Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υδροπλάνα: Στο δρόμο της επιστροφής αλλά... χαλαρά

Προχωρούν σταδιακά οι διαδικασίες που θα επιτρέψουν στα υδροπλάνα να ξεκινήσουν τις πτήσεις τους. Μεγάλο ενδιαφέρον από πολλές περιοχές της χώρας. Σε εκκρεμότητα ακόμη το θέμα του υδατοδρομίου στην πρωτεύουσα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Υδροπλάνα: Στο δρόμο της επιστροφής αλλά... χαλαρά

Δυνατά στον ανταγωνισμό της μεταφοράς, κυρίως από και προς νησιωτικούς προορισμούς, αναμένεται ότι θα μπουν τους επόμενους μήνες τα υδροπλάνα. Οι εταιρείες Ελληνικά Υδροπλάνα Α.Ε. και Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε. προχωρούν τις διαδικασίες για την κατασκευή υδατοδρομίων σε διάφορες περιοχές της χώρας και σύντομα θα είναι σε θέση να κάνουν και τις πρώτες πτήσεις τους.

Σε αρκετές περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα στο Ιόνιο, όπου οι διαδικασίες για τη σύσταση των υδατοδρομίων είχαν τρέξει ήδη από την προηγούμενη χρονιά, υπάρχει ενισχυμένη ετοιμότητα και αναμένεται ότι τα νησιά της περιοχής θα είναι μεταξύ των πρώτων προορισμών που θα υποδεχτούν υδροπλάνα. Να σημειωθεί ότι ειδικά για το Ιόνιο εκφράζεται ενδιαφέρον και για πτήσεις υδροπλάνων από το εξωτερικό. Μάλιστα τους προηγούμενους μήνες είχε γίνει και η πρώτη δοκιμαστική πτήση από το Μπρίντιζι της Ιταλίας στην Κέρκυρα.

Ενδιαφέρον για τη δημιουργία υδατοδρομίων εκφράζεται από τις περισσότερες περιοχές της χώρας και σχεδόν από όλα τα νησιά, καθώς πρόκειται για μια επένδυση σχετικά χαμηλού κόστους, η οποία μπορεί να προσφέρει λύσεις στα προβλήματα μετακίνησης ειδικά σε σημεία που αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι ακόμη δεν έχουν τρέξει οι διαδικασίες για τη δημιουργία του υδατοδρομίου στην περιοχή της πρωτεύουσας, το οποίο πρόκειται να γίνει σε χώρο ιδιοκτησίας του ΟΛΠ στον Πειραιά. Η δημιουργία του συγκεκριμένου υδατοδρομίου είναι προϋπόθεση για την εμπορική επιτυχία του εγχειρήματος επιστροφής των υδροπλάνων, αφού οι περισσότερες περιοχές που εκφράζουν το ενδιαφέρον τους αναζητούν σύνδεση με την Αθήνα.

Απόφαση για την τιμολόγηση των υπηρεσιών

Παρά την πολιτική βούληση, που είχε εκφραστεί πολλές φορές, να προχωρήσουν με ταχύτητα όλες οι απαραίτητες αλλαγές ώστε τα υδροπλάνα να επιστρέψουν στις ελληνικές μεταφορές, οι ρυθμοί τακτοποίησης των εκκρεμοτήτων δεν ήταν οι αναμενόμενοι. Ωστόσο φαίνεται ότι σταδιακά το νερό μπαίνει στο αυλάκι.

Μόλις πριν από λίγες μέρες τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Οικονομικών και Ναυτιλίας προχώρησαν στην τιμολόγηση των υπηρεσιών υδατοδρομίων, καθορίζοντας τα όρια των τιμών που θα μπορούν να επιβάλλουν οι φορείς λειτουργίας τους.

Σύμφωνα με την απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως ΦΕΚ 50/Β/15.1.2014, τα όρια τιμολόγησης υπηρεσιών υδατοδρομίων καθορίζονται ως εξής:

- Τέλος Προσθαλάσσωσης: Υπολογίζεται σύμφωνα με το μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης (M.T.O.W. - maximum take-off weight) του υδροπλάνου όπως αυτό καθορίζεται στα σχετικά εγχειρίδια του κατασκευαστή και κυμαίνεται από 5 έως 15 ευρώ ανά προσθαλάσσωση.

Κατά τη χρονική περίοδο από την 1η Οκτωβρίου έως την 31η Μαρτίου κάθε έτους δύναται να ισχύει έκπτωση ποσοστού 50% στα τέλη προσθαλάσσωσης.

- Τέλος Παραμονής (Ελλιμενισμού): Υπολογίζεται ανάλογα με το μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης (M.T.O.W. - maximum take-off weight) του υδροπλάνου και με τον αριθμό των ωρών παραμονής του στο υδατοδρόμιο και κυμαίνεται από 0,2 έως 0,6 ευρώ/ώρα παραμονής.

- Τέλος Υπηρεσιών Εξυπηρέτησης Πτήσεων: Το τέλος αυτό αντιστοιχεί σε παροχή βασικών υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πτήσεων (π.χ. καθοδήγηση από σκάφος, πρόσδεση, μέσα επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών, φορτοεκφόρτωση αποσκευών, έλεγχος εισιτηρίων, αποσκευών, επιβατών, καθαρισμός υδροπλάνου κ.λπ.) και τα ανώτατα - κατώτατα όριά του καθορίζονται από 20 έως 100 ευρώ για την πρώτη πτήση, ενώ για τις επόμενες πτήσεις ο φορέας δύναται να παρέχει έκπτωση ανάλογα με τον συνολικό αριθμό τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v