Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η πολυτέλεια συνεχίζει να πουλάει στην Ελλάδα

Η αυξημένη τουριστική κίνηση, το μίγμα των ξένων επισκεπτών από τρίτες χώρες που θεωρούνται big spenders αλλά και μια μικρή ελληνική μειονότητα συνεχίζουν να συντηρούν την κατανάλωση πολυτελών ειδών.

Η πολυτέλεια συνεχίζει να πουλάει στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα της κρίσης, των υψηλών τεκμηρίων και του μνημονίου ο πόθος για πολυτέλεια συνεχίζει να υπάρχει άσβεστος. Αν και οι σοκαριστικές αποδείξεις λιανικής και υπηρεσιών των καπρίτσιων ορισμένων ολίγων στη Μύκονο δεν είναι ο κανόνας, η ελληνική αγορά πολυτελών ειδών συνεχίζει να υπάρχει και να αυξάνει πωλήσεις.

Οι επιδόσεις μεγάλων διεθνών οίκων πολυτελείας στην ελληνική αγορά υπήρξαν θετικές το 2013, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει ακόμη μία μικρή έστω μερίδα που ξοδεύει για είδη υψηλής τιμής. Την ίδια στιγμή, το αυξημένο τουριστικό ρεύμα στην Αθήνα φαίνεται πως ευνοεί τη λειτουργία των καταστημάτων μεγάλων οίκων, καθώς αποτελούν πόλο έλξης για τους ταξιδιώτες υψηλών διαθεσίμων.

Σημειώνεται ότι με βάση έρευνα της εταιρίας Bain για τη διεθνή κατανάλωση πολυτελών ειδών, το 2013, στην Ευρώπη παρουσιάστηκε αύξηση 2%, ποσοστό που αποδίδεται περισσότερο στις αυξημένες αγορές από ταξιδιώτες παρά από Ευρωπαίους πολίτες. Σύμφωνα με την έρευνα, σήμερα το 50% των εσόδων στην Ιταλία προέρχεται από τους τουρίστες, στη Βρετανία το ποσοστό αυτό αυξάνει στο 55%, ενώ στη Γαλλία οι πολυτελείς οίκοι εισπράττουν το 60% των εσόδων τους από το τουριστικό ρεύμα.

Η λιανική παρουσία των μεγάλων ονομάτων μόδας και η πολυτέλεια έχουν σαφώς περιοριστεί και έχουν επικεντρωθεί στο αθηναϊκό κέντρο, καθώς μπουτίκ μεγάλων οίκων σε βόρεια και νότια προάστια έχουν κλείσει, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το κλείσιμο της μπουτίκ Gucci στην Κηφισιά. Επίσης η πτώση των εισαγωγών έχει επηρεάσει σημαντικά τα διαθέσιμα πολυτελή είδη μόδας που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά. Παρ'όλα αυτά, οι μπουτίκ των ξένων οίκων, η πλειονότητα των οποίων ελέγχεται απευθείας από τις μητρικές του εξωτερικού, δείχνουν να ανακάμπτουν.

Ο γαλλικός οίκος Hermes, ο οποίος συνεχίζει να διατηρεί εμβληματική παρουσία στο κέντρο της Αθήνας με κατάστημα στο City Link, εμφάνισε το 2013 αύξηση πωλήσεων στα 5,9 εκατ. ευρώ από 5,6 εκατ. το 2012, και αυξημένη κερδοφορία στα 850 χιλ. ευρώ από 531 χιλ. ευρώ. Η γαλλική φίρμα η οποία υπήρξε από τις πρώτες που επένδυσαν στην ελληνική αγορά, στις αρχές του 2014 απέσυρε την παρουσία της από τον εμπορικό χώρο του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, ωστόσο, συνεχίζει να διατηρεί τη θέση της στην Ελλάδα της μειωμένης κατανάλωσης.

Σταθερή κερδοφορία στις 150 χιλ. ευρώ, αλλά σημαντική αύξηση κύκλου εργασιών στα 5,5 εκατ.ευρώ από 4,7 εκατ. το 2012 παρουσίασε το ελληνικό παράρτημα του ιταλικού οίκου Prada. Με μισθωμένο ένα από τα πιο προνομιακά ακίνητα στην οδό Βουκουρεστίου (το οποίο μάλιστα ανήκει στην οικογένεια Βάρδα), η ιταλική φίρμα εισήλθε στην ελληνική αγορά λίγο πριν από το ξέσπασμα της κρίσης, ωστόσο συνεχίζει να διατηρεί τη δυναμική της.

Ο πλέον «δημοφιλής» οίκος πολυτελών ειδών των Ελληνίδων, ο γαλλικός Luis Vuitton, περιόρισε και αυτός τη λιανική του παρουσία, κλείνοντας την μπουτίκ της Κηφισιάς, αλλά διατήρησε τη θέση του με ένα flagship shop επί της οδού Βουκουρεστίου. Το 2013 στην Ελλάδα πέτυχε αύξηση κύκλου εργασιών στα 16,8 εκατ.ευρώ από 15 εκατ. περίπου το 2013, ενώ περιόρισε τις ζημίες του στις 381 χιλ. ευρώ από 1,1 εκατ. ευρώ το 2012.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v