Καστέλι: Στο παιχνίδι κινεζικός κολοσσός

Παρούσα στον επικείμενο διαγωνισμό για την ανάθεση κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι δηλώνει η κινεζική CSCEC. Την ερχόμενη εβδομάδα η προκήρυξη του έργου. Ποιοι είναι οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Καστέλι: Στο παιχνίδι κινεζικός κολοσσός

Προοπτικές για τη δημιουργία πύλης εισόδου για επιβάτες και προϊόντα από την Κίνα προς την Ευρώπη βλέπει στην περίπτωση του νέου Διεθνούς Αερολιμένα του Ηρακλείου, στο Καστέλι, η China State Construction Engineering Corporation (CSCEC).

Ο διευθυντής επενδύσεων της μεγαλύτερης κατασκευαστικής στον κόσμο Li Jiqin μετέφερε στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά το ενδιαφέρον του κινεζικού κολοσσού να συμμετάσχει στον διαγωνισμό που πρόκειται να διεξαχθεί σύντομα, ενώ η εταιρεία του διατηρεί ενδιαφέρον και για άλλα επενδυτικά σχέδια στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.

Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να προχωρήσει στην προκήρυξη του πολυναμενόμενου διαγωνισμού, για τον οποίο καταγράφεται ήδη ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον από την Κίνα, την Ευρώπη και βέβαια από Έλληνες κατασκευαστές.

Η CSCEC δεν είναι η πρώτη κινεζική εταιρεία που ενδιαφέρεται για τον νέο αερολιμένα στο Καστέλι. Είχε προηγηθεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος, πριν από περίπου έναν χρόνο, από τη Fosun, η οποία σε επαφές που είχε με την ελληνική κυβέρνηση είχε ζητήσει την απευθείας ανάθεση του έργου με διακρατική συμφωνία, χωρίς τη βάσανο του διαγωνισμού.

Η εταιρεία μάλιστα είχε παρουσιάσει και επενδυτικό σχέδιο ύψους 1 δισ. δολαρίων, με σκοπό το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου να αποτελέσει πύλη, επιβατική και εμπορική, της Κίνας προς την Ευρώπη. Κάτι τέτοιο όμως δεν θα μπορούσε να γίνει καθώς θα έβρισκε σθεναρά αντίθετη την Ε.Ε.

Ωστόσο φαίνεται ότι αυτήν τη φορά έχουμε να κάνουμε με μια διαφορετική προσέγγιση. Ο κινεζικός κατασκευαστικός κολοσσός CSCEC ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στις διαγωνιστικές διαδικασίες που ξεκινούν σύντομα.

Σκληρός ανταγωνισμός

Η μεγάλη κινεζική κατασκευαστική θα έχει σίγουρα να αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό, καθώς ενδιαφερόμενες να κατέλθουν στον διαγωνισμό είναι μεγάλες ελληνικές, άλλα και ξένες εταιρείες. Μεταξύ αυτών που ενδιαφέρονται φαίνεται ότι είναι σχεδόν όλες οι εταιρείες που συμμετείχαν στον προηγούμενο, άγονο, διαγωνισμό.

Στο προηγούμενο εγχείρημα είχαν συμμετάσχει οι εταιρείες Archirodon, Vinci, Bouyges, Ελλάκτωρ,J&P ΑΒΑΞ ενώ προκαταρκτικό ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί επίσης από τις γερμανικές Hochtief και Fraport.

Όμως παρά το ισχυρό ενδιαφέρον, το σχέδιο ανάθεσης του έργου δεν ευδοκίμησε λόγω του υψηλού κόστους του έργου, το οποίο επιχειρήθηκε να αναταθεί σε μια πολύ δυσμενή χρονική περίοδο.

Το νέο εγχείρημα έχει διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά, αφού έχει περιοριστεί το συμβατικό αντικείμενο του έργου, με τον διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης να ορίζεται στα 3,2 χιλιόμετρα και όχι στα 3,8 χλμ., όπως προέβλεπε το αρχικό σχέδιο. Το κόστος του έργου δεν έχει προσδιοριστεί σαφώς και θα αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους ενδιαφερόμενους, ενώ υπολογίζεται ότι θα κυμανθεί από 500 εκατομμύρια έως 1 δισ. ευρώ. Από τη διαπραγμάτευση με τους υποψήφιους θα καθοριστεί επίσης και το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία που θα δημιουργηθεί.

Το αεροδρόμιο πρόκειται να κατασκευαστεί σε έκταση 6.000 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στον δήμο Μίνωα Πεδιάδος. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η εμπορική ζώνη, η οποία θα δημιουργηθεί σε έκταση 400 στρεμμάτων. Ο ανάδοχος θα πρέπει να κατασκευάσει και τους συνδετήριους δρόμους που θα ενώνουν τον νέο αερολιμένα με τους οδικούς άξονες Βορρά και Νότου. Με την έναρξη της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου θα μπει αμέσως λουκέτο στο υφιστάμενο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

CSCEC: Μεγάλη διεθνής παρουσία με ισχυρή τραπεζική στήριξη

Ο κινεζική CSCEC θεωρείται η μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία στον κόσμο, με ισχυρή διεθνή παρουσία σε μεγάλα έργα στην Ασία, στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή αλλά και στην αγορά των ΗΠΑ. Πρόκειται για μία εταιρεία η οποία υποστηρίζεται από τραπεζικά κεφάλαια που υπερβαίνουν τα 50 δισ. δολάρια.

Η δομή του ομίλου περιλαμβάνει πέντε κύρια τμήματα και δώδεκα βασικούς τομείς, μεταξύ των οποίων οκτώ γραφεία μηχανικής και τέσσερα σχεδιαστικά τμήματα, έχοντας παράλληλα το δικό της ερευνητικό εργαστήριο.

Ανάμεσα στα πλέον γνωστά έργα της CSCEC περιλαμβάνονται και τα εξής: Federazija Complex, Tower A (Ostturm), Μόσχα, ο υψηλότερο ουρανοξύστης της Ευρώπης, το κεντρικό κτίριο της Bank of China, στο Χονγκ Κονγκ, το Sheraton Hotel στην Αλγερία, το Marriott Hotel στη Σανγκάη, το Kempinski Hotel στο Πεκίνο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Xianyang κ.ά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v