Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αδειες με απλή δήλωση για «κέντρα» logistics

Απλοποίηση διαδικασιών αδειοδότησης φέρνει το σχέδιο νόμου του ΥΠΑΝ για την Εφοδιαστική Αλυσίδα. Κριτική από την αντιπολίτευση, κατά τη συζήτηση στη Βουλή, για τον «τεμαχισμό των εκτάσεων σε Θριάσιο και στρατόπεδο Γκόνου.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αδειες με απλή δήλωση για «κέντρα» logistics

Ανατροπή στα σχέδια του υπουργείου Ανάπτυξης να προωθηθεί άμεσα για ψήφιση το σχέδιο νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα έφερε το αιφνιδιαστικό κλείσιμο της Βουλής. Η επεξεργασία του κρίσιμου νομοθετήματος, που αναμένει εδώ και πολύ καιρό όλη η αγορά των logistics, οδηγήθηκε σε υποχρεωτική αναβολή, ενώ είχε ήδη ξεκινήσει η συζήτηση του στην αρμόδια επιτροπή του Κοινοβουλίου.

«Τα logistics στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν άμεσα ή έμμεσα το 10% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος. Ενδεχομένως το νούμερο να εκπλήσσει, αλλά οι μελέτες αυτό δείχνουν» σημείωσε στην τοποθέτησή του στη Βουλή ο υπουργός Ανάπτυξης. Ο κ. Χατζηδάκης επικαλέστηκε μελέτες του ΙΟΒΕ και της εταιρείας ΜcKinsey όπου, μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι τα logistics περιλαμβάνονται στους τομείς εκείνους που μπορούν να αποτελέσουν συγκριτικό πλεονέκτημα για τη ανάπτυξη της χώρας, προσελκύοντας και ξένες επενδύσεις.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας αναφερόμενος στις διατάξεις του νομοσχεδίου σημείωσε ότι με αυτές απλοποιούνται οι αδειοδοτήσεις στον κλάδο των logistics. «Απλοποιούμε το πλαίσιο για την αδειοδότηση της λειτουργίας των κέντρων αποθήκευσης, και καταργούνται μια σειρά από διαδικαστικά βήματα. Η αδειοδότηση θα γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις με μια απλή δήλωση συμμόρφωσης, μια υπεύθυνη δήλωση είτε και με πιστοποίηση τρίτων ελεγκτών, χωρίς ιδιαίτερη εμπλοκή της δημόσιας διοίκησης» διαβεβαίωσε ο υπουργός.

Παράλληλα τόνισε ότι με το νομοσχέδιο υλοποιείται ένα πάγιο αίτημα του κλάδου, που είναι η εξίσωση των όρων δόμησης των αποθηκευτικών χώρων με τα βιομηχανικά κτήρια και η κατάργηση του διαχωρισμού βιομηχανικής-εμπορικής αποθήκης. «Αυτό δίνει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία και νομίζω ότι θα επιτρέψει ευχερέστερα την πραγματοποίηση επενδύσεων», σημείωσε.

Αντιδράσεις για τον τεμαχισμό των εκτάσεων Θριασίου και Γκόνου

Από την πλευρά της αντιπολίτευσης διατυπώθηκε κριτική για την ρύθμιση του σχεδίου νόμου σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η παραχώρηση εκτάσεων σε ιδιώτες στο Θριάσιο Πεδίο και στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να δημιουργηθούν επιχειρηματικά πάρκα εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας με διαδικασίες fast track.

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι το συγκεκριμένο ζήτημα άπτεται των αρμοδιοτήτων του Μεταφορών και θα πρέπει για αυτό να τοποθετηθεί ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ. «Είμαι βέβαιος ότι θα έλθει εδώ ο υπουργός Μεταφορών προκειμένου να μιλήσει αναλυτικότερα γι' αυτό το θέμα, διότι οι δύο χώροι σχετίζονται με δραστηριότητες του υπουργείου Μεταφορών και φορέων εποπτευόμενων από αυτό» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό οι δύο εκτάσεις, άνω των 600 στρεμμάτων η κάθε μία, πρόκειται να τεμαχιστούν και να παραχωρηθούν με καθεστώς μακροχρόνιας μίσθωσης σε πολυεθνικές οι άλλες επιχειρήσεις, που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στο κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα μας. Την ανάπτυξη θα την κάνουν οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις. Μάλιστα υπάρχει εκφρασμένο ενδιαφέρον κυρίως από πολυεθνικές, μεταξύ αυτών και για τη δημιουργία μονάδας μεταποίησης. Το εγχείρημα να προχωρήσει η ανάπτυξη ενιαίων εμπορευματικών κέντρων απέτυχε, κυρίως λόγω του πολύ υψηλού κόστους που συνεπάγεται. Τα συναρμόδια υπουργεία θεωρούν ότι με την κατάτμηση και το χαμηλότερο κόστος που θα απαιτείται, οι σχετικές αναπτύξεις θα προχωρήσουν.

Τα 5 σημεία κριτικής της αντιπολίτευσης

Από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο αρμόδιος για θέματα Ανάπτυξης βουλευτής Γιώργος Σταθάκης εξέφρασε τη διαφωνία του ΣΥΡΙΖΑ με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου, επισημαίνοντας ότι με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται σε αυτό:

α) δεν θίγεται το μείζον ζήτημα της ανασυσκευασίας και ετικετοποίησης,
β) δεν ενσωματώνονται τα διεθνή πρότυπα εργασίας που οφείλουν να τηρούνται στους εν λόγω χώρους
γ) αφήνεται σε εκκρεμότητα το ζήτημα των green logistics
δ) οδηγείται σε πλήρη απελευθέρωση η αδειοδότηση μεταφορικών επιχειρήσεων
ε) δεν εξασφαλίζεται ο δημόσιος έλεγχος στην λειτουργία των επιχειρηματικών πάρκων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v