Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πτώση χονδρικού εμπορίου ένδυσης-υπόδησης το 2012

Σημαντική υποχώρηση κατέγραψε το 2011 ο κλάδος του χονδρικού εμπορίου ειδών ένδυσης και υπόδησης, με την τάση να εντείνεται τους πρώτους μήνες του 2012, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat.

Πτώση χονδρικού εμπορίου ένδυσης-υπόδησης το 2012
Σημαντική υποχώρηση κατέγραψε το 2011 ο κλάδος του χονδρικού εμπορίου ειδών ένδυσης και υπόδησης, με την τάση να εντείνεται τους πρώτους μήνες του 2012, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat.

Όπως σημειώνεται στη μελέτη, η οικονομική ύφεση, σε συνδυασμό με τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης, έχουν αρνητική επίδραση στο διαθέσιμο εισόδημα και την ψυχολογία των νοικοκυριών, μειώνοντας την κατανάλωση ειδών ένδυσης και υπόδησης, κυρίως επωνύμων.

Σύμφωνα με το δείκτη όγκου της ΕΛΣΤΑΤ, το 2011 ο τομέας ένδυσης-υπόδησης κατέγραψε υποχώρηση 18,8% (η μεγαλύτερη απώλεια συγκριτικά με τους υπόλοιπους κλάδους του λιανικού εμπορίου), ενώ τους πρώτους 8 μήνες του 2012 η πτώση έγινε εντονότερη (-21,5% σε ετήσια βάση). Η σωρευτική μείωση σε σχέση με το 2005 ανέρχεται σε περίπου 30%.

Με βάση την Hellastat, σημαντικοί αντιπρόσωποι γνωστών εμπορικών σημάτων βρίσκονται σε διαδικασία πτώχευσης, έχοντας απολέσει τα δικαιώματα διακίνησης των εν λόγω brands. Ενδεικτικά, η Ridenco δεν διακινεί πλέον τις μάρκες Timberland και Nautica που αντιπροσώπευε για χρόνια, ενώ οι Burberry και D&G διακινούν τα προϊόντα τους απευθείας στην ελληνική αγορά, μετά την πτώχευση της ΓΑΒΑΛΑΣ Α.Ε.

Επιπλέον, οι εταιρίες είναι αντιμέτωπες με τις έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις που προκαλούν οι εισαγωγές ενδυμάτων χαμηλού κόστους από ασιατικές κυρίως χώρες (Κίνα, Ινδία, Πακιστάν κ.ά.), ενώ πολλά από αυτά τα προϊόντα εμπορεύονται παράνομα. Σημαντικό κανάλι διανομής για τους χονδρεμπόρους αποτελούν πλέον τα εκπτωτικά καταστήματα, τα οποία προσφέροντας ελκυστικές τιμές δεικνύουν ανθεκτικότητα στη κρίση.

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 68 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

- Ο συνολικός Κύκλος Εργασιών των εταιριών του δείγματος το 2011 υποχώρησε για τρίτη διαδοχική χρονιά κατά 10,1%, στα € 934,51 εκατ. Το 80% των εταιριών σημείωσαν κάμψη Πωλήσεων, με τη μέση κάμψη να διαμορφώνεται σε -15,9%.

- Εξαιρουμένης της PUMA HELLAS A.E., της οποίας τα βελτιωμένα αποτελέσματα δημιουργούν ακραίες μεταβολές στο δείγμα, οι προ φόρων ζημίες σχεδόν διπλασιάστηκαν σε € 47,65 εκατ. Το 51% των επιχειρήσεων χονδρικής εμπορίας ήταν ζημιογόνες, με τις περισσότερες από αυτές να προέρχονται από κέρδη την προηγούμενη χρονιά.

- Το περιθώριο μικτών κερδών ενισχύθηκε οριακά σε 36,8%, παραμένοντας σε υψηλό επίπεδο. Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ υποχώρησε στο 5,5%, ενώ το περιθώριο ΚΠΦ κατέστη αρνητικό (-1%).

- Η γενική ρευστότητα σχηματίστηκε στο 1,3.

- Το εκτεταμένο διάστημα είσπραξης των Απαιτήσεων (πάνω από 8 μήνες το 2011) και ο βραδύς ρυθμός διακίνησης Αποθεμάτων (5 μήνες) οδήγησαν τον Εμπορικό Κύκλο στις 179 ημέρες.

- Η κεφαλαιακή μόχλευση βελτιώθηκε σε 2 προς 1.

- Λόγω των επιδεινούμενων αποτελεσμάτων, η μέση αποδοτικότητα των Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) μειώθηκε σε μόλις 0,9% (από 3,6% το 2010).

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία της Hellastat για τον κλάδο χονδρικού εμπορίου ένδυσης και υπόδησης στη δεξιά στήλη «Συνοδευτικό υλικό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v