Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βαρβιτσιώτης: Να βρούμε κοινό τόπο για την ακτοπλοΐα

Στη λογική διάρθρωση του δικτύου, καθώς και στη χρήση LNG, στην αξιοποίηση κοινοτικών πόρων, στη συγκρότηση Εθνικού Συμβουλίου νησιωτικής πολιτικής, στο ηλεκτρονικό εισιτήριο κ.ά. εστίασε ο υπουργός Ναυτιλίας με στόχο την τόνωσης της ακτοπλοΐας.

Βαρβιτσιώτης: Να βρούμε κοινό τόπο για την ακτοπλοΐα

Τη Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014, πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο του Ε.Β.Ε.Π., η εκδήλωση που διοργάνωσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς σε συνεργασία με τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών, με θέμα: «Κρίσιμες ώρες για την Ακτοπλοΐα και τις συγκοινωνίες των ελληνικών νησιών: το πρόβλημα και οι πιθανές λύσεις».

Σκοπός της ημερίδας ήταν η παρουσίαση της Έκθεσης η οποία συντάχθηκε αφιλοκερδώς από τον Eλληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ.), τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλία (Σ.Ε.Ε.Ν.) και το Εργαστήριο Διοίκησης Ναυτιλιακών και Λιμενικών Επιχειρήσεων (Ε.ΔΙ.ΝΑ.Λ.Ε.) του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Παν/μιου Αιγαίου.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, o A΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, κ. Ι. Τραγάκης, ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Θ. Δρίτσας και η Βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, κα Μ. Ρεπούση, καθώς και μεγάλος αριθμός επιχειρηματιών και εκπροσώπων των παραγωγικών φορέων.

Κύριοι ομιλητές της εκδήλωσης ήταν οι κ.κ. Β. Κορκίδης, Πρόεδρος Ε.Β.Ε.Π., Μ. Αδαμαντιάδης, Πρόεδρος Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών, Μ. Σακέλλης, Πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και η Μ. Λεκάκου, Αναπλ. Καθηγήτρια Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, Παν/μιου Αιγαίου, ενώ συντονιστής του επίμαχου θέματος της ελληνικής Ακτοπλοΐας ήταν ο Υποναύαρχος Λιμενικού Σώματος ε.α., κ. Α. Καμαρινάκης.

«Το καλοκαίρι, η ακτοπλοΐα ευνοεί το τουριστικό προϊόν, εντούτοις, τον χειμώνα ματώνει, πονάει, λόγω των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν» ανέφερε στην εναρκτήρια ομιλία του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μ. Βαρβιτσιώτης και, συνεχίζοντας, υπογράμμισε: «Αν και η ακτοπλοΐα εξυπηρετεί 1,6 εκατ. νησιωτών, η επιδότηση είναι κατά πολύ μικρότερη σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι το 2008-2009, οι επιδοτήσεις κυμαίνονταν στα 130 εκατ. ευρώ, ενώ σήμερα, μετά βίας, ξεπερνούν τα 70. Αναμφίβολα, η τελευταία πενταετία ήταν καταστροφική για τον εν λόγω κλάδο, γι' αυτό πρέπει να βρούμε έναν κοινό τόπο, όσο ψυχροί κι αν είναι οι αριθμοί, κάνοντας μία λογική διάρθρωση του δικτύου. Η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου -LNG- ως φθηνότερο καύσιμο, η κατάλληλη αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων, η συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου νησιωτικής πολιτικής, η ορθολογική επάνδρωση των πλοίων το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τα μικρά λιμενικά έργα και η διαχείριση των γραφειοκρατικών προβλημάτων της ακτοπλοΐας οδηγούν, μεταξύ άλλων, στη σωστή κατεύθυνση».

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, επεσήμανε στον χαιρετισμό του: «Είναι γνωστή σε όλους η δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις του Κλάδου. Ήδη, πολλές εταιρείες έχουν διακόψει δρομολόγια, έχουν αποσύρει πλοία και δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Η αυξημένη τιμή του ναυτιλιακού πετρελαίου, η δύο μέτρων και δύο σταθμών αντιμετώπιση της ακτοπλοΐας από την Κομισιόν, καθώς οι ξένες απολαμβάνουν πολύ μεγάλων πλεονεκτημάτων έναντι των ελληνικών, αποτελούν τα κυρίαρχα μεταξύ των πολλών προβλημάτων, τα οποία απειλούν να βουλιάξουν στα "ρηχά" έναν ακτοπλοϊκό στόλο που, τόσο στο παρελθόν, όσο και σήμερα, κατά την άποψή μου, αποτελεί το καμάρι της Χώρας. Ενδεικτικά, αναφέρω ότι, την περίοδο 2009-2013, η συσσώρευση ζημιών για τις εταιρείες ξεπέρασε το 1 δις. Δική μας θέση είναι, ότι, αφενός θέλουμε να υπάρχουν υγιείς ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, αφετέρου πρέπει να υποστηρίξουμε και το νησιωτικό εμπόριο».

Ο Πρόεδρος του Σ.Ε.Ε.Ν., κ. Μ. Σακέλλης, αφού αποτύπωσε τη ζοφερή, υφιστάμενη κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, πρότεινε την επιδότηση για τις τιμές των καυσίμων και των εργοδοτικών εισφορών, τη μείωση του Φ.Π.Α., την κατάργηση των εκπτώσεων, τη διατήρηση των συνθέσεων των πληρωμάτων σύμφωνα και με το νέο πλαίσιο για την ακτοπλοΐα (Ν. 4150/4/13), καθώς και την ισόρροπη επιδότησή της με τους άλλους κλάδους των χερσαίων μεταφορών.

Τέλος, ο Πρόεδρος του Ε.Ε.ΣΥ.Μ., κ. Μ. Αδαμαντιάδης και η αναπλ. Καθηγήτρια, κ. Μ. Λεκάκου, παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έκθεσης της Ομάδας Εργασίας Ακτοπλοΐας, προτείνοντας τη χρήση του νεωτεριστικού συστήματος «Hub and Spoke» για την ακτοπλοΐα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v