Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μηταράκης:Το 2012 σταθεροποιήσαμε τη χώρα

Το 2012 πετύχαμε να θέσουμε τις βάσεις σταθεροποίησης της χώρας μας. Υπάρχει πολιτική σταθερότητα και αυτό είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για επενδύσεις, ιδίως στο χώρο της ενέργειας δήλωσε ο Ν. Μηταράκης.

Μηταράκης:Το 2012 σταθεροποιήσαμε τη χώρα
Το 2012 πετύχαμε να θέσουμε τις βάσεις σταθεροποίησης της χώρας μας. Υπάρχει πολιτική σταθερότητα και αυτό είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για επενδύσεις, ιδίως στο χώρο της ενέργειας δήλωσε ο Ν. Μηταράκης κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο «Athens Energy Forum».

Η εικόνα της Ελλάδας ως επιχειρηματικού προορισμού αλλάζει αλλά βεβαίως ως Κυβέρνηση δεν θα αισθανθούμε άνετα μέχρι αυτές οι διαπιστώσεις και εκθέσεις να μετατραπούν σε ανάπτυξη και θέσεις εργασίας.

Διότι το κόστος της προσαρμογής ήταν δυσανάλογα μεγάλο:

? Ανεργία: 27%. Και σε μερικές περιπτώσεις όπως η ανεργία των νέων ακόμη και 58%.
? 2013: Ο 6ος χρόνος ύφεσης. Συνολικά το 2013 θα είναι μια δύσκολη χρονιά. Αλλά ευελπιστώ ότι θα είναι η μεταβατική χρονιά. Η τελευταία χρονιά μεγάλης δυσκολίας.

Η απάντηση μας ομαδοποιείται σε 5 άξονες πολιτικής:

Ι. Δημοσιονομική σταθερότητα

? Δεν τίθεται θέμα Grexit. Η Ελλάδα δεν απομονώθηκε.
? Πλέον και οι συνομιλητές μας το αναγνωρίζουν: “Όσοι επενδύσουν σήμερα στην Ελλάδα σε ευρώ, η αποτίμηση της επένδυσής τους και του χρόνου και τον επόμενο και σε 10 χρόνια από τώρα πάλι σε ευρώ θα είναι ”

ΙΙ. Ρευστότητα

? Μέχρι τέλος Μαρτίου θα έχουν καταβλήθεί 53,3 δισ. ευρώ από Ε.Ε. και 3,3 δισ. ευρώ από ΔΝΤ. Συνολικά 56,6 δισ. ευρώ.
? Η Ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών προχωρά. Η Ενίσχυση του πιστωτικού τομέα είναι άλλωστε προϋπόθεση για επενδύσεις, γιατί κανένας μεγάλος επενδυτής δεν διαθέτει, κατά κανόνα, το σύνολο των χρημάτων της επένδυσης που θα πραγματοποιήσει.
? Για το 2013 προβλέπεται η διάθεση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ €3,5δισ. Ευρώ ενώ ιδιαίτερα σημαντικά είναι και τα κονδύλια ύψους €18,5δισ. από νέο ΕΣΠΑ για την επόμενη προγραμματική περίοδο.

III. Διαρθρωτικές Αλλαγές

1. Απελευθέρωση αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σύμφωνα με την 3η οδηγία για την ενέργεια της Ε.Ε.

2. Σύστημα Δημοσίων Συμβάσεων και Προμηθειών: Έτοιμο μέχρι το Μάρτιο. Μείωση Κόστους. Ενίσχυση Διαφάνειας.

3. Νέος νόμος για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις βασισμένος σε προτάσεις της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας

4. Μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο του “Business Friendly Greece”, όπως μείωση περιορισμών για είσοδο στην αγορά

5. Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές

IV. Προσέλκυση Επενδύσεων – Νέο Νομοσχέδιο

Το είπα και στην αρχή, ότι οι νέες θέσεις εργασίας είναι το μεγάλο ζητούμενο. Αλλά δεν υπάρχουν εργαζόμενοι χωρίς εργοδότες, ούτε επιχειρήσεις χωρίς επιχειρηματίες, όπως τόνισε ο κ. Μηταράκης.

Στρατηγικές Επενδύσεις

1. Διευκολύνεται το σύστημα αδειοδότησης επενδυτικών σχεδίων καθώς συστήνεται η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων, η οποία θα χειρίζεται συνολικά τις αιτήσεις Στρατηγικών Επενδύσεων.

