Ανοδος καταναλωτικής εμπιστοσύνης σε Ελλάδα

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο του 2012 κατέγραψε σαφή βελτίωση, σύμφωνα με τη Nielsen. Ωστόσο, η απαισιοδοξία παραμένει.

Ανοδος καταναλωτικής εμπιστοσύνης σε Ελλάδα
Στο group με τις πιο απαισιόδοξες χώρες παγκοσμίως εξακολουθεί να βρίσκεται η Ελλάδα, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση πίσω από την Πορτογαλία σε ό,τι αφορά την καταναλωτική εμπιστοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen.

Ωστόσο η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη χώρα το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο του 2012 κατέγραψε σαφή βελτίωση. Αποτέλεσμα να σκαρφαλώσει στις 40 μονάδες από τις 35 που ήταν το τελευταίο τρίμηνο του 2012, απέχοντας όμως παρασάγγας από τις 93 μονάδες που είναι ο παγκόσμιος μέσος όρος και τις 71 μονάδες που είναι ο μέσος όρος στην Ευρώπη.

Παράλληλα, οι 40 μονάδες απέχουν αρκετά από τα «υψηλά» των 57 μονάδων του πρώτου εξαμήνου του 2010, τότε που ξεκίνησε η κατάρρευση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη χώρα.

Πάντως, σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο του 2012, οπότε η Ελλάδα ανακηρύχθηκε ως η πλέον απαισιόδοξη χώρα του πλανήτη με μόλις 35 μονάδες, οι 40 μονάδες αποτελούν σαφή βελτίωση.

Η τελευταία έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen διεξήχθη την περίοδο 18 Φεβρουαρίου - 8 Μαρτίου. Από αυτήν προκύπτει ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών αυξήθηκε στο 60% των αγορών που μετράται από τη Nielsen.

Σύμφωνα με τον Dr Venkatesh Bala: "Η αδυναμία στην αγορά εργασίας σε προβληματικές οικονομίες, όπως της Ελλάδας, της Ιρλανδίας, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανία, καθώς και η πρόσφατη κρίση στην Κύπρο αποτελούν χαρακτηριστικά της εύθραυστης κατάστασης της ευρωπαϊκής οικονομίας, που εξακολουθούν να εμποδίζουν την πλήρη ανάκαμψη της περιοχής".

Σημειώνεται ότι εκτός από την Πορτογαλία (31 μονάδες) και την Ελλάδα (40 μονάδες), τη δεκάδα με τη χαμηλότερη καταναλωτική εμπιστοσύνη συμπληρώνουν η Ουγγαρία (43 μονάδες), η Ιταλία (44), η Κροατία (44), η Ισπανία (47), η Νότια Κορέα (51), η Γαλλία (55), η Βουλγαρία (57) και η Ουκρανία (59).

Στον αντίποδα, υπερβαίνει τις 100 μονάδες σε χώρες όπως Ινδονησία, Ινδία, Φιλιππίνες, Ταϊλάνδη, Βραζιλία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κίνα, Μαλαισία, Νορβηγία, Καναδάς και Ελβετία, που βρίσκονται στην κορυφή από άποψη καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Από τον πυρήνα της ευρωζώνης, στη Γερμανία η καταναλωτική εμπιστοσύνη ενισχύθηκε κατά 4 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του έτους αγγίζοντας τις 91.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v