Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Καύσιμα: Νέα αναβολή στην εγκατάσταση GPS

Η παρουσίαση της λειτουργίας σε ευρεία σύσκεψη στο ΥΠΟΙΚ κατέδειξε ότι σε πολύ μικρό βαθμό ελάμβανε υπόψη τα πραγματικά δεδομένα με τα οποία λειτουργεί όλο το σύστημα διακίνησης καυσίμων.

Καύσιμα: Νέα αναβολή στην εγκατάσταση GPS

Αναβάλλεται για μία ακόμη φορά η τοποθέτηση συστημάτων GPS στα βυτιοφόρα, καθώς όπως πάντα την τελευταία στιγμή οι προτεινόμενες λύσεις αποδείχθηκε ότι ήταν απόλυτα προβληματικές.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Euro2day.gr, σε ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών και με τη συμμετοχή αρμόδιων στελεχών των εμπλεκόμενων υπουργείων και εκπροσώπων φορέων της αγοράς (βυτιοφορείς, πρατηριούχοι, εταιρείες) έγινε παρουσίαση της λειτουργίας του συστήματος εντοπισμού θέσης, συλλογής στοιχείων και επεξεργασίας των δεδομένων που συλλέγονται.

Ωστόσο, όπως φάνηκε από την παρουσίαση της προτεινόμενης διαδικασίας εκ μέρους του μελετητή, αυτή σε πολύ μικρό βαθμό ελάμβανε υπόψη τα πραγματικά δεδομένα με τα οποία λειτουργεί όλο το σύστημα διακίνησης καυσίμων.

Επιπλέον, δεν έδινε λύση σε θέματα όπως η επάρκεια υποδομής για την παρακολούθηση των μεταφορικών μέσων και η αξιοποίηση των υφιστάμενων συσκευών GPS που έχουν τοποθετήσει οι περισσότερες τουλάχιστον εταιρείες στα ιδιωτικά και τα συνεργαζόμενα βυτιοφόρα.

Επίσης αστοχίες της μελέτης καταγράφηκαν και σε θέματα κόστους, καθώς αυτό υπολογίστηκε με απλές συσκευές και όχι με ειδικές συσκευές αντιεκρηκτικού τύπου που υποχρεωτικά πρέπει να φέρουν τα βυτιοφόρα που εισέρχονται σε χώρους διυλιστηρίων και δεξαμενών καυσίμων και οι οποίες κοστίζουν περίπου 4.000 ευρώ η μία έναντι 500 ευρώ για τις απλές. Έτσι συμφωνήθηκε να γίνει νέα μελέτη που θα βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα. Οπότε, η εφαρμογή του μέτρου αναβλήθηκε για ακόμη μία φορά.

Αρκεί να σημειωθεί ότι παρόμοιες συσκευές θα πρέπει να τοποθετηθούν σε περίπου 20.000 μεγάλα βυτιοφόρα και σε περίπου 12.000 μικρά που διανέμουν πετρέλαιο θέρμανσης και ανήκουν σε πρατηριούχους και μεταπωλητές.

Πάντως, όπως επισημαίνουν στο Euro2day.gr παράγοντες της αγοράς, μετά την εξομοίωση των ειδικών φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, η παράνομη χρήση του πρώτου έχει μηδενιστεί, καθώς δεν υπάρχει οικονομικό κίνητρο.

Το λαθρεμπόριο πλέον περιορίζεται στην παράνομη χρήση του ναυτιλιακού πετρελαίου, το οποίο είναι εντελώς αφορολόγητο και έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το πετρέλαιο θέρμανσης.

Έτσι, με δεδομένο ότι οι διακινούμενες ποσότητες του ναυτιλιακού πετρελαίου είναι σχετικά περιορισμένες (ανέρχονται σε περίπου 700.000 κυβικά ετησίως) είναι πολύ εύκολο για τις αρμόδιες διωκτικές αρχές να προχωρούν σε δειγματοληπτικούς ελέγχους των διακινούμενων φορτίων, αφού για κάθε παραγγελία που κατατίθεται αυτές ενημερώνονται αμέσως.

Τέλος οι ίδιοι επισημαίνουν ότι τα ποσά των δισεκατομμυρίων ευρώ που αναφέρονται ακόμη και μέσα στη Βουλή ως διαφυγόντες φόροι και δασμοί από το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι εκτός πραγματικότητας.

Όπως λένε χαρακτηριστικά, ακόμη και αν όλο το ναυτιλιακό πετρέλαιο διετίθετο παράνομα στην εσωτερική αγορά, οι διαφυγόντες φόροι θα ήταν λιγότεροι από 300 εκατομμύρια. Συγκεκριμένα ο ειδικός φόρος για τα 700.000 κυβικά ναυτιλιακού πετρελαίου ανέρχεται σε 231 εκατομμύρια (330 ευρώ τα 1.000 λίτρα) και ο ΦΠΑ στον ειδικό φόρο σε 53 εκατομμύρια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v