Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε υψηλό εξαετίας ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα

Εκτόξευση του δείκτη οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα τον Ιούνιο. Άγγιξε το 103,7 που είναι και το υψηλότερο επίπεδο από το 2008. Αντίθετη η τάση στην ευρωζώνη με αιφνιδιαστική μείωση του δείκτη οικονομικής εμπιστοσύνης στο 102.

Σε υψηλό εξαετίας ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα

Σημαντική βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα αποτυπώνει η μηνιαία έκθεση της Κομισιόν. Συγκεκριμένα, ο δείκτης οικονομικού κλίματος στη χώρα διαμορφώθηκε στο 103,7 τον Ιούνιο από 99,1 τον προηγούμενο μήνα. Σημειώνεται πως η ένδειξη του Ιουνίου βρίσκεται πλέον στο υψηλότερο επίπεδο από το 2008.

Το ΙΟΒΕ μάλιστα σημείωσε ότι τα στοιχεία του Μαΐου ήταν η καλύτερη επίδοση των τελευταίων έξι ετών και πιστοποίησαν ότι παγιώνονται οι προσδοκίες σταθεροποίησης της οικονομίας. 

Με βάση τα στοιχεία του Μαΐου, προέκυπτε ότι στους επιμέρους τομείς της οικονομίας οι τάσεις είναι εν γένει θετικές: οι επιχειρηματικές προσδοκίες στις Υπηρεσίες, στη Βιομηχανία και στο Λιανικό Εμπόριο βελτιώνονται, ενώ στις Κατασκευές κυριαρχεί η σταθερότητα. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη ανακάμπτει. Άλλωστε, φαίνεται να διακόπτεται η άνοδος της ανεργίας, με αναιμικές πάντως -για την ώρα- ενδείξεις τόνωσης της απασχόλησης. Σε κάθε περίπτωση, όλο και περισσότεροι πολίτες και επιχειρήσεις προσαρμόζονται σταδιακά στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται μετά την εκτεταμένη χρονικά και έντονη σε βάθος οικονομική κρίση, που δείχνει να ολοκληρώνεται. 

Σε επίπεδο ευρωζώνης, ο δείκτης οικονομικής εμπιστοσύνης υποχώρησε τον Ιούνιο, παρά τις αντίθετες προβλέψεις και παρά τη νέα χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης της Κομισιόν διαμορφώθηκε στο 102 τον Ιούνιο από 102,6 τον προηγούμενο μήνα. Οι αναλυτές -σύμφωνα με δημοσκόπηση του Bloomberg- προέβλεπαν ενίσχυση του δείκτη στο 103.

«Η παγκόσμια επιβράδυνση το πρώτο τρίμηνο, το ισχυρό ευρώ και οι γεωπολιτικές εντάσεις επηρεάζουν αρνητικά την καταναλωτική και τη βιομηχανική εμπιστοσύνη» εξηγεί ο Pernille Bomholdt Nielsen της Danske Bank και συμπληρώνει: «Ο αντίκτυπος μάλλον είναι προσωρινός και θα αρχίσει να αποδυναμώνεται, δίνοντας τη δυνατότητα στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των επιχειρήσεων να βελτιωθεί ξανά το δεύτερο εξάμηνο».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο