Ξεκινούν τα έργα στους οδικούς άξονες

Η επανέναρξη των έργων θα γίνει σταδιακά, ενώ συνεχίζεται η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τους κατασκευαστές και τις τράπεζες για τη διαμόρφωση των ανανεωμένων συμβάσεων παραχώρησης.

Ξεκινούν τα έργα στους οδικούς άξονες
Την επανέναρξη των εργασιών στους οδικούς άξονες που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης σηματοδοτεί η σημερινή επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά, του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευάγγ. Βενιζέλου και του γραμματέα της ΔΗΜΑΡ Ν. Τσούκαλη (ο Φωτ. Κουβέλης απουσιάζει στις Βρυξέλλες) στα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού.

Η κοινοπραξία έχει αναλάβει την κατασκευή του τμήματος Κόρινθος - Πάτρα και τη διαχείριση ολόκληρου του άξονα Ελευσίνα - Πάτρα και συμμετέχουν η γαλλική Vinci, η γερμανική Hochtief και οι τρεις ισχυρότεροι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ Τέρνα και J&P ΑΒΑΞ).

Η επανέναρξη των έργων θα γίνει σταδιακά, ενώ συνεχίζεται η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τους κατασκευαστές και τις τράπεζες για τη διαμόρφωση των ανανεωμένων συμβάσεων παραχώρησης.

Στο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών εκτιμούν πως οι νέες συμβάσεις πρόκειται να κατατεθούν στη Βουλή περί τα τέλη Μαΐου. Προ ημερών, πάντως, πηγές του υπουργείου υποστήριζαν πως ασφαλής πρόβλεψη για την ημερομηνία κατάθεσης μπορεί να γίνει μετά το Πάσχα.

Τα εργοτάξια, πάντως, ζωντανεύουν καθώς το υπουργείο συμφώνησε με τους εργολάβους για το ύψος των αποζημιώσεων που θα λάβουν εξαιτίας των καθυστερήσεων σε απαλλοτριώσεις, μεταφορά δημοσίων δικτύων κ.λπ.

Ταυτόχρονα, τους καταβάλλει τμήμα των συγκεκριμένων αποζημιώσεων συνολικού ύψους 350 εκατ. ευρώ, ενώ αρχικώς ζητούσαν 719 εκατ. ευρώ.

Η βιασύνη της κυβέρνησης συνδέεται και με το γεγονός πως τα τέσσερα έργα έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2015 για να μη χαθούν κοινοτικά κονδύλια. Η ολοκλήρωση των έργων εντός διετίας θεωρείται δύσκολο εγχείρημα. Το υπουργείο, όμως, έχει περισσότερες πιθανότητες να διαπραγματευθεί παράταση με την Κομισιόν στην περίπτωση όπου προχωρούν τα έργα, παρά αν μεταφέρεται στις Βρυξέλλες η σημερινή εικόνα των άδειων εργοταξίων.

Εκτός από την Ολυμπία Οδό, στη συμφωνία για επανεκκίνηση περιλαμβάνεται η Ιονία Οδός (ACS - Cintra - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ο κουτσουρεμένος άξονας Κεντρικής Ελλάδος (συμμετέχει το προηγούμενο σχήμα) και ο άξονας Μαλιακός - Κλειδί (Hochtief - Vinci - Ελλάκτωρ - J&P ΑΒΑΞ - ΑΕΓΕΚ).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v