Νέα σύμβαση στον «Κόρινθος-Καλαμάτα»

Ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα είναι ο τελευταίος από τους πέντε οδικούς άξονες που είχαν ανατεθεί με συμβάσεις παραχώρησης την περίοδο 2007-2008. Το δημόσιο αναμένεται να προχωρήσει σε αποζημιώσεις προς την κ/ξ.

Νέα σύμβαση στον «Κόρινθος-Καλαμάτα»

Μέχρι το τέλος Απριλίου θα κατατεθεί στη Βουλή η αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα στην κοινοπραξία Μωρέας, στην οποία συμμετέχουν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (71,67%), η J&P ΑΒΑΞ (15%) και η Ιντρακόμ Συμμετοχών (13,33%).

Πρόκειται για τον τελευταίο από τους πέντε οδικούς άξονες που είχαν ανατεθεί με συμβάσεις παραχώρησης την περίοδο 2007 – 2008 και υποτίθεται προχωρούσε κανονικά. Στην πραγματικότητα έπρεπε να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2012, αλλά οι γνωστές τεχνικές και αρχαιολογικές «εκπλήξεις», μαζί με την πτώση της κυκλοφορίας λόγω της κρίσης, έχουν οδηγήσει σε καθυστερήσεις και σε απαιτήσεις των πιστωτριών τραπεζών για αλλαγή του χρηματοδοτικού μοντέλου.

Στην ουσία οι δανειστές, με προεξάρχουσα την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που χρηματοδοτεί τον άξονα με περίπου 200.000.000 ευρώ, ζητούν επικαιροποίηση των προβλέψεων για τα έσοδα διοδίων.

Όπως προκύπτει από την απάντηση του υπουργού Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδη σε ερώτηση της βουλευτού Λακωνίας της Ν.Δ. Φεβρ. Πατριανάκου, δόθηκαν πολλές παρατάσεις για την ολοκλήρωση του έργου «και θα δοθεί και άλλη παράταση, διότι, δυστυχώς, υπάρχουν προβλήματα που προκύπτουν κάθε φορά κυρίως από εξωγενείς λόγους που δεν έχουν να κάνουν με αυτό καθεαυτό το έργο, αλλά με παράπλευρες δραστηριότητες, οι οποίες πρέπει να ασκηθούν».

Ο υπουργός Υποδομών αναφέρεται στα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στο τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη τα οποία έχουν οδηγήσει και σε εκτόξευση της σχετικής δαπάνης, καθώς θεωρούνται πολύτιμα.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επιβεβαίωσε πως «οι τράπεζες έθεσαν και πάλι το χρηματοδοτικό μοντέλο σε αμφισβήτηση, τη βιωσιμότητα, δηλαδή, του δρόμου» και πρόσθεσε πως το υπουργείο «βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιφερειακής Πολιτικής, έτσι ώστε να βρούμε μία λύση στο χρηματοδοτικό μοντέλο και να συνεχίσουμε την κατασκευή του έργου και την παράδοσή του το καλοκαίρι».

Σημειώνεται πως ο άξονας Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας ήταν τα δύο έργα με συμβάσεις παραχώρησης που προέβλεπαν πως ούτως ή άλλως το δημόσιο θα επιδοτούσε τα έσοδα από την κυκλοφορία αν η κίνηση μειωνόταν σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.

Τώρα το δημόσιο θα χρειαστεί να το κάνει, όπως έπραξε και με τις υπόλοιπες συμβάσεις, ενώ η ανάδοχος κοινοπραξία διεκδικεί αποζημιώσεις περί τα 200.000.000 ευρώ για τις καθυστερήσεις στην παράδοση χώρων, τις απαλλοτριώσεις, τις αυξημένες δαπάνες για τα αρχαιολογικά, κ.ά. Με βάση την αρχική σύμβαση, το συνολικό κόστος κατασκευής του οδικού άξονα θα προσέγγιζε το 1 δισ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v