ΕΡΓΟΣΕ: Προχωρούν τα έργα στη γραμμή της Πάτρας

Σύντομα αναμένεται η δημοπράτηση έργου 150 εκατομμυρίων ευρώ στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο. Θέμα χρόνου και η δικαστική απόφαση για τον ανάδοχο σε έργο 273 εκατομμυρίων. Έρχονται μελέτες για τη διέλευση της πόλης της Πάτρας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΕΡΓΟΣΕ: Προχωρούν τα έργα στη γραμμή της Πάτρας
Στις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται ότι θα προχωρήσει η ΕΡΓΟΣΕ στην ανάθεση των μελετών για τη διέλευση σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ μέσα από την πόλη της Πάτρας. Πρόκειται για το τελευταίο κομμάτι της γραμμής, μήκους συνολικά 8,5 χιλιομέτρων από το Ρίο ως το Νέο Λιμάνι της Πάτρας, με το οποίο θα ολοκληρωθεί η γραμμή ως την πόλη, καθώς τα προηγούμενα τμήματα βρίσκονται υπό κατασκευή.

Η αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία του Δήμου αναμένεται ότι θα βοηθήσει προκειμένου να προχωρήσει το σχέδιο. Η απερχόμενη δημοτική αρχή είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις της για το έργο, όπως αυτό προτείνεται από την ΕΡΓΟΣΕ, διεκδικώντας την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής στην αστική διαδρομή της, ώστε να μην προκαλεί προβλήματα στη ζωή πόλης.

Ωστόσο ένα τέτοιο ενδεχόμενο, που αποτελούσε παλαιότερη επιλογή, απορρίπτεται πλέον λόγω του πολύ υψηλού κόστους που συνεπάγεται και το οποίο δεν είναι εφικτό υπό τις παρούσες συνθήκες να χρηματοδοτηθεί. Το κόστος κατασκευής σε περίπτωση υπογειοποίησης υπολογίζεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ, και αυτό ανάγκασε σε εγκατάλειψη της επιλογής αυτής, μολονότι είχε προχωρήσει στο παρελθόν σε επίπεδο μελέτης και περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Στο 25% του κόστους της υπογειοποίησης η προτεινόμενη λύση

Η προτεινόμενη από την ΕΡΓΟΣΕ λύση, η οποία έχει λάβει έγκριση και από την Ε.Ε., εκτιμάται ότι θα έχει κόστος της τάξης των 100 εκατ. ευρώ και προβλέπει να διέλθουν επίγεια και γραμμές υπεραστικού σιδηροδρόμου και προαστιακού, ακολουθώντας την υφιστάμενη χάραξη.

Μετά τον Άγιο Ανδρέα, η υπεραστική γραμμή θα κατευθύνεται στο νότιο λιμάνι, ενώ ο προαστιακός θα ακολουθεί την παλαιά διαδρομή και θα συνεχίζει προς την Κάτω Αχαΐα, όπου θα επεκταθεί. Μετά το λιμάνι της Πάτρας, η υπεραστική γραμμή στο ύψος των Ιτεών θα συναντάται με τον προαστιακό συνεχίζοντας προς τον Πύργο.

Η λύση αυτή προκρίνεται από την ΕΡΓΟΣΕ γιατί θεωρείται ότι εξασφαλίζει την προαστιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής της πόλης, και μάλιστα με προοπτική περαιτέρω επέκτασής της βόρεια και νότια.
Παράλληλα με τον τρόπο αυτό, σημειώνεται, εξασφαλίζεται η υπεραστική κίνηση επιβατών, αλλά και η σιδηροδρομική διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, μέσω Ιταλίας.

Επιπλέον, από την πλευρά της εταιρείας, υποστηρίζεται ότι με τη λύση αυτή εξασφαλίζονται οριακά αποδεκτοί δείκτες κοινωνικοοικονομικής αξιολόγησης, προκειμένου να συγχρηματοδοτηθούν οι αντίστοιχες επενδύσεις από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κιάτο - Ρίο: Αναμένονται δικαστική απόφαση και δημοπράτηση

Έργα βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής ως το Ρίο. Ειδικότερα στο τμήμα Kιάτο - Aίγιο (Pοδοδάφνη), μήκους 72 χλμ., έχει ολοκληρωθεί σημαντικό μέρος των έργων υποδομής (σήραγγες, γέφυρες, χωματουργικές εργασίες).

Σε εξέλιξη βρίσκεται σύμβαση με την οποία κατασκευάζονται τα έργα υποδομής στην περιοχή Eλαιώνα (73,2 - 80,5 χλμ.) καθώς και οι σταθμοί και οι στάσεις του ευρύτερου τμήματος. Για το συγκεκριμένο τμήμα αναμένεται μέσα στο επόμενο δεκαήμερο η δικαστική απόφαση με την οποία θα κρίνεται η προσφυγή κατά του προσωρινού αναδόχου για το έργο-σκούπα, προϋπολογισμού 273 εκατ., με το οποίο θα ολοκληρώνονται τα υπολειπόμενα από προηγούμενες εργολαβίες έργα. Πρόκειται για έργα κατασκευή επιδομής, των H/M εγκαταστάσεων και της σηματοδότησης.

Στο τμήμα Aίγιο (Pοδοδάφνη) - Pίο (περιοχή Mποζαΐτικα), μήκους 32,4 χλμ., εδώ και έναν χρόνο βρίσκεται σε εξέλιξη η πρώτη εργολαβία, προϋπολογισμού 293,2 εκατ. ευρώ, που αφορά τα έργα υποδομής στο πρώτο υποτμήμα Aίγιο - Ψαθόπυργος, στα οποία περιλαμβάνεται η δίδυμη σήραγγα Παναγοπούλας, μήκους περίπου 4.800 μ. με συμβατική διάρκεια 36 μήνες. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η προετοιμασία για τη δημοπράτηση των έργων υποδομής στο δεύτερο υποτμήμα Ψαθόπυργος – Pίο και σύντομα αναμένεται η δημοπράτηση του έργου, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.

Στο σύνολό του το τμήμα Aίγιο - Pίο θα ολοκληρωθεί με μία τρίτη εργολαβία που θα δημοπρατηθεί στα τέλη του 2015 και θα περιλαμβάνει την επιδομή, τη σηματοδότηση, τις τηλεπικοινωνίες και την ηλεκτροκίνηση της νέας διπλής γραμμής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v