Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στο… πάρκινγκ τα μισά φορτηγά ΔΧ λόγω κρίσης

Απώλεια μεταφορικού έργου, χαμηλότερα κόμιστρα αλλά και ο μισός στόλος των οχημάτων ανενεργός: αυτή είναι η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο κλάδος των φορτηγών δημόσιας χρήσης.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Στο… πάρκινγκ τα μισά φορτηγά ΔΧ λόγω κρίσης
Απώλεια μεταφορικού έργου, χαμηλότερα κόμιστρα αλλά και ο μισός στόλος των οχημάτων ανενεργός: αυτή είναι η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο κλάδος των φορτηγών δημόσιας χρήσης, ο οποίος έχει πληγεί ιδιαίτερα βαριά τα τελευταία χρόνια.

Απόδειξη ότι βρίσκεται αντιμέτωπος με την πλέον σοβαρή κρίση είναι τα στοιχεία που αφορούν τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων, οι οποίες έχουν υποστεί καθίζηση. Ειδικότερα, το 2012 στη χώρα μας ταξινομήθηκαν μόλις 145 νέα βαρέα φορτηγά, ενώ πέντε χρόνια νωρίτερα, το 2008, οι ταξινομήσεις ήταν 1.740 νέα οχήματα, σημειώθηκε δηλαδή μείωση σε ποσοστό 91,6%.

Όσοι τολμηροί αποφασίζουν να προχωρήσουν στην αγορά οχήματος προτιμούν να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο, καθώς το κόστος για την αγορά νέου είναι ιδιαίτερα υψηλό και, υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι σχεδόν αδύνατη η απόσβεσή του.

Βολές κατά της ρύθμισης για ανασφάλιστα οχήματα

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Πέτρος Σκουληκίδης μιλώντας χθες σε ημερίδα για την επιβίωση και την ανάπτυξη των μεταφορικών επιχειρήσεων, τόνισε ότι σήμερα το 50% του στόλου των οχημάτων παραμένει ανενεργό. Ακόμη όμως και όσοι αυτοκινητιστές δεν έχουν ακινητοποιήσει τα οχήματά τους δουλεύουν με κόμιστρα πολύ χαμηλότερα, αφού εκτός από το μικρότερο έργο έχουν να αντιμετωπίσουν και τον αθέμιτο, εισαγόμενο, ανταγωνισμό.

Εκπροσωπώντας τους 33.000 αυτοκινητιστές - μέλη του ΠΣΧΕΜ ο κ. Σκουληκίδης έκανε λόγο για αδράνεια του αρμόδιου υπουργείου σε ό,τι αφορά την επίλυση ζητημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος και ειδικότερο στο φλέγον πρόβλημα του αθέμιτου ανταγωνισμού από αλλοδαπά φορτηγά που δραστηριοποιούνται παράνομα στην Ελλάδα.

«Θα είμαι δυσάρεστος. Το ελληνικό δημόσιο όχι μόνο δεν προχωρά στην αστυνόμευση των αλλοδαπών φορτηγών που μας υποκλέπτουν έργο, αλλά μας επιβάλλει συνεχώς νέα φοροεισπρακτικά μέτρα», τόνισε πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ.

Ειδική αναφορά έκανε και στο νέο μέτρο του υπουργείου Οικονομικών που προβλέπει την επιβολή αυστηρών προστίμων αλλά και διοικητικών ποινών για τα οχήματα που είναι ανασφάλιστα, ακόμη και αν αυτά δεν κυκλοφορούν.

«Λόγω κρίσης, το 50% των φορτηγών είναι ανενεργό. Θέλουμε να αποσύρουμε τις πινακίδες, δεν μπορούμε να πληρώσουμε ασφαλιστικές εισφορές και έρχεται το κράτος να θεσμοθετήσει νέο χαράτσι με τα υποχρεωτικά ασφάλιστρα», σημείωσε.

«Εισαγόμενος» ανταγωνισμός

Σοβαρό, αλλά και διαχρονικό πρόβλημα για τους Έλληνες αυτοκινητιστές είναι η εξ αποστάσεως ίδρυση εταιρειών στο εξωτερικό, κυρίως στη Βουλγαρία και στην Κύπρο, όπου το φορολογικό καθεστώς είναι πολύ ευνοϊκότερο σε σχέση με την Ελλάδα αφού ο φορολογικός συντελεστής διαμορφώνεται στο 10%, όταν στη χώρα μας υπερβαίνει το 45%.

Το αποτέλεσμα είναι τα οχήματα που ανήκουν σε εταιρείες με έδρα το εξωτερικό να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν πολύ χαμηλά κόμιστρα, τα οποία δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα οχήματα με έδρα την Ελλάδα.

ΥΠΑΝ: Στόχος η ενίσχυση εμπορευματικών ροών

Στο πλαίσιο της ίδιας ημερίδας, εκπροσωπώντας το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και Μεταφορών, ο γενικός διευθυντής Μεταφορών Βασίλης Καλλιβωκάς υποστήριξε τις διαρθρωτικές αλλαγές που έχουν προωθηθεί για την απελευθέρωση του κλάδου, τονίζοντας ότι «για πρώτη φορά από το 1971 οι νέες άδειες δίνονται από το κράτος».

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να τονίσει ότι η απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, σε συνδυασμό με τον νόμο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, έχει ως στόχο την ενίσχυση των εμπορευματικών ροών και τη δημιουργία συνδυαστικών τερματικών σταθμών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v