Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΑΣΑ: Μοντέλο καρτοκινητής στα εισιτήρια

Αγορά εισιτηρίων για τις αστικές συγκοινωνίες με πιστωτικές κάρτες στα εκδοτήρια, αλλά και πώληση στα περίπτερα με την μορφή που πωλούνται οι κάρτες για κινητά τηλέφωνα σχεδιάζει ο ΟΑΣΑ. Σκληρή μάχη για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑΣΑ: Μοντέλο καρτοκινητής στα εισιτήρια

Τρόπους για να διευρύνει τις δυνατότητες πώλησης εισιτηρίων για τις αστικές συγκοινωνίες αναζητά ο ΟΑΣΑ, επιδιώκοντας παράλληλα να περιορίσει το φαινόμενο των πλαστών.

Κατ' αρχήν ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών σχεδιάζει να δώσει την δυνατότητα στα περίπτερα να πωλούν εισιτήρια με το ίδιο σύστημα που ισχύει για τις κάρτες κινητής τηλεφωνίας. Δηλαδή ο επιβάτης θα δίνει στο περίπτερο το αντίτιμο του εισιτηρίου ή των εισιτηρίων που θέλει να αγοράσει και αντί εισιτηρίου θα λαμβάνει μία απόδειξη η οποία θα φέρει χαρακτηριστικά που θα μπορούν να «διαβαστούν» από τις συσκευές επικύρωσης.

Βέβαια από τα περίπτερα ήδη πωλούνται εισιτήρια με την παραδοσιακή μορφή, αλλά ο ΟΑΣΑ θέλει να ελέγξει αποτελεσματικά το πρόβλημα με τα πλαστά εισιτήρια, το οποίο είναι ιδιαίτερα σοβαρό, αφού δημιουργεί πολύ σημαντικές απώλειες για το σύστημα συγκοινωνιών.

Παράλληλα ο σχεδιασμός προβλέπει τη διερεύνηση των σημείων πώλησης στις κάρτες εκχωρώντας δικαίωμα έκδοσης κουπονιών στις τράπεζες, ώστε να διασφαλίζεται η ταυτοπροσωπία του επιβάτη. Επιπλέον σύντομα αναμένεται να ενταχθεί στα εκδοτήρια των αστικών συγκοινωνιών και σύστημα πληρωμής μέσω πιστωτικής κάρτας, που σήμερα δεν υπάρχει.

Μάχη μέχρις εσχάτων για τρεις

Τα σχέδια αυτά εξετάζονται και αναμένεται να προχωρήσουν σύντομα, ενώ παράλληλα αναμένεται και το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Πριν από λίγες μέρες το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ ενέκρινε το τεχνικό τμήμα των 3 τελικών δεσμευτικών προσφορών και θα ακολουθήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

Στο διαγωνισμό συνεχίζουν τρία ισχυρά σχήματα: INTRASOFT INTERNATIONAL – ΙΝΤRΑΚΑΤ, ΑΤΕΣΕ – ΜΕΤΚΑ και ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – LG CNS που αναμένεται ότι θα δώσουν μάχη έως εσχάτων για την ανάληψη του έργου, ο προϋπολογισμός του οποίου είναι της τάξης των 94 εκατομμυρίων ευρώ.

Σε περίπτωση που στον διαγωνισμό υπάρξουν ενστάσεις, κάτι που θεωρείται εξαιρετικά πιθανό, τότε είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις στην ανάθεση του έργου. Σύμφωνα τουλάχιστον με τον διαγωνισμό προβλέπεται τμηματική παράδοση του έργου το διάστημα 2014 – 2015, ωστόσο είναι σίγουρο ότι το χρονοδιάγραμμα δεν θα τηρηθεί.

Το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου χρηματοδοτείται με 29,5 εκατ. από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης. Η έναρξη λειτουργίας του νέου συστήματος υπολογίζεται ότι θα βάλει τέλος στα προβλήματα της λαθρεπιβίβασης αλλά και της χρήσης πλαστών εισιτηρίων, που αποτελούν αιτία για σημαντικές οικονομικές απώλειες του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας.

Αποδίδει καρπούς η ένταση των ελέγχων

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για τον καλύτερο έλεγχο πάντως φαίνεται ότι αποδίδει καρπούς, τουλάχιστον στην ΣΤΑΣΥ, η μετακίνηση προσωπικού από διοικητικές θέσεις στον έλεγχο και την πώληση εισιτηρίων, που έγινε την προηγούμενη χρονιά. Τα στοιχεία που αφορούν στο 2013 καταγράφουν σαφή αύξηση των επιβληθέντων προστίμων σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Εν τω μεταξύ την λειτουργία ενός νέου Ταμείο στο οποίο θα πληρώνονται τα πρόστιμα της ΟΣΥ ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ.

Το Ταμείο Είσπραξης προστίμων της ΟΣΥ βρίσκεται επί της οδού Αδμητού 17, κοντά στο Μετρό, στην πλατεία Αττικής και λειτουργεί τις καθημερινές από τις 7:30 έως τις 14:30 μμ.

Τέλος ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με την ΟΣΥ, επεκτείνεται και στη γραμμή 224 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ – ΕΛ. ΒΕΙΖΕΛΟΥ το ειδικό πειραματικό πρόγραμμα λειτουργίας, που εφαρμόζεται ήδη στις γραμμές 6, 14, 131, 302, 407 & Α8.

Στις γραμμές αυτές δίδεται ιδιαίτερη προσοχή και φροντίδα στην εκτέλεση με ακρίβεια και στη κανονικότητα όλων των προγραμματισμένων δρομολογίων. Επίσης θα υπάρχει καλύτερη πληροφόρηση του επιβάτη στα τέρματα, στις αφετηρίες, στις στάσεις, καθώς και εντός του οχήματος και αυξημένη επιμέλεια στη λειτουργικότητα και καθαριότητα των οχημάτων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v