«Μάχη» κατασκευαστών για τους συρμούς του τραμ

Δεκατρείς εταιρείες ενδιαφέρονται για την προμήθεια των 25 νέων συρμών του τραμ, κόστους 62,2 εκατομμυρίων ευρώ. Τρίτη παράταση στην καταληκτική ημερομηνία του διαγωνισμού. Στα μέσα του 2016 αναμένεται η παραλαβή.

  • της Μάρως Τσαντήλα
«Μάχη» κατασκευαστών για τους συρμούς του τραμ

Σε «μάχη» μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών της Ευρώπης και όχι μόνο, αναμένεται ότι θα εξελιχθεί ο διαγωνισμός της Αττικό Μετρό για την προμήθεια 25 νέων οχημάτων τραμ, προϋπολογισμού 60,25 εκατομμυρίων ευρώ, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τους μεγαλύτερους (συνολικά δεκατρείς) κατασκευαστές συρμών και, σύμφωνα με πληροφορίες, τα τεύχη του διαγωνισμού έχουν προμηθευτεί, μεταξύ άλλων οι εταιρείες: Siemens, Alstom, Bombardier, Solaris, Caf και Scoda.

Μάλιστα από την πλευρά των ενδιαφερόμενων εταιρειών έχει κατατεθεί σειρά ερωτημάτων και έχει ζητηθεί πληθώρα διευκρινίσεων, που οδήγησαν την Αττικό μετρό στην τρίτη, κατά σειρά, παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας του διαγωνισμού, η οποία έχει πλέον οριστεί για τις 14 Απριλίου.

Μεταξύ άλλων η Αττικό Μετρό στις προδιαγραφές των νέων οχημάτων έχει θέσει υψηλά στάνταρ τόσο σε ότι αφορά την ενεργειακή απόδοση και οικονομία αλλά και σε επίπεδο αισθητικής και λειτουργικότητας. Τα νέα οχήματα τραμ θα είναι πλήρως κλιματιζόμενα, θα διαθέτουν οθόνες πληροφόρησης, τηλεματική, ενώ θα έχουν το ίδιο μήκος με τους σημερινούς συρμούς, η προμήθεια των οποίων έγινε με βάση τον σχεδιασμό των στάσεων. Η προμήθεια των συρμών χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης καθώς και πόρους του ΠΕΠ Αττικής 2007-2013.

Επεκτάσεις

Τα νέα οχήματα θα καλύψουν τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν από την επέκταση του τραμ στον Πειραιά, την Αργυρούπολη αλλά και το κέντρο της Αθήνας, στο πλαίσιο των προγραμματιζόμενων αναπλάσεων του κέντρου της πόλης.

Με δεδομένο ότι τα έργα των επεκτάσεων έχουν καθυστερήσει αρκετά δεν αναμένεται να προκληθεί πρόβλημα από την καθυστέρηση που θα υπάρξει στην προμήθεια των συρμών, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι δεν θα υπάρξουν συνεχείς παρατάσεις στον διαγωνισμό.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, η προμήθεια των συρμών πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα 940 ημερών (31,5 μήνες) και αναμένεται ότι, στην καλύτερη περίπτωση οι νέοι συρμοί θα παραληφθούν από την Αττικό Μετρό και θα τεθούν στην διάθεση του επιβατικού κοινού στα μέσα του 2016.

Η επέκταση του τραμ στον Πειραιά, η οποία επιτέλους παίρνει μπρος μετά από έναν και πλέον χρόνο αναμονής εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη στις αρχές του 2016.

Στο κέντρο της Αθήνας το έργο της επέκτασης του τραμ από το Σύνταγμα, στην Πλατεία Αιγύπτου μέσω της οδού Πανεπιστημίου, συνδέεται με τα έργα ανάπλασης που σχεδιάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος Rethink Athens και ο χρόνος ολοκλήρωσης των έργων του τραμ συνδέεται με το πρόγραμμα συνολικά.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι σύντομα θα είναι έτοιμα και τα τεύχη δημοπράτησης για την επέκταση του τραμ στην Αργυρούπολη, έργο για το οποίο η Αττικό Μετρό αναζητά πηγές χρηματοδότησης προκειμένου να καλυφθεί το κόστος του έργου το οποίο υπολογίζεται ότι είναι της τάξης των 15 εως 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Η γραμμή μήκους 1,2 χιλιομέτρων θα συνδέει την παραλία στο Ελληνικό με την Αργυρούπολη και τον σταθμό του Μετρό και θα διαθέτει δύο στάσεις από τις οποίες υπολογίζεται ότι καθημερινά θα εξυπηρετούνται περίπου 7.000 -8.000 επιβάτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v