«Η μόνη πραγματικά ελπίδα μας να επιβιώσουν τα branded προϊόντα, είναι η καινοτομία. Χωρίς καινοτομία δεν υπάρχει μέλλον».
Αυτό είπε το απόγευμα της Τετάρτης από το βήμα της ημερίδας του ΕΣΒΕΠ, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος διευθύνων σύμβουλος της Chipita ο οποίος σημείωσε ότι "δουλειά μας για το μέλλον θα είναι η συνεχής αναζήτηση της ισορροπίας ανάμεσα στην τιμή καταναλωτού, στο συνολικό μας κόστος, στην δυνατότητα μας να προστατεύσουμε την κερδοφορία μας από τις συνεχείς πιέσεις των λιανεμπόρων, και την καινοτομία».
Ειδικότερα και σε ότι αφορά στην καινοτομία σημείωσε ότι όλες οι επιχειρήσεις μικρές και μεγάλες έχουν το δικό τους συγκριτικό πλεονέκτημα.
Οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν χρήματα για έρευνα, εργαστήρια με ανθρώπους αφοσιωμένους στην έρευνα, και παραστάσεις από διαφορετικές αγορές. Έχουν όμως, όπως σημείωσε και τα μειονεκτήματά τους που είναι τα πολλά επίπεδα για να πάρουν αποφάσεις τα οποία δημιουργούν καθυστερήσεις στους χρόνους και το κυριότερο η γνώση είναι σπασμένη σε πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους.
Οι μικρές, από την άλλη πλευρά όπως ανέφερε ο κ. Θεοδωρόπουλος, έχουν ταχύτητα στην απόφαση, και το κυριότερο συγκεντρωμένη γνώση σε λίγους ανθρώπους. Για να σημειώσει «όπως έχει αποδειχθεί ιστορικά και στον κόσμο του διαδικτύου, τα περισσότερα καινοτόμα προϊόντα εμφανίζονται από μικρές εταιρείες. Άλλο αν στο τέλος μέσω εξαγορών καταλήγουν στα χαρτοφυλάκια των μεγάλων εταιρειών».
Ένας άλλος παράγων που παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στο να γνωρίζει μια εταιρεία πώς να προστατεύει το brand της είναι η διεθνοποίηση (διασταύρωση εμπειριών, η παρατήρηση τάσεων, η γνώση της συμπεριφοράς των διεθνών λιανεμπόρων), όπως ανέφερε ο κ. Θεοδωρόπουλος.
Ο ισχυρός άνδρας της Chipita που και από καινοτομία ξέρει αλλά και από διεθνοποίηση, ολοκληρώνοντας την ομιλία του και απευθυνόμενος στους συμμετέχοντες ανέφερε: «κάθε πρωί πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι δικαιολογούμε την διαφορά. Και σε ότι αφορά, εμάς τις ελληνικές επιχειρήσεις, παρότι η κρίση μας μίκρυνε λίγο την αγορά μας, υπάρχουν τόσες πολλές αγορές γύρω μας που μπορούμε να πάμε, που ειλικρινά το κακό είναι μικρό, αν έτσι το δούμε, και έτσι το αντιμετωπίσουμε».