Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αττικό Μετρό: Εξι «μνηστήρες» για νέους συρμούς

Με την ηχηρή απουσία των μεγάλων Ευρωπαίων κατασκευαστών προχωρά ο διαγωνισμός για την προμήθεια των 25 νέων οχημάτων τραμ. Έξι προσφορές έχει στα χέρια της η Αττικό Μετρό. Στα 60,2 εκατομμύρια ο προϋπολογισμός.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αττικό Μετρό: Εξι «μνηστήρες» για νέους συρμούς

Έξι εταιρείες από την Ευρώπη, αλλά και την Κίνα, διεκδικούν να αναλάβουν το έργο της Αττικό Μετρό για την προμήθεια 25 νέων οχημάτων, που θα καλύψουν τις ανάγκες του τραμ.

Το μεγάλο ενδιαφέρον των κατασκευαστών, που είχε καταγραφεί με την έναρξη του διαγωνισμού, επιβεβαιώθηκε και χθες με την κατάθεση έξι προσφορών από την τσεχική εταιρεία Scoda, την ελβετική Stadler, τις πολωνικές Solaris και PESA, το ισπανογαλλικό σχήμα CAF και την προερχόμενη από την Κίνα εταιρεία CNR.

Ωστόσο αίσθηση προκαλεί η απουσία των λεγόμενων μεγάλων, καθώς η Siemens, η Alstom και η Bombardier, που συμμετείχαν κατά την αρχική διαβούλευση, επέλεξαν τελικώς να μην καταθέσουν προσφορά.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, το έργο είναι προϋπολογισμού 60,25 εκατομμυρίων ευρώ και η προμήθεια των συρμών πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα 940 ημερών (31,5 μήνες).

Υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν καθυστερήσεις στη διαγωνιστική διαδικασία, εξαιτίας ενστάσεων, υπολογίζεται ότι οι νέοι συρμοί τραμ θα παραδοθούν προς τα τέλη του 2016. Η παράδοση των συρμών υπολογίζεται ότι θα έρθει μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, που έχουν ξεκινήσει. Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, τα συγκεκριμένα έργα υπολογίζεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί ως τους πρώτους μήνες του 2016.

Σε αυτήν την περίπτωση αναμένεται ένα χρονικό διάστημα κατά το οποίο το τραμ θα πρέπει να λειτουργήσει και την επέκταση με τους υφιστάμενους συρμούς. Ωστόσο αν σημειωθεί σημαντική καθυστέρηση στην προμήθεια των συρμών τότε αναμένονται πονοκέφαλοι, γιατί αυτό θα μεταφραστεί σε αραίωση των δρομολογίων.

Η Αττικό Μετρό στις προδιαγραφές των νέων οχημάτων έχει θέσει υψηλά στάνταρ σε ό,τι αφορά τόσο την ενεργειακή απόδοση και οικονομία, όσο και την αισθητική και τη λειτουργικότητα. Τα νέα οχήματα τραμ θα είναι πλήρως κλιματιζόμενα, θα διαθέτουν οθόνες πληροφόρησης, τηλεματική, και θα έχουν το ίδιο μήκος με τους σημερινούς συρμούς, η προμήθεια των οποίων έγινε με βάση τον σχεδιασμό των στάσεων. Η προμήθεια των συρμών χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, καθώς και από πόρους του ΠΕΠ Αττικής 2007-2013.

Επεκτάσεις προς Φρεαττύδα, Πατήσια και Αργυρούπολη

Οι καινούργιοι συρμοί θα καλύψουν τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν από την επέκταση του τραμ στον Πειραιά, στην Αργυρούπολη αλλά και στο κέντρο της Αθήνας, στο πλαίσιο των προγραμματιζόμενων αναπλάσεων του κέντρου της πόλης. Οι επεκτάσεις αυτές υπολογίζεται ότι θα καταφέρουν να δώσουν νέα ζωή στο μέσο, αυξάνοντας σημαντικά την επιβατική κίνηση με περισσότερους από 50.000 επιβάτες καθημερινά.

Η πολυαναμενόμενη επέκταση του τραμ στον Πειραιά πήρε επιτέλους μπρος μετά από έναν και πλέον χρόνο αναμονής, λόγω αντιδράσεων που υπήρχαν για το έργο από τοπικούς φορείς. Τα πρώτα εργοτάξια έχουν στηθεί και εκτιμάται ότι το έργο στο σύνολό του θα είναι έτοιμο στις αρχές του 2016.

Παράλληλα σε φάση μελέτης βρίσκονται οι επεκτάσεις της β΄φάσης προς Πειραιά, όπου προβλέπεται η σύνδεση του κέντρου του Πειραιά με το Χατζηκυριάκειο και τη Φρεαττύδα.

Στο κέντρο της Αθήνας το έργο της επέκτασης του τραμ από το Σύνταγμα στην Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Άρεως), μέσω της οδού Πανεπιστημίου, συνδέεται με τα έργα ανάπλασης που σχεδιάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος Rethink Athens και ο χρόνος ολοκλήρωσης των έργων εξαρτάται από την πορεία του προγράμματος συνολικά. Η προκήρυξή του αναμένεται μέσα στη χρονιά.

Παρότι το συγκεκριμένο έργο δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, ήδη εξετάζεται η περαιτέρω επέκτασή του κατά μήκος του άξονα της Πατησίων. Το σχέδιο προβλέπει 10 νέες στάσεις, σε μήκος 4,3 χλμ., ενώ η γραμμή θα συνδέεται με τον ηλεκτρικό στα Άνω Πατήσια. Με αυτόν τον τρόπο υπολογίζεται ότι μπορεί να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των λεωφορειακών γραμμών που εξυπηρετούν την περιοχή, απελευθερώνοντας μεγάλο αριθμό οχημάτων, τα οποία θα μπορούν να κατευθυνθούν για την κάλυψη αναγκών σε άλλες περιοχές του Λεκανοπεδίου.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι σύντομα θα είναι έτοιμα και τα τεύχη δημοπράτησης για την επέκταση του τραμ στην Αργυρούπολη, έργο για το οποίο η Αττικό Μετρό αναζητά πηγές χρηματοδότησης προκειμένου να καλυφθεί το κόστος, το οποίο υπολογίζεται ότι είναι της τάξης των 15 - 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Η γραμμή μήκους 1,2 χλμ. θα συνδέει την παραλία στο Ελληνικό με την Αργυρούπολη και τον σταθμό του μετρό και θα διαθέτει δύο στάσεις από τις οποίες υπολογίζεται ότι καθημερινά θα εξυπηρετούνται περίπου 7.000 -8.000 επιβάτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v