Φορτηγά: 50 νέες άδειες έφερε η απελευθέρωση

Η ΟΦΑΕ, εκπρόσωποι της οποίας είχαν ταχθεί υπέρ της απελευθέρωσης του κλάδου, υποστηρίζει ότι η κίνηση που έγινε τα τελευταία χρόνια ήταν εντελώς αποτυχημένη. Τι προτείνει.

  • Της Μάρως Τσαντήλα
Φορτηγά: 50 νέες άδειες έφερε η απελευθέρωση

Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της οδικής μεταφοράς στην Ελλάδα έθεσαν υπόψη της τρόικας εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) σε συνάντηση που είχαν χθες το απόγευμα.

Η συνάντηση ήταν μακρά και σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά των εκπροσώπων των δανειστών υπήρξε ουσιαστικό ενδιαφέρον για τις σοβαρές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η οδική μεταφορά στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ομοσπονδίας Απόστολο Κενανίδη, η κρίση έχει πλήξει ιδιαίτερα βαριά τον κλάδο της οδικής μεταφοράς στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια περισσότερο από το 60% των αυτοκινητιστών είτε να έχει αποσυρθεί εντελώς, είτε να υποαπασχολείται.

Μάλιστα πολλοί εξ αυτών έχουν οδηγηθεί στη μετανάστευση και κυρίως στην αγορά της Γερμανίας αναζητώντας δουλειά. Επίσης ένας σημαντικός αριθμός αυτοκινητιστών έχει οδηγηθεί σε στάση πληρωμών των οφειλών του προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Τα φορτηγά που έχουν παροπλιστεί λόγω της έλλειψης μεταφορικού έργου ξεπερνούν τις 20.000, ενώ υπολογίζεται ότι περίπου 7.000 φορτηγά οχήματα ελληνικών συμφερόντων έχουν μεταφέρει την έδρα τους στη γειτονική Βουλγαρία με στόχο να εκμεταλλευθούν το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος.

Η ΟΦΑΕ, εκπρόσωποι της οποίας είχαν ταχθεί υπέρ της απελευθέρωσης του κλάδου, υποστηρίζει ότι η κίνηση που έγινε τα τελευταία χρόνια ήταν εντελώς αποτυχημένη και σε καμία περίπτωση δεν έφερε στην ελληνική οικονομία τα μεγάλα οφέλη που υποστήριζαν οι μελέτες τις οποίες χρησιμοποιούσαν οι υπέρμαχοι αυτής.

Ενδεικτικά, ο πρόεδρος της ομοσπονδίας σημειώνει ότι οι νέες άδειες που έχουν χορηγηθεί κατ' εφαρμογήν της απελευθέρωσης της αγοράς δεν ξεπερνούν τις 50 και από αυτές η συντριπτική πλειονότητα έχει χορηγηθεί σε ήδη εν ενεργεία αυτοκινητιστές.

Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ, το πλέον σοβαρό πρόβλημα των Ελλήνων αυτοκινητιστών παραμένει η παράνομη μεταφορά το μέγεθος της οποίας υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ ετησίως και αντιστοιχεί στο 1% του ΑΕΠ.

Προτάσεις

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κατάσταση που κάθε χρόνο γίνεται και χειρότερη η Ομοσπονδία προτείνει:

-Καλύτερη στελέχωση των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου αλλά και ενίσχυσή τους με σύγχρονο εξοπλισμό.

-Εντατικοποίηση των ελέγχων στα σύνορα, στα μεγάλα λιμάνια - εξόδους της χώρας αλλά και διενέργεια εκτεταμένων ελέγχων στο παράπλευρο των εθνικών οδών οδικό δίκτυο, το οποίο κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούν οι ξένοι μεταφορείς.

-Την επιτόπου είσπραξη των προστίμων που επιβάλλονται για παραβάσεις μεταφοράς και του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v