίως στα νησιά του Ιονίου, θα υπήρχε σοβαρό πρόβλημα, αφού δεν θα μπορούσαν να χωροθετηθούν υδατοδρόμια.


Δραστηριότητα χαμηλής όχλησης

Εξάλλου, από μελέτες που έχουν γίνει στο παρελθόν σε άλλες χώρες, με μεγάλη πείρα στα υδροπλάνα και στα υδατοδρόμια, έχει προκύψει ότι δεν πρόκειται για δραστηριότητα η οποία προκαλεί όχληση στο περιβάλλον.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin Τα μετρήσιμα ποσοστά θορύβων καθώς και των υπόλοιπων περιβαλλοντικών οχλήσεων που προκύπτουν από τη λειτουργία τους είναι από τα πιο χαμηλά στη βιομηχανία των μεταφορικών μέσων.

Άλλωστε, ακόμη και στην ελληνική πραγματικότητα υπάρχει προηγούμενο καθώς η λειτουργία των υδατοδρομίων στη λίμνη των Ιωαννίνων αλλά και στο νησί των Παξών, δηλαδή σε δύο περιοχές που εντάσσονται στο δίκτυο Natura, δεν προκάλεσε κανένα πρόβλημα.

Επίσης, λιγότερο γραφειοκρατική, σε σχέση με τις αρχικές προτάσεις, θα είναι η διαδικασία για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων.


Ζωντανό το επενδυτικό ενδιαφέρον από τους Καναδούς

Η οριστικοποίηση του θεσμικού πλαισίου για τα υδατοδρόμια θα επιτρέψει την επαναλειτουργία στη χώρα μας υδροπλάνων, αφού το επενδυτικό ενδιαφέρον εξακολουθεί να παραμένει ενεργό, παρά τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που υποχρέωσαν σε λουκέτο τις εταιρείες οι οποίες είχαν αναπτύξει σχετική δραστηριότητα τα προηγούμενα χρόνια.

Χαρακτηριστικό του παραλογισμού με τον οποίο λειτούργησαν οι ελληνικές αρχές στην περίπτωση της λειτουργίας των υδατοδρομίων είναι ο όρος που έθετε περιορισμό στην εξυπηρέτηση μόλις τριών πτήσεων την ημέρα από κάθε υδατοδρόμιο, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη επένδυση να είναι εντελώς ασύμφορη.

Οι εταιρείες AirseaLines και Argo Airways είχαν ξεκινήσει φιλόδοξα τη λειτουργία τους, αλλά τελικώς μετά από περιπέτειες ετών υποχρεώθηκαν σε... αναγκαστική προσθαλάσσωση, παρότι η ανταπόκριση του επιβατικού κοινού ήταν θετική.

H AirseaLines, ελληνοκαναδικών συμφερόντων, αποτέλεσε το πλέον φιλόδοξο επενδυτικό εγχείρημα καθώς η επένδυση έφτασε στα 25 εκατομμύρια ευρώ. Η εταιρεία πραγματοποιούσε πτήσεις προς τα νησιά του Ιονίου από την Πάτρα και τα Γιάννενα αλλά και την πόλη του Βόλου, ενώ εξυπηρετούσε και προορισμούς του εξωτερικού. Τελικώς, αποχώρησε από την αγορά το 2009 και αφού προηγουμένως στα 4 χρόνια της λειτουργίας της έκανε 18.500 πτήσεις και είχε μεταφέρει 180.000 επιβάτες.

Ο Βόλος φαίνεται ότι είναι μια ιδανική επιλογή για τις πτήσεις με υδροπλάνα καθώς την εν λόγω πόλη είχε επιλέξει για κέντρο της και η Argo Airways η οποία πραγματοποιούσε πτήσεις από την πόλη προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Πάντως, πρέπει να αναφέρουμε ότι ειδικά από την πλευρά των επενδυτών της AirseaLines το ενδιαφέρον παραμένει ζωντανό γεγονός που έχει μεταφέρει προς τον αρμόδιο υπουργό Κ. Χατζηδάκη ο Καναδός πρέσβης σε συναντήσεις τους το προηγούμενο διάστημα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο