Θετικό το εννεάμηνο για King George & M. Bρετανία

Αυξημένη πληρότητα για τη "Μεγάλη Βρετανία". Κατά 15% χαμηλότερες οι τιμές του King George. Τα οφέλη από την αύξηση στον τομέα της κρουαζιέρας. Το θέμα της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου.

  • του Παύλου Υψηλάντη
Θετικό το εννεάμηνο για King George & M. Bρετανία

Την επιτακτική ανάγκη να αναβαθμιστεί η Αθήνα σε αυτόνομο τουριστικό προορισμό προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας επεσήμαναν ο δ/νων σύμβουλος της εταιρείας «Λάμψα» Τ. Χωμενίδης και ο υπεύθυνος του ξενοδοχειακού ομίλου Starwood για την Ελλάδα και την Τουρκία Τιμ Ανανιάδης, στο περιθώριο ενημέρωσης για την επαναλειτουργία και την εξέλιξη της ανακαίνισης του ξενοδοχείου «Κινγκ Τζωρτζ» της Πλατείας Συντάγματος.

Η φετινή χρονιά (εννεάμηνο) αποδείχθηκε ιδιαίτερα θετική για τις δύο πολυτελείς μονάδες (Μεγάλη Βρετανία, Κing George) που διαχειρίζεται σήμερα η εταιρεία «Λάμψα». Το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» κατάφερε να υπερκαλύψει την πελατεία που έχασε πέρυσι με αποτέλεσμα η πληρότητά του να επιστρέψει στα επίπεδα του 2011 φθάνοντας το 51% έναντι 41% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Ταυτόχρονα ο τζίρος του «Μεγάλη Βρετανία» έφθασε τα 23,8 εκατ. Ευρώ έναντι 19 εκατ. Ευρώ πέρυσι πετυχαίνοντας να αυξήσει τη μέση τιμή των δωματίων του από 223 ευρώ το 2012 σε 235 Ευρώ φέτος.

Την ίδια στιγμή το «Κing George» κατέγραψε στο τετράμηνο επαναλειτουργίας του τζίρο 2,7 εκατ. Ευρώ. Το γνωστό ξενοδοχείο επαναλειτούργησε με 102 δωμάτια, μια εντυπωσιακή προεδρική σουίτα στον ένατο όροφο και τιμές 15% χαμηλότερες από το «αδελφό», πλέον, ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία».

Η πρώτη φάση της ανακαίνισής του κόστισε 2,5 εκατ. ευρώ ενώ τα έργα της δεύτερης θα ξεκινήσουν το Νοέμβριο και θα απορροφήσουν επιπλέον 1,5 εκατ. ευρώ.

Το κρίσιμο κρας τεστ, πάντως, για τα δύο ξενοδοχεία αλλά και τις μονάδες που λειτουργούν στην Αθήνα στο σύνολό τους, αναμένεται να αποτελέσει το τρίμηνο Δεκεμβρίου-Φεβρουαρίου. Τότε που η πληρότητα πέφτει (τα τελευταία χρόνια) στα επίπεδα του 20-30%, έναντι 35-45% παλαιότερων χρόνων.

Τα ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών της Αθήνας, παράλληλα, φαίνεται πως άρχισαν να κεφαλαιοποιούν, ήδη, τα κέρδη από την αύξηση στον τομέα της κρουαζιέρας. Ήδη, σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Starwood Τιμ Ανανιάδη, το 40% της καλοκαιρινής πελατείας των ξενοδοχείων «Μεγάλη Βρετανία» και «Κing George» αφορούσε επιβάτες κρουαζιέρας.

Την επιτακτική ανάγκη διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου επεσήμαναν τα στελέχη της «Λάμψα» και της «Starwood» με αφορμή και τα θετικά αποτελέσματα και του Sheraton της Ρόδου που διαχειρίζεται η εταιρεία.

Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με τον δ/νοντα σύμβουλο της «Λαμψα» πως αν και η μονάδα της Ρόδου αύξησε στο 77% την πληρότητά της και το τζίρο της από 6,8 εκατ. ευρώ πέρυσι σε 9,1 εκατ. ευρώ φέτος, εντούτοις χρειάζεται περί τα 12 εκατ. ευρώ έσοδα για να εξυπηρετεί αυτοτελώς τα δάνειά της, χωρίς την ανάγκη στήριξης από τους μετόχους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v