Ε65: Προχωρά και το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα

Η κοινοπραξία υπό την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που έχει αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) θα ξεκινήσει τις εργασίας και για το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοϊδης

Ε65: Προχωρά και το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα

Την κατασκευή και του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, που είχε αρχικώς εξαιρεθεί από την αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης του Αξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοϊδης.

Με βάση τη συμφωνία με την κοινοπραξία υπό την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τον Ε65, σε πρώτο στάδιο επρόκειτο να κατασκευαστούν μόνο τα 50 χιλιόμετρα του πεδινού τμήματος, από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα. Τα τμήματα από τη διακλάδωση της Λαμίας του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ μέχρι την Ξυνιάδα και από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό είχαν εξαιρεθεί.

Η συμφωνία προβλέπει πως η ίδια κοινοπραξία θα αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 29 χιλιομέτρων. Για να προχωρήσει και το τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία Οδός θα χρειαστούν αλλαγές ώστε να αντιμετωπιστούν ζητήματα που έχουν εγερθεί για την προστασία του περιβάλλοντος και του καταφυγίου της καφέ αρκούδας.

Ο Μιχ. Χρυσοχοϊδης επισκέφθηκε σήμερα εν εξελίξει έργα στην Περιφέρεια της Ηπείρου. Σε σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο Πέρδικας, με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, βουλευτών και εκπροσώπων των τοπικών αρχών εξετάστηκε η πορεία εκτέλεσης έργων ζωτικής σημασίας για την Περιφέρεια Ηπείρου, όπως η επέκταση του αεροδρομίου Ιωαννίνων, ο νέος λιμένας Ηγουμενίτσας, η βελτίωση τμημάτων της Εθνικής Οδού Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας και εγγειοβελτιωτικά έργα Άρτας.

Ο υπουργός Υποδομών κατά την επιθεώρηση του εργοταξίου Πέρδικας ενημερώθηκε για την εξέλιξη των έργων σε υπό κατασκευή τμήματα της Ιόνιας Οδού. Κατά μήκος του έργου (196 χλμ.) έχουν ήδη εγκατασταθεί και βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία 5 κεντρικά εργοτάξια (Εύηνος, Αμβρακία, Συκούλα, Γυμνότοπος και Πέρδικα) ενώ βρίσκονται σε φάση προετοιμασίας και εγκατάστασης συμπληρωτικές εργοταξιακές εγκαταστάσεις σε άλλες 6 θέσεις. Σήμερα, στο έργο απασχολούνται 1700 εργαζόμενοι. Ο συνολικός αριθμός των επιχειρήσεων που θα αναμιχθούν άμεσα στην κατασκευή του έργου ανέρχεται στους 300 και πολλαπλάσιος θα είναι ο αριθμός των έμμεσα εμπλεκομένων επιχειρήσεων και τοπικών συνεργείων.

«Από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα κατασκευάζεται η Ιόνια Οδός, 200 χλμ, ο προϋπολογισμός ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ, ένα έργο το οποίο αποτελεί αίτημα δεκαετιών για την Ήπειρο, ένα έργο το οποίο είναι σύγχρονο, ένα έργο το οποίο απασχολεί σήμερα 1.700 συμπολίτες μας, 300 επιχειρήσεις με χιλιάδες εργαζόμενους και αποδίδει στο ΑΕΠ της χώρας ένα σημαντικό εισόδημα.» δήλωσε.

Για την εκτροπή του Αχελώου, ο υπουργός Υποδομών δήλωσε:

«Καταρχήν δεν είχα καμιά συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας για την εκτροπή του Αχελώου και να πάψουν ορισμένοι να δημιουργούν μύθους. Να πάψουν να καλλιεργούν συνωμοσίες, οι οποίες δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Εδώ υπάρχει η αλήθεια. Η αλήθεια είναι μία, ότι το έργο αυτό το παράτησε η ελληνική πολιτεία εδώ και 20 χρόνια. Έχει διατεθεί πάνω από 1,5 δις και το έργο αυτό είναι παραιτημένο. Δεν είναι παραιτημένο ως εκτροπή του Αχελώου, είναι παραιτημένα και έργα πολύτιμα και χρήσιμα για τον τόπο, που δεν σχετίζονται με την εκτροπή. Αναφέρομαι στα υδροηλεκτρικά της Μεσοχώρας και της Συκιάς. Είναι υποχρέωσή μας, θα έλεγα, ότι αποτελεί αμέλεια εγκληματική, το γεγονός, ότι δεν γίνονται αυτά τα έργα. Μία είναι η απάντηση. Στον τόπο αυτό υπάρχουν δικαστήρια, τα οποία σταμάτησαν για 20 χρόνια το έργο αυτό. Τα δικαστήρια έχουν βγάλει μια απόφαση, την οποία οφείλουμε να σεβαστούμε. Αυτό έχω να σας πω σήμερα. Το δεύτερο, που έχω να σας πω, είναι, ότι ως αρμόδιος υπουργός για τις υποδομές πολύ γρήγορα θα έχω πρόταση για τη Μεσοχώρα και τη Συκιά, εννοώ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Αποτελεί ντροπή για τη χώρα. Αποτελεί μεγάλη ντροπή, ότι πληρώνουμε τόσο ακριβή ενέργεια, ένας φτωχός λαός και μια οικονομία, που επιχειρεί την ανασυγκρότησή της και έχουμε δύο μεγάλα εργοστάσια, τα οποία μπορούν να παράγουν 300 μεγαβάτ και αυτά είναι νεκρά. Αυτό θα κάνουμε.»

Για το Άκτιο - Αμβρακία, ο κ. Χρυσοχοϊδης δήλωσε:

«Για το Άκτιο - Αμβρακία θέλω να σας πω κάτι αισιόδοξο. Είπα προηγουμένως, πως σε ό,τι με αφορά είμαι και θα είμαι άτεγκτος στην εφαρμογή του νόμου, δηλαδή όποιος δεν κάνει καλά τη δουλειά του, δεν θα είναι στα έργα. Αυτό πρέπει να είναι μια οριστική και αμετάκλητη συμπεριφορά του κράτους. Όπως ακριβώς γίνεται με τις παραχωρήσεις. Μια ώρα καθυστέρηση σημαίνει αποζημίωση. Το ίδιο θα συμβεί από εδώ και πέρα και με τα δημόσια έργα. Δεύτερον, θέλω να σας πω, ότι έχω μια καλή εξέλιξη που φαίνεται ότι θα οδηγήσει στην πολύ σύντομη, και πολύ πριν το τέλος του 2015, περαίωση του έργου.»

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v