Σκορδάς: Ελληνικό σήμα μόνο σε ντόπια προϊόντα

Η σύνδεση με την παραγωγική διαδικασία θα αποτελεί το βασικό κριτήριο βάσει του οποίου ένα προϊόν θα μπορεί να χαρακτηρίζεται και να προβάλλεται ως ελληνικό, σημείωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Αθ. Σκορδάς.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Σκορδάς: Ελληνικό σήμα μόνο σε ντόπια προϊόντα
Η σύνδεση με την παραγωγική διαδικασία θα αποτελεί το βασικό κριτήριο βάσει του οποίου ένα προϊόν θα μπορεί να χαρακτηρίζεται και να προβάλλεται ως ελληνικό. Αυτό ανέφερε το πρωί της Τετάρτης ο υφυπουργός Ανάπτυξης Αθ. Σκορδάς, από το βήμα του συνεδρίου "Προϊόν Ελληνικό! Δύναμη Ανάπτυξης & Εξωστρέφειας της Ελληνικής Οικονομίας".

Ο κ. Σκορδάς επισήμανε: "Η ταυτότητα του τι είναι ελληνικό προϊόν είναι ένα εγχείρημα σύνθετο, πολυεπίπεδο και όχι χωρίς διακινδύνευση. Σε φυσιολογικές συνθήκες τα κριτήρια ελληνικότητας επιδέχονται πολλών απαντήσεων. Ωστόσο σε εποχή κρίσης οφείλουμε να αποφασίσουμε υπό το πρίσμα του 1,3 εκατ. ανέργων. Η πρώτη προσπάθεια είναι η σύνδεση με την παραγωγή. Γιατί βιώσιμες θέσεις εργασίας δημιουργεί η παραγωγή".

Παράλληλα, σημειώνει ότι η Επιτροπή για το Ελληνικό σήμερα θεωρεί ότι πρέπει να είναι προαιρετικό και να απονέμεται στα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα. Κατά τον ίδιο, η υιοθέτηση ελληνικού σήματος θα οδηγήσει στη διακοπή μιας άναρχης χρήσης της ελληνικής σημαίας στις συσκευασίες των προϊόντων, ενώ ανέφερε ότι η Επιτροπή βρίσκεται στην τελική ευθεία για το ελληνικό σήμα στα αλκοολούχα ποτά.

Η κρίση δεν θα ξεπεραστεί με ελληνικά σημαιάκια, αλλά με μια εμπορική πολιτική έντιμη για τον καταναλωτή, με υψηλής ποιότητας προϊόντα που θα βρουν τη θέση τους στις διεθνείς αγορές, υπογράμμισε ο κ. Σκορδάς.

Από την πλευρά του, ο ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της ΚΕΕΕ Κωνσταντίνος Μίχαλος σημείωσε ότι "η Ελλάδα χρειάζεται να παράγει περισσότερα προϊόντα, τα οποία θα εξάγονται και θα καταναλώνονται όχι μόνο εντός αλλά και εκτός των συνόρων της".

Επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μια προσπάθεια που δεν ήταν ποτέ εύκολη, λόγω των διαρθρωτικών αδυναμιών της ελληνικής οικονομίας. Όσον αφορά τη σήμανση των ελληνικών προϊόντων, οφείλει, σύμφωνα με τον κ. Μίχαλο, να λάβει εξωστρεφή αντί εσωστρεφή χαρακτήρα, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός αναγνωρίσιμου και ελκυστικού brand name στις διεθνείς αγορές.

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, στα εμπόδια της γραφειοκρατίας και της φορολόγησης. Σημειώνοντας ότι υπάρχουν παραδείγματα εταιρειών που, για να συμμετάσχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς προμηθειών, αναγκάστηκαν να καταβάλουν μετρητοίς την αξία των εγγυήσεων. "Και βεβαίως μια εταιρεία που δανείζεται με τριπλάσιο κόστος σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές της είναι επόμενο να μειονεκτεί στην προώθηση των προϊόντων της".