2. Με την σύσταση της Γ.Δ.Σ.Ε. αποσαφηνίζεται πλήρως το τοπίο σχετικά με την διαδικασία της αδειοδότησης καθώς αναλαμβάνει την ευθύνη να διαχειρίζεται τον επενδυτικό φάκελο ενώ η «Επενδύστε στην Ελλάδα ΑΕ» στοχεύει με την αξιοποίηση του διεθνούς δικτύου που διαθέτει στην προσέλκυση όλο και περισσότερων επενδύσεων και την παροχή τεχνογνωσίας.

3. Με δεδομένη την οικονομική συγκυρία, καταργείται η υποχρέωση κατάθεσης εγγυητικής επιστολής συμμετοχής και προωθείται η αύξηση της Διαχειριστικής Αμοιβής η οποία θα καταβάλλεται σε δύο στάδια και σε συνάρτηση με την εξέλιξη της επένδυσης.

4. Δίνεται επίσης έμφαση, στη δυνατότητα εισαγωγής φορολογικών κινήτρων για την ανάπτυξη στρατηγικών επενδύσεων, στο πλαίσιο των περιορισμών του κοινοτικού δικαίου και της υφιστάμενης δημοσιονομικής συγκυρίας.

5. Για την άρση σημαντικών γραφειοκρατικών εμποδίων και με στόχο την απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης, καταργείται η ανάγκη έκδοσης πολλαπλών αδειών και αντικαθίσταται με την έκδοση «πολυάδειας».

6. Διευκολύνονται οι επενδυτές τρίτων κρατών ως προς την παραμονή τους στην Ελλάδα με την παροχή διευρυμένων χρονικών ορίων παραμονής για τους εκπροσώπους των επενδυτικών φορέων και των συνεργατών τους. Παράλληλα παρέχεται δυνατότητα χορήγησης αδειών διαμονής σε πολίτες τρίτων χωρών και σε μέλη οικογενειών τους, που προβαίνουν σε αγορά ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα η αξία της οποίας υπερβαίνει τις 300.000 Ευρώ.

7. Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων

o Επενδυτικός Νόμος: Ρευστότητα - Ταχύτητα – Διαφάνεια

Με το νομοσχέδιο αυτό επιχειρείται επίσης ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου ιδιωτικών επενδύσεων, που υπάγονται σε επενδυτικούς νόμους. Στο πλαίσιο αυτό:

1. Εισάγονται διατάξεις που αναμένεται να ενισχύσουν τη ρευστότητα των επενδυτών, με την προκαταβολή έως και του συνολικού ποσού επιδότησης, κατά την έναρξη της επένδυσης, δια της κατάθεσης εγγυητικής επιστολής, προς διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

2. Καταργείται ο χρονικός περιορισμός υποβολής επενδυτικών σχεδίων, κάθε Απρίλιο και Οκτώβριο και παρέχεται δυνατότητα υποβολής επενδυτικών σχεδίων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

3. Με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας, για τα Μεγάλα Επενδυτικά Σχέδια, το ύψος των οποίων καθιερώνεται στο όριο των πενήντα εκατομμυρίων (50.000.000) ευρώ, προβλέπεται νομοθετική κύρωση.

4. Παρέχεται επίσης νομοθετική εξουσιοδότηση, για ανάθεση ελέγχων επενδυτικών σχεδίων σε πιστοποιημένους φορείς, προς υποβοήθηση του έργου των αρμοδίων Υπηρεσιών και υπό την τελική έγκριση της Διοίκησης. Με την έκδοση υπουργικής απόφασης, θα καθορισθούν οι προϋποθέσεις και η διαδικασία πιστοποίησης των φορέων.

5. Συστήνεται αυτοτελές τμήμα επιθεώρησης ιδιωτικών επενδύσεων.

V. Καταλύτες ανάπτυξης

Ως καταλύτες ανάπτυξης προωθούνται από την κυβέρνηση οι: Αποκρατικοποιήσεις καθώς εκτός από έσοδα θα φέρουν στη χώρα και τεχνογνωσία, Οι Συμπράξεις Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα ΣΔΙΤ ιδιαίτερα στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων, η Επανέναρξη των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, τα 37 Περιφερειακά Αεροδρόμια και τα άλλα μεγάλα έργα όπως:
a. Επεκτάσεις Μετρό
b. Επέκταση του Δικτύου του Τραμ προς Πειραιά
c. Λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Λαυρίου
d. Επέκταση του Δικτύου του Προαστιακού
e. Μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου σε δίκτυο διπλής γραμμής

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο