3,65 εκατ. για την προώθηση της ιχθυοκαλλιέργειας

“Ταυτότητα” στο ελληνικό ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών αλλά και τη γνωριμία του με τους Έλληνες επιχειρούν να δώσουν ο ΟΠΕ και τα υπουργεία Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης.

3,65 εκατ. για την προώθηση της ιχθυοκαλλιέργειας
“Ταυτότητα” στο ελληνικό ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών αλλά και τη γνωριμία του με τους Έλληνες καταναλωτές το 36,7% (!) των οποίων κατά δήλωσή του δεν το καταναλώνει, επιχειρούν να δώσουν ο ΟΠΕ και τα υπουργεία Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης. Προσπάθεια η οποία θα υλοποιηθεί μέσα από το “Ολοκληρωμένο Επιχειρησιακό Σχέδιο Προώθησης για ευρύαλα μεσογειακά είδη (τσιπούρα και λαβράκι ιχθυοκαλλιέργειας) " συνολικού προϋπολογισμού 3,65 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα πάντως που το ελληνικό ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας παραμένει τελείως άγνωστό για 4 στους 10 Έλληνες καταναλωτές, φαίνεται ότι είναι γνωστό στους ξένους καταναλωτές κάτι που αποδεικνύεται και από την πορεία των εξαγωγών, -εξάγονται 2.000 τόνοι την εβδομάδα-, αλλά και στους ξένους επενδυτές.

Πληροφορίες από την αγορά αναφέρουν ότι επενδυτές από τη Σαουδική Αραβία ενδιαφέρονται να “αγοράσουν” τεχνογνωσία από τους Έλληνες για να αναπτύξουν κάτι αντίστοιχο και στη χώρα τους. Ενδιαφέρον από τον αραβικό κόσμο, το οποίο είχε εκδηλωθεί και κατά το παρελθόν.

Πέρα από το αραβικό φλερτ για αγορά τεχνογνωσίας από τις εταιρείες του κλάδου ή για κάτι μεγαλύτερο, και τις εξαγωγικές δάφνες -ο κλάδος αποτελεί έναν από τους εξαγωγικούς πυλώνες της χώρας και πρωταγωνιστή σε Ευρωπαϊκό επίπεδο-, τα προβλήματα παραμένουν.

υψηλές δανειακές υποχρεώσεις, η δυσκολία ανεύρεσης ζεστού χρήματος αλλά και οι χαμηλές τιμές σε συνδυασμό με την αύξηση κατά 20% του κόστους των πρώτων υλών εξακολουθούν να αποτελούν το μεγάλο αγκάθι για τις επιχειρήσεις του κλάδου οι οποίες για μια ακόμη φορά την τελευταία 15ετία αναζητούν και συζητούν τρόπους εξόδου από την κρίση.

Ότι όλοι συζητάνε με όλους είναι κάτι που δεν διαψεύδεται από καμία πλευρά. Το μόνο που μέχρι στιγμής δεν επιβεβαιώνεται είναι πόσο κοντά ή πόσο μακριά στην επίτευξη μιας συνένωσης και στη δημιουργία ενός ή δύο μεγάλων σχημάτων βρίσκεται ο κλάδος. Όλοι ή σχεδόν όλοι πάντως εκτιμούν ότι η δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων δεν πρέπει να αποτελέσει απλώς άθροισμα δανείων, προβλημάτων και υποχρεώσεων. Αντιθέτως, υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να έχει συγκεκριμένο business plan και αρωγό τα πιστωτικά ιδρύματα αλλά και τους βασικούς μετόχους, προκειμένου να δημιουργηθούν ένα ή δύο ανταγωνιστικά ισχυρά σχήματα.

Σημειώνεται ότι η Ελληνική θαλασσοκαλλιέργεια η οποία εφέτος συμπληρώνει αισίως τα 32 χρόνια, αποτελείται από 65 εταιρείες εκ των οποίων οι 6 είναι εισηγμένες στο ΧΑ, ο συνολικός τζίρος υπερβαίνει τα 800 εκατ. ευρώ, οι επενδύσεις τα 740 εκατ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές εκτιμάται ότι μέσα στην επόμενη διετία θα αγγίξουν τα 500 εκατ. ευρώ.

Σε ότι αφορά στην Ελληνική παραγωγή σε τσιπούρα και λαβράκι αυτή άγγιξε πέρυσι τους 121.000 τόνους ψαριών, στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Τουρκία, που παρήγε 90.000 τόνους ψαριών και η Ισπανία με 39.000 τόνους ψαριών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v