ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ως τον Γενάρη το πρώτο τρένο για την ΗΡ

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO και την ΗΡ. Στις αρχές του χρόνου τα πρώτα τρένα. Κέρδη για την εταιρεία στο 9μηνο. Ξεκινά τον άλλο μήνα ο εμπορικός συρμός στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ως τον Γενάρη το πρώτο τρένο για την ΗΡ

Μέσα στο επόμενο δίμηνο, δηλαδή ως τις αρχές του 2014, εκτιμούν πηγές της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι θα γίνει το πρώτο εμπορικό δρομολόγιο τρένου της εταιρείας που θα μεταφέρει προϊόντα της HP από το λιμάνι του Πειραιά στην Τσεχία. Τα αρχικά δρομολόγια θα είναι πιλοτικά ώστε να δοκιμαστεί στην πράξη η συνεργασία που κυοφορείται εδώ και πολλούς μήνες μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της PTC, θυγατρικής της COSCO, και της HP.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν με βεβαιότητα ότι η συμφωνία αυτή θα προχωρήσει αφού υπάρχουν πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα που δεν μπορούν να αγνοηθούν από την αμερικάνικη πολυεθνική. Έχουμε κατασταλάξει σε όλα, απομένει να μας στείλουν τα φορτία, σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Η βεβαιότητα αυτή στηρίζεται στο γεγονός ότι η ΗΡ μεταφέροντας τα προϊόντα της στον τελικό τους προορισμό με σιδηρόδρομο μέσω της χώρα μας θα έχει κέρδος μιας εβδομάδας σε σχέση με τις εναλλακτικές οδεύσεις, ενώ το κόστος θα είναι το ίδιο.

Η ελληνική εταιρεία πατάει στο όφελος των 7 ημερών, ωστόσο οι ίδιες πηγές δεν αποκλείουν ότι οι ανταγωνιστές θα επιχειρήσουν αντεπίθεση χαμηλώνοντας το κόστος τους. Τα εμπορεύματα της HP φεύγοντας από το λιμάνι του Σενζέν στην Κίνα θα φτάνουν στον Πειραιά σε 22 μέρες και στη συνέχεια σε πέντε μέρες, με το τρένο, θα φτάνουν στην Τσεχία, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο συναρμολόγησης της επιχείρησης.

Από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι η συγκεκριμένη συμφωνία θα ανοίξει δρόμους για την επέκταση της δραστηριότητας της εταιρείας που αναμένεται ότι σταδιακά εκτός από τις εξαγωγές θα προσελκύσει έργο και στην εισαγωγή.

Στις 2 Δεκεμβρίου το εμπορικό τρένο Αθήνας - Θεσσαλονίκης

Εν τω μεταξύ, στις 2 Δεκεμβρίου θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το εμπορικό τρένο στην γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης, για το οποίο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει κλείσει συμφωνία με τον ΣΕΒ. Η συμφωνία αυτή αναμένεται ότι θα έχει έσοδα 5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την εταιρεία. Το εμπορικό τρένο θα δρομολογείται καθημερινά και στόχος της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να διεκδικήσει περίπου το 10% των εμπορευμάτων που διακινούνται καθημερινά μεταξύ των δύο πόλεων.

Σύμφωνα με υπολογισμούς, κάθε μέρα στη γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης κινούνται κάθε μέρα περίπου 600 φορτηγά και στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να πάρει έργο που αντιστοιχεί σε 60 φορτηγά. Το κόστος για το εμπορικό τρένο θα μειωθεί σημαντικά όταν ολοκληρωθούν τα έργα που εκτελούνται στην ηλεκτροκίνηση. Όταν τα τρένα θα ηλεκτροκινούνται το κόστος θα μειωθεί κατά 1.500 ευρώ ανά δρομολόγιο, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 25% - 30% του συνολικού κόστους, ανάλογα με τον αν πρόκειται για εμπορική ή επιβατική αμαξοστοιχία.

Στα 110 εκατομμύρια ευρώ ο τζίρος στο 9μηνο

Τα στοιχεία εννεαμήνου επιβεβαιώνουν τη θετική πορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία είχε κύκλο εργασιών 110 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 95 εκατ. είναι λειτουργικά έσοδα, ενώ τα υπόλοιπα προέρχονται από την επιδότηση των άγονων γραμμών. Στο ίδιο διάστημα η κερδοφορία της διαμορφώθηκε στα 850.000 ευρώ. Να σημειωθεί, τέλος, ότι από έλεγχο που έγινε στην εταιρεία, όπως και σε όλες τις εταιρείες που υπάγονται στο Δημόσιο, διαπιστώθηκε ότι έχουν εφαρμοστεί οι περικοπές στους μισθούς του προσωπικού που προβλέπονται από την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου. Σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν μικροδιαφορές τα ποσά αυτά θα κρατηθούν αναδρομικά.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v