«Πέρα από τα πρωτογενή πλεονάσματα, τα οποία είναι ασφαλώς μια θετική δημοσιονομική εξέλιξη, η ελληνική οικονομία πρέπει επειγόντως να απαλλαγεί από μύριες όσες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να προχωρήσει έτσι σε γενναίες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Παράλληλα, ενώ αδήριτη προβάλει η ανάγκη τόνωσης της οικονομικής μας εξωστρέφειας, σε όλα τα επίπεδα, αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί παρά μόνο με τη δημιουργία συνθηκών επώνυμης ζήτησης για ελληνικά προϊόντα και ποικίλες ελληνικές υπηρεσίες».
Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο επανεκλεγείς πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ στη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου, που είναι και ένας από τους σημαντικότερους ιδιωτικούς φορείς στη χώρα μας σε ότι αφορά στην παραγωγή προστιθέμενων αξιών. Επίσης, ο κος Νίκος Καραγεωργίου υπογράμμισε ότι παρά τη σκληρή ανταγωνιστική συγκυρία η Ελλάδα έχει ακόμη πολλές δυνατότητες να ενισχύσει την εικόνα της στις διεθνείς αγορές. Και μέσω αυτής της ενίσχυσης να προωθήσει τα εγχώρια παραγόμενα προϊόντα, αλλά και υπηρεσίες όπως ο τουρισμός. Η εξωστρέφεια, είπε ο κος Ν. Καραγεωργίου, είναι η μοναδική προϋπόθεση για να καταπολεμηθεί το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα της ανεργίας και ιδιαίτερα αυτής των νέων.
Μεγάλο ενδιαφέρον στη Γενική Συνέλευση του ΕΣΒΕΠ παρουσίασε και η εισήγηση του κ. Βαγγέλη Τολίδη – Retailer Services Executive, Nielsen Greece, ο οποίος αναφέρθηκε στις δυσάρεστες εξελίξεις που παρατηρούνται στην ελληνική αγορά λόγω της ύφεσης, και υπογράμμισε ότι από τα τέλη του 2008 έως και τα τέλη του 2013 το ελληνικό λιανεμπόριο έχει απολέσει σε τζίρο περί τα 950 εκατομμύρια ευρώ. Τόνισε επίσης ο κος Β. Τολίδης ότι η πτώση της ζήτησης δημιουργεί ανεργία, η ανεργία οδηγεί σε μείωση των φορολογικών εσόδων και έτσι το κράτος προχωρά σε αυξήσεις εμμέσων φόρων (ΦΠΑ) που σαφώς επιβαρύνουν την κατανάλωση. Παρόλα αυτά, είπε ο εισηγητής, τα τελευταία χρόνια υπάρχει πτώση των τιμών στην Ελλάδα και αυτό οφείλεται ξεκάθαρα, παρά τα περί αντιθέτου λεγόμενα, στις προσπάθειες παραγωγών και λιανέμπορων να κρατήσουν την προσφορά σε ανεκτά επίπεδα. Πάντως, κατέληξε ο κος Τολίδης, η κατάσταση δείχνει κάποιες τάσεις βελτίωσης.
Στο θέμα της εκπροσωπήσεως των Επωνύμων Προϊόντων σε Κοινοτικό επίπεδο αναφέρθηκε ο Αθ. Παπανδρόπουλος, δημοσιογράφος, τονίζοντας ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση Μαρκών (European Brands Association, ΑΙΜ), στην οποία ο ΕΣΒΕΠ είναι μέλος, έχει 1.800 επιχειρήσεις μέλη, αντιπροσωπεύει 400 εκ. ευρώ κύκλο εργασιών, και απασχολεί πάνω από 2 εκ. εργαζομένων σε 22 χώρες της Ε.Ε. Η ΑΙΜ, είπε ο ομιλητής, διαθέτει μεγάλο κύρος, έχει ισχυρά κοινωνικά ερείσματα, και υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών, η οποία πιστεύει πως οι Μάρκες αποτελούν παράγοντα προϊοντικής ασφάλειας για τους καταναλωτές. Τέλος, ο κος Αθ. Παπανδρόπουλος αναφέρθηκε στο νέο ψηφιακό επικοινωνιακό περιβάλλον και στον ρόλο που το τελευταίο θα παίζει συνεχώς στη διάδοση επωνύμων προϊόντων.
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο απαρτίζεται από τους κ.κ.:
ΠΡΟΕΔΡΟΣ | Νίκος ΚαραγεωργίουΑΦΟΙ K. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕΒΕ |
Α’ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ | Γιώργος ΣπηλιόπουλοςBARILLA HELLAS AE |
Β’ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ | Γρηγόρης ΑντωνιάδηςΕΛΑΪΣ-UNILEVER HELLAS AE |
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ | Ιωάννης ΣιαμπάνηςFRIESLANDCAMPINA HELLAS AEBE |
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ | Γιώργος ΚαραμπέτσοςCOLGATE-PALMOLIVE ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΛΛΑΣ Μ.ΕΠΕ |
ΤΑΜΙΑΣ | Χρήστος ΤσεντεμεΐδηςJOHNSON & JOHNSON HELLAS AEBE |
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΤΑΜΙΑΣ | Γιώργος ΚαλύβαςCHIPITA AE |
ΜΕΛΟΣ | Σπύρος ΤρύφωναςNESTLE HELLAS AE |
ΜΕΛΟΣ | Λάμπρος ΠαπακοσμάςPROCTER & GAMBLE HELLAS ΕΠΕ |