Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΤΑ.ΣΥ:Ελλειψη ανταλλακτικών στον Ηλεκτρικό

Σοβαρά προβλήματα στην συντήρηση των συρμών του Ηλεκτρικού λόγω της χρόνιας δικαστικής διαμάχης με την Siemens. Προϋποθέσεις κερδοφορίας για το 2013 της ΣΤΑ.ΣΥ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΣΤΑ.ΣΥ:Ελλειψη ανταλλακτικών στον Ηλεκτρικό
Σοβαρά προβλήματα στην συντήρηση των συρμών, που, εφόσον δεν βρεθεί λύση τους επόμενους μήνες, είναι εξαιρετικά πιθανό ότι θα ενταθούν από το ερχόμενο φθινόπωρο, αντιμετωπίζει ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος.

Ο πρώην ΗΣΑΠ που αποτελεί μέρος της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.), βρίσκεται σε χρόνια δικαστική διαμάχη με την Siemens, που για μακρύ χρονικό διάστημα υπήρξε προμηθευτής της. Η γερμανική εταιρεία έχει κατασκευάσει πλήθος συστημάτων, τόσο στους συρμούς, όσο και στην γραμμή του ηλεκτρικού.

Ωστόσο, λόγω της διαφορών μεταξύ των δύο εταιρειών, έχουν δημιουργηθεί σοβαρά προβλήματα στην προμήθεια ανταλλακτικών με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει η συντήρηση των συρμών και να είναι ορατό το ενδεχόμενο να υπάρξουν προβλήματα στην επιχειρησιακή λειτουργία του μέσου.

Η δυνατότητα τα ανταλλακτικά αυτά να παραγγελθούν από άλλη εταιρεία είναι εξαιρετικά μικρή, καθώς πρόκειται για συστήματα που κατασκευάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι συμβατά με συστήματα άλλων εταιρειών.

Η έλλειψη ανταλλακτικών έχει οδηγήσει σε παροπλισμό σημαντικό αριθμό συρμών με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται η λειτουργία του ηλεκτρικού.

Το πρόβλημα γίνεται ακόμη σοβαρότερο αν ληφθεί υπόψη ότι οι συρμοί του μετρό δεν είναι συμβατοί και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην γραμμή 1 που συνδέει τον Πειραιά με την Κηφισιά. Λύση μπορεί να δοθεί μόνο με την προμήθεια ανταλλακτικών αφού δεν υπάρχουν σχέδια, ούτε και κονδύλια, για αγορά νέων συρμών.


Προϋποθέσεις κερδοφορίας για το 2013

Την ίδια στιγμή, πάντως, που προβλήματα παραμένουν σε επιχειρησιακό επίπεδο, θετικά είναι τα νέα σχετικά με την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών της ΣΤΑ.ΣΥ. Οι νέες, σημαντικές, περικοπές που έφερε η εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου στους μισθούς των εργαζομένων δημιουργούν τις προϋποθέσεις κερδοφορίας για την εταιρεία, η οποία για το τρέχον έτος εκτιμούσε ζημιά ύψους 19 εκατομμυρίων ευρώ.

Ρόλο - κλειδί για την εξέλιξη των οικονομικών της εταιρείας έχει η μείωση του κόστους από τις υπερωρίες των εργαζομένων αλλά και η λειτουργική ενοποίηση των υπηρεσιών των τριών εταιρειών που συνενώθηκαν προκειμένου να δημιουργηθούν οι Σταθερές Συγκοινωνίες, δηλαδή η ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ και το ΤΡΑΜ. Η ενοποίηση δεν ήταν εύκολη υπόθεση, μεταξύ άλλων, και για λόγους κουλτούρας αφού το τραμ και το μετρό, δύο νέες εταιρείες ήταν δύσκολο να ενοποιηθούν με τον ΗΣΑΠ.


Σημαντική ενίσχυση στην κίνηση από τους 8 νέους σταθμούς του μετρό

Τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ, που είχαν πληγεί από τις πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις στις αρχές του χρόνου, αναμένεται ότι θα ενισχυθούν σημαντικά και λόγω της επέκτασης του δικτύου με την προσθήκη των νέων σταθμών.

Πρόσφατα παραδόθηκαν οι σταθμοί στο Περιστέρι, μέσα στο καλοκαίρι προγραμματίζεται η απόδοση σε χρήση των σταθμών της επέκτασης προς το Ελληνικό, ενώ στο τέλος του καλοκαιριού προγραμματίζεται και η λειτουργία του σταθμού της Αγίας Μαρίνας στην περιοχή του Χαϊδαρίου.

Η προσθήκη οκτώ νέων σταθμών στο σύστημα του μετρό σαφώς θα αυξήσει την επιβατική κίνηση της ΣΤΑΣΥ παίρνοντας επιβατικό κοινό από τις Οδικές Συγκοινωνίες που σταδιακά περιορίζονται σε τροφοδοτικό – περιφερειακό ρόλο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v