Αεροδρόμια: Στον «αέρα» η εκπαίδευση του προσωπικού ασφαλείας

Κίνδυνο έλλειψης εκπαιδευμένου προσωπικού που θα στελεχώσει την ασφάλεια των ελληνικών αεροδρομίων φέτος το καλοκαίρι βλέπουν εταιρείες security. Έσοδα χάνει το Δημόσιο, που κάνει... οικονομία κόβοντας τις υπερωρίες των εκπαιδευτών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αεροδρόμια: Στον «αέρα» η εκπαίδευση του προσωπικού ασφαλείας

Μία ανάσα πριν από την έναρξη της θερινής πτητικής περιόδου, όπου αναμένεται ότι η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια θα σπάσει όλα τα ρεκόρ, παραμένει σε εκκρεμότητα το θέμα της εκπαίδευσης του προσωπικού των εταιρειών security από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Εδώ και μήνες εταιρείες οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες ασφαλείας σε κρατικά αεροδρόμια έχουν υποβάλει αιτήσεις στην ΥΠΑ για την εκπαίδευση του προσωπικού, που ανέρχεται σε περίπου 500 άτομα. Τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί αφορούν τη βασική εκπαίδευση 200 ατόμων και την επαναληπτική εκπαίδευση ακόμη 300.

Αρμόδια για την εκπαίδευση του προσωπικού των εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες ασφαλείας στα αεροδρόμια είναι η Διεύθυνση Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από έκνομες ενέργειες. Ωστόσο οι εταιρείες αναφέρουν ότι η ΥΠΑ δεν έχει ανταποκριθεί στα αιτήματα για την εκπαίδευση του προσωπικού τους, παρότι είναι προ των πυλών η θερινή περίοδος κατά την οποία πρέπει να είναι διαθέσιμο, με πλήρη εκπαίδευση, το σύνολο του προσωπικού για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα προβλήματα στην εκπαίδευση του προσωπικού ασφαλείας οφείλονται στο γεγονός ότι επιφορτισμένοι με αυτό το έργο είναι οι υπάλληλοι της ΥΠΑ, οι οποίοι για τον σκοπό αυτόν απασχολούνται υπερωριακά. Ωστόσο την τελευταία διετία, οπότε και μπήκε γερό μαχαίρι στην αποζημίωση της υπερωριακής εργασίας, οι υπάλληλοι αυτοί δεν πληρώνονται για την έξτρα απασχόληση, με αποτέλεσμα να έχουν προκύψει σοβαρά προβλήματα στη διαδικασία των εκπαιδεύσεων.

Το θέμα επιχειρείται να λυθεί με τη συνδρομή του υπουργείου Οικονομικών καθώς, εκτός των άλλων, πρόκειται για μια κατάσταση που έχει ως αποτέλεσμα απώλεια εσόδων για το δημόσιο. Για κάθε εκπαιδευόμενο άτομο οι εταιρείες security πληρώνουν στην ΥΠΑ περίπου 650 ευρώ το άτομο, ενώ το συνολικό κόστος εκπαίδευσης ανέρχεται σε περίπου 1.500 ευρώ.

Ζητούν να δοθεί η εκπαίδευση σε ιδιώτες

Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες ασφαλείας στα αεροδρόμια να θέτουν ζήτημα μεταφοράς της αρμοδιότητας εκπαίδευσης εκτός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, σε ιδιωτικούς φορείς, κατά το πρότυπο των χωρών της Ε.Ε. Χαρακτηριστικά σημειώνουν ότι, στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης παραχώρησης σε ιδιώτες των συγκεκριμένων υπηρεσιών στα περισσότερα αεροδρόμια της χώρας, θα δημιουργηθούν επιπλέον ανάγκες για εκπαιδευμένο προσωπικό από 1.400 εως 2.300 άτομα, ανάλογα με τη χρονική περίοδο.

Οι ανάγκες αυτές, πάντως, στη φάση αυτή δεν μπορούν να καλυφθούν, γιατί δεν υπάρχει εκπαιδευμένο προσωπικό διαθέσιμο, αφού το διάστημα εκπαίδευσης διαρκεί οκτώ μήνες. 

Διαγωνισμοί για την ασφάλεια σε 16 περιφερειακά αεροδρόμια

Μάλιστα η εξέλιξη αυτή δεν αποκλείεται να προκαλέσει ακόμη και καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς που πρόκειται να γίνουν για την εκχώρηση σε ιδιώτες των υπηρεσιών ασφαλείας σε 16 κρατικά αεροδρόμια, τα οποία περιλαμβάνονται στη λίστα αποκρατικοποίησης. Στα αεροδρόμια αυτά τις συγκεκριμένες υπηρεσίες έως τώρα τις παρείχε η Ελληνική Αστυνομία, ωστόσο το καθεστώς αλλάζει και θα ακολουθηθεί το μοντέλο που ισχύει εδώ και χρόνια για τα έξι μεγαλύτερα ελληνικά αεροδρόμια.

Να σημειωθεί ότι, με βάση το υφιστάμενο καθεστώς, οι απαιτήσεις εκπαίδευσης στην αεροπορική ασφάλεια καθορίζονται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Όλοι οι κρατικοί ή οι ιδιωτικοί φορείς που παρέχουν αεροπορικό έργο και εμπλέκονται, άμεσα ή έμμεσα, στην ασφάλεια των αερομεταφορών, όπως οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, πρέπει να εξασφαλίζουν τη βασική εκπαίδευση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v