Το ζητούμενο σύμφωνα με τον κ. Μίχαλο είναι να υπάρξει προσανατολισμός στη σωστή κατεύθυνση. Να προχωρήσει αυτή η προσπάθεια, με γνώμονα όχι τόσο τον ανταγωνισμό για την αύξηση μεριδίων στο εσωτερικό της ελληνικής αγοράς, όσο την ενίσχυση της ελληνικής παραγωγής, της εξωστρέφειας και της παρουσίας των ελληνικών προϊόντων στη διεθνή αγορά.


Τι δείχνει έρευνα του ΟΠΑ για τα ελληνικά προϊόντα

"Η σημασία της παραγωγικής ανασυγκρότησης δεν είναι μόνο οικονομική. Όσο η Ελλάδα είναι αδύναμη παραγωγικά και εξαρτημένη οικονομικά δεν θα έχει ασφαλή θέση στην Ευρώπη και στον κόσμο. Η βιομηχανική και η αγροτική ανάπτυξη είναι η μόνη λύση από τα δεσμά του χρέους και της οικονομικής εξάρτησης». Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Γιώργος Μπάλτας, καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου, κατά τη διάρκεια παρουσίας έρευνας, στόχος της οποίας ήταν η ανίχνευση της αγοραστικής συμπεριφοράς και των αντιλήψεων του καταναλωτών για τα ελληνικά προϊόντα, με βάση ενδείξεις ανάκαμψης του καταναλωτικού ενδιαφέροντος για την ελληνική παραγωγή.

Από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.317 ατόμων προέκυψε μεταξύ άλλων ότι το 46,24% δήλωσε πως στα περισσότερα είδη η καλύτερη λύση είναι τα ελληνικά προϊόντα, το 57,86% δήλωσε ότι είναι υψηλής ποιότητας, το 54,21% ότι δίνουν μεγαλύτερη αξία στα χρήματά τους, ενώ κοντά 8 στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι θα τους ενδιέφεραν προσφορές που συνδυάζουν ελληνικά προϊόντα.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας αποτυπώνεται τάση στροφής στα ελληνικά προϊόντα ως συμπεριφορά που προέκυψε από την οικονομική κρίση. Συγκεκριμένα, η παρούσα κατάσταση έκανε τους καταναλωτές να αντιληφθούν την κρισιμότητα της αγροτικής και της βιομηχανικής παραγωγής για την επιβίωση της χώρας.

Συγκεκριμένα:
Πάνω από τους 9 στους 10 (93%) δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα και στο μέλλον.
• Οι 8 στους 10 (79,20%) δηλώνουν ότι θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο την προτίμησή τους στην ελληνική παραγωγή στο μέλλον.
• 7 στους 10 (67,30%) επέλεξαν "Ελληνικό Προϊόν γιατί είναι το προϊόν που φτιάχνεται από ελληνικούς παραγωγικούς συντελεστές".
• Οι ερωτηθέντες προκρίνουν τον ορισμό της ελληνικότητας που συνδέει το προϊόν με την παραγωγή και την απασχόληση ελληνικών παραγωγικών συντελεστών.
• Ευρύτατη πλειοψηφία των ερωτηθέντων πιστεύει ότι όταν αγοράζει ελληνικά προϊόντα στηρίζει την ελληνική οικονομία -8 στους 10 (83,37%)- και βοηθά στη μείωση της ανεργίας - 8 στους 10 (80,33%).
• Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το 87% του δείγματος δήλωσε ότι προτιμά περισσότερο τα ελληνικά από τα εισαγόμενα προϊόντα και το 62% τα διακρίνει εύκολα όταν κάνει τις αγορές του.
• Αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής, η ποιότητα είναι το πλέον βασικό για το 82,92% του δείγματος, και ακολουθούν η τιμή (74,72%), η προέλευση (60,59%) και η μάρκα 32,57%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v