Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα παράταση για οδικούς άξονες

Για να ολοκληρωθεί το πολύμηνο παζάρι, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να διασφαλίσουν εγκρίσεις από τρεις διευθύνσεις των Βρυξελλών και συγχρόνως να πείσουν ότι δεν συντρέχουν θέματα παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Νέα παράταση για οδικούς άξονες
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει το υπουργείο Υποδομών στην προσπάθεια «ανάστασης» των τεσσάρων βαλτωμένων οδικών αξόνων (Μαλιακός - Κλειδί, Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός και Άξονας Κεντρικής Ελλάδας) αποτυπώνονται σε όσα υποστήριξε χθες, στο συνέδριο για τις ιδιωτικοποιήσεις και τις επενδύσεις του Euromoney, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Μανώλης Μαρουλάκης.

«Για έναν ακόμα μήνα λέμε πως όλα θα τελειώσουν μέχρι τα τέλη του μήνα!», είπε ο κ. Μαρουλάκης, ο οποίος είχε επισημάνει λίγο νωρίτερα πως τα χρονοδιαγράμματα γίνονται λάστιχο στην Ελλάδα, με τη χώρα να πληρώνει ακριβά τον χρόνο που χάνεται.

Απαντώντας σε ερώτηση του Euro2day.gr, τα στελέχη των κατασκευαστικών ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εμφανίστηκαν περισσότερο αισιόδοξα. «Ας πούμε μέχρι το τέλος του χρόνου, χωρίς να αναφέρουμε το χρόνο», είπε αστειευόμενος ο εκπρόσωπος της ΕΤΕπ, αλλά τόσο ο Γεράσιμος Δρακάτος από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όσο και ο Θεόδωρος Μόσχος από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ανώτερα στελέχη που ασχολούνται με τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, είπαν πως σύμφωνα με το τελευταίο χρονοδιάγραμμα μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει επέλθει συμφωνία για το νέο μοντέλο χρηματοδότησης και υλοποίησης των οδικών αξόνων.

«Πρόκειται για ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία», υποστήριξε ο Κώστας Βασιλείου, Γενικός Διευθυντής Global Corporate Clients & Debt Capital Markets της Eurobank, και αναφέρθηκε στην εμπλοκή δεκάδων εταιρειών και τραπεζών, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της ΕΤΕπ κ.ά.

Για να ολοκληρωθεί το πολύμηνο παζάρι, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να διασφαλίσουν εγκρίσεις από τρεις διευθύνσεις των Βρυξελλών (Ανταγωνισμού, Εσωτερικής Αγοράς και Περιφερειακής Πολιτικής) και συγχρόνως να πείσουν ότι δεν συντρέχουν θέματα παράνομων κρατικών ενισχύσεων, για τα οποία ήδη ερευνά η Κομισιόν.

Επιπλέον, πρέπει να μεταφερθούν κονδύλια από άλλα έργα του ΕΣΠΑ προκειμένου να καλυφθεί χρηματοδοτικό κενό ύψους περί το 1,2 δισ. ευρώ για τις ανάγκες των έργων με συμβάσεις παραχώρησης. Οι ημερομηνίες που είχαν δοθεί αρχικά (όπως και τα πρώιμα «εγκαίνια» το περασμένο Πάσχα) αποδείχθηκαν κάτι περισσότερο από αισιόδοξες. Έτσι, ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης κρατά χαμηλούς τόνους.

Οι δυσκολίες του εγχειρήματος αποτυπώνονται και σε όσα (δεν) είχε αναφέρει νωρίτερα το υψηλόβαθμο στέλεχος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Φίλιππος Αλεξόπουλος. Ο κ. Αλεξόπουλος μίλησε για την παραχώρηση της Εγνατίας (ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα τις επόμενες εβδομάδες), για τα λιμάνια, τις μαρίνες και τα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά δεν είπε κουβέντα για τους βαλτωμένους οδικούς άξονες.

Ούτως ή άλλως, τα τέσσερα έργα έχουν βγει από την ατζέντα του ΤΑΙΠΕΔ και επισήμως. Για την Εγνατία Οδό αναφέρθηκε πως το 50% της κυκλοφορίας από φορτηγά προέρχεται από διεθνείς μεταφορείς. Για τα λιμάνια, το ΤΑΜΕΙΟ θα προκηρύξει πρώτα τους διαγωνισμούς για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, ενώ θα ακολουθήσουν τα μικρότερα. Στα μεγάλα λιμάνια θα πωληθεί πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, ενώ σε κάποια από τα μικρότερα θα υπάρξουν συμβάσεις παραχώρησης για δραστηριότητες που έχουν προοπτικές ανάπτυξης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v