Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Market test για ανεξάρτητη λειτουργία του IGB

Διαδικασία market test για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB ξεκίνησε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, προκειμένου να αποφασίσει επί του αιτήματος της εταιρείας του αγωγού (ΔΕΠΑ-Edison) για εξαίρεση από πρόσβαση τρίτων.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
Market test για ανεξάρτητη λειτουργία του IGB
Διαδικασία market test για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό φυσικού αερίου IGB ξεκίνησε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, προκειμένου να αποφασίσει επί του αιτήματος της εταιρείας του αγωγού (ΔΕΠΑ-Edison) για εξαίρεση από την πρόσβαση τρίτων.

Στο πλαίσιο της διαδικασίας αυτής, θα κληθούν δυνητικοί χρήστες της χωρητικότητας του αγωγού να δηλώσουν την πρόθεσή τους να διαπιστωθεί αν συντρέχουν οι λόγοι για τη λειτουργία του συγκεκριμένου αγωγού ως Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου, σε αντιδιαστολή με τα Εθνικά Συστήματα Φ.Α., η λειτουργία των οποίων είναι πλήρως ρυθμιζόμενη.

Αντίστοιχη διαδικασία ακολουθήθηκε και για τον αγωγό ΤΑΡ, η οποία ολοκληρώθηκε στις αρχές του μήνα, με την έκδοση κοινής απόφασης των Ρυθμιστικών Αρχών Ελλάδας, Αλβανίας και Ιταλίας για την εξαίρεση από τις διατάξεις περί ρυθμιζόμενης λειτουργίας και αφού γραπτό ενδιαφέρον για τη δέσμευση χωρητικότητας εκδήλωσαν πάνω από 20 ενεργειακές εταιρείες, από την Ελλάδα, την Ε.Ε., τις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή.

Σε ό,τι αφορά την προώθηση του έργου, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας της Βουλγαρίας Εβγκένια Χαριτόνοβα, ο IGB, όπως και οι άλλοι διασυνδετήριοι αγωγοί της Βουλγαρίας με τη Σερβία και τη Ρουμανία αποτελούν προτεραιότητα για τη χώρα της. Σύμφωνα δε με την ίδια, η κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού θα ξεκινήσει στα μέσα του τρέχοντος έτους. Σημειώνεται ότι από την ελληνική πλευρά έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές διαδικασίες αναφορικά με τις μελέτες και τα περιβαλλοντικά.

Καθυστέρηση αντίθετα υπήρξε από τη βουλγαρική πλευρά στο σκέλος της περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Ο αγωγός φυσικού αερίου IGB, με δυναμικότητα 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως σε πρώτη φάση και 5 δισ. κυβικά σε δεύτερη, θα συνδέει τα δίκτυα των δύο χωρών μεταξύ Κομοτηνής και Στάρα Ζαγκόρα. Στο επιχειρηματικό σχήμα μετέχουν με 50% η εταιρεία Ποσειδών (ΔΕΠΑ-Edison) και με 50% η κρατική βουλγαρική ΒΕΗ. Μέσω του αγωγού που θα είναι διπλής ροής θα μπορεί να διοχετευθεί αέριο προς τη Βουλγαρία με προέλευση φορτία υγροποιημένου ή Κασπίας, και να δεχτεί η Ελλάδα επιπλέον ποσότητες από το βουλγαρικό δίκτυο.

Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ, ενισχύει η Ε.Ε. με 40 εκατομμύρια ευρώ.
 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v