Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υδροπλάνα: «Στροφή» στις ελληνικές λίμνες

Η γραφειοκρατία και οι καθυστερήσεις στην ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων υποχρεώνουν τις εταιρείες να αναζητήσουν εναλλακτική λύση στις μεγάλες λίμνες της χώρας. Προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία δέκα και πλέον υδατοδρομίων.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Υδροπλάνα: «Στροφή» στις ελληνικές λίμνες

Σε αλλαγή στρατηγικής υποχρεώνονται, όπως όλα δείχνουν, οι εταιρείες που ενδιαφέρονταν να δρομολογήσουν υδροπλάνα στην ελληνική επικράτεια. Μετά τα σοβαρά γραφειοκρατικά, κι όχι μόνο, προβλήματα τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα να μην έχει προχωρήσει η διαδικασία ίδρυσης υδατοδρομίων σε κρίσιμες περιοχές της χώρας, τα υδροπλάνα φαίνεται ότι πλέον στρέφονται στις ελληνικές λίμνες αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις, αφού είναι σαφές ότι και το φετινό καλοκαίρι κινδυνεύει να χαθεί, παρά τις υποσχέσεις για το αντίθετο.

Ο βασικότερος λόγος που η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων δεν έχει προχωρήσει ικανοποιητικά είναι αφενός η γραφειοκρατία, αφετέρου η αδυναμία να βρεθούν οι κατάλληλοι χώροι. Ειδικά στην περιοχή της Αττικής δεν έχει καταστεί δυνατό να βρεθεί χώρος ο οποίος να κρίνεται ικανοποιητικός και κυρίως να βρίσκεται κοντά στην πρωτεύουσα, εξασφαλίζοντας την επιτυχία του εγχειρήματος.

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς που έναν χρόνο νωρίτερα είχε προτείνει την ίδρυση υδατοδρομίου στον Ακτή Βασιλειάδη, άλλαξε στάση και πλέον δεν επιθυμεί τη χωροθέτηση της εγκατάστασης του υδατοδρομίου στον χώρο του λιμανιού. Παράλληλα κάθετη είναι κι η άρνηση του ΤΑΙΠΕΔ να δεχθεί τη δημιουργία του υδατοδρομίου τόσο στη μαρίνα του ΣΕΦ όσο και στην περιοχή του Αγίου Κοσμά.

Υπό αυτές τις συνθήκες, φαίνεται ότι το υδατοδρόμιο Αττικής μάλλον κατευθύνεται σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή του νομού, πιθανότητα στο Λαύριο. Κάτι τέτοιο όμως δεν είναι επιθυμητό από τις εταιρείες που θέλουν να δρομολογήσουν υδροπλάνα, αφού πρόκειται για έβα σημείο που βρίσκεται πολύ μακριά από το κέντρο με αποτέλεσμα η βιωσιμότητα μιας τέτοιας κίνησης να τίθεται εν αμφιβόλω.

Όπως έχει εξελιχθεί η κατάσταση, έως τώρα θεωρείται πολύ δύσκολο το φετινό καλοκαίρι να υπάρξουν τακτικές πτήσεις υδροπλάνων.

Στην καλύτερη περίπτωση αυτό που αναμένεται είναι ναυλωμένες πτήσεις υδροπλάνων από και προς περιοχές που έχουν ένα μίνιμουμ εγκαταστάσεων για να τις εξυπηρετήσουν.

Σημαντικό ενδιαφέρον για πτήσεις προς Αθήνα - Θεσσαλονίκη και νησιά

Προκειμένου λοιπόν να μη χαθεί ακόμη ένα καλοκαίρι, που θεωρείται η πλέον ιδανική εποχή εμπορικά για τα υδροπλάνα, η εταιρεία Hellenic Seaplanes κάνει στροφή στην ηπειρωτική Ελλάδα για ανάπτυξη υδατοδρομίων στις λίμνες. Στον επιχειρηματικό σχεδιασμό της συμπεριλαμβάνεται η σύνδεση της νησιωτικής Ελλάδας με την ηπειρωτική μέσω των λιμνών της.

Σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η εταιρεία προχώρησε τις διαδικασίες δημιουργίας υδατοδρομίων σε επτά λίμνες και κατέθεσε φακέλους στους αρμόδιους φορείς. Οι πρώτες λίμνες που έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες είναι η Τριχωνίδα στο Αγρίνιο, η Βεγορίτιδα στο Αμύνταιο, η Παμβώτιδα στα Ιωάννινα, η λίμνη Καϊάφα στη Ζαχάρω Ηλείας, η λίμνη Πολυφύτου στην Κοζάνη, η Κερκίνη στις Σέρρες και η Μεγάλη Πρέσπα στη Φλώρινα.

Παράλληλα η Hellenic Seaplanes συνεχίζει τις συναντήσεις με την Κτηματική Υπηρεσία Δημοσίου και τις διευθύνσεις της ανά περιοχή, καθώς και με άλλους φορείς που εμπλέκονται στη διαδικασία παραχωρήσεων για τα υδατοδρόμια στις λίμνες, με στόχο αμέσως μετά το Πάσχα να κατατεθούν οι φάκελοι για δημιουργία υδατοδρομίων στις λίμνες Πλαστήρα, Καστοριάς, Βιστωνίδας και Βόλβης.

Δοκιμαστικές πτήσεις

Πριν από λίγες μέρες έγιναν δοκιμαστικές πτήσεις στη λίμνη Βεγορίτιδα γεγονός για το οποίο έχει κινηθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο δήμος Αμυνταίου. Οι πτήσεις έγιναν για να οριοθετηθεί ο υδατοδιάδρομος και να οριστούν οι ανάγκες που θα προκύψουν για την πραγματοποίηση των κανονικών πτήσεων.

Οι τοπικές αρχές υπολογίζουν ότι ως τα τέλη Ιουνίου θα έχουν πάρει την άδεια από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να μπορούν να ξεκινήσουν κανονικά οι πτήσεις.

Από σχετική έρευνα που έχει γίνει καταγράφεται μεγάλο ενδιαφέρον για πτήσεις προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για τα νησιά. Πτήσεις, βεβαίως θα γίνουν μόνο προς περιοχές που έχουν υδατοδρόμιο, το οποίο έχει λάβει τις απαραίτητες άδειες, αλλά και προς αεροδρόμια, όπου υπάρχουν, αφού τα υδροπλάνα έχουν τη δυνατότητα προσγείωσης και στην ξηρά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v