Συγκοινωνίες: Οι «παγίδες» από τις αλλαγές στα εισιτήρια

Ενίσχυση του κόστους θα φέρουν οι αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική για όσους έκαναν χρήση καρτών απεριορίστων διαδρομών για λεωφορεία και τρόλεϊ. Αύξηση του κόστους μετακίνησης ανά ώρα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Συγκοινωνίες: Οι «παγίδες» από τις αλλαγές στα εισιτήρια

Επιβαρύνσεις για σημαντικό αριθμό χρηστών των μέσων μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας περιλαμβάνουν οι χθεσινές εξαγγελίες του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ και της διοίκησης του ΟΑΣΑ.

Ειδικότερα αύξηση της τάξης του 50% στο ποσό που πληρώνουν θα έχουν οι επιβάτες, οι οποίοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους την κάρτα απεριορίστων διαδρομών για λεωφορεία και τρόλεϊ. Σήμερα η συγκεκριμένη κάρτα κοστίζει 20 ευρώ και δίνει στους κατόχους της τη δυνατότητα απεριόριστων διαδρομών αποκλειστικά με αυτά τα δύο μέσα.

Όμως από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η συγκεκριμένη κάρτα καταργείται και όσοι την χρησιμοποιούν θα πρέπει να προμηθευτούν την νέα κάρτα αξίας 30 ευρώ, με την οποία, όμως, θα μπορούν να πραγματοποιούν μετακινήσεις με όποιο μέσο επιθυμούν. Ωστόσο η δυνατότητα αυτή είναι άχρηστη για κάποιον που οι ανάγκες του καλύπτονται αποκλειστικά από λεωφορεία και τρόλεϊ.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοϊδη την συγκεκριμένη κάρτα προμηθεύονταν το 15% του συνόλου όσων αγοράζουν κάθε μήνα κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Την ίδια στιγμή «παγίδα» κρύβει και η μείωση της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου από το 1,40 στο 1,20 ευρώ η οποία, όμως, θα συνοδευτεί και από μείωση της χρονικής διάρκειας του, που από 90 λεπτά σήμερα θα συρρικνωθεί στα 70 λεπτά της ώρας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Αν λοιπόν γίνει αναγωγή του κόστους ανά ώρα μετακίνησης τότε γίνεται σαφές ότι το κόστος αυτό αυξάνεται για τον επιβάτη. Σήμερα το κόστος ανά ώρα βρίσκεται στα 0,933 ευρώ ωστόσο μετά την μείωση της τιμής, από την 1η Σεπτεμβρίου, πρόκειται να... αυξηθεί σε 1,028 ευρώ την ώρα.

Μάλιστα η επιβάρυνση της τιμής θα είναι ακόμη μεγαλύτερη αν ληφθεί υπόψη ότι σε αρκετές διαδρομές ο χρόνος των 70 λεπτών δεν θα επαρκεί για την ολοκλήρωση της διαδρομής. Σε αυτή την περίπτωση ο επιβάτης θα πρέπει να αγοράσει νέο εισιτήριο.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι καμία μείωση δεν θα δουν στα ποσά που πληρώνουν οι επιβάτες που αγοράζουν προϊόντα μετακίνησης από και προς το αεροδρόμιο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΟΑΣΑ κ. Δημητριάδη στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου υπάρχουν συμφωνίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που δεν επιτρέπουν μειώσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v