Λιανεμπόριο: Tablets εναντίον... βιτρίνας

Στροφή των καταναλωτών μέσω κινητών και tablets καταδεικνύει διεθνής έρευνα της PwC για το σύγχρονο λιανεμπόριο. Η τεράστια επιρροή των social media και των νέων εφαρμογών. Συγκέντρωση του ενδιαφέροντος σε λιγότερες λιανεμπορικές φίρμες.

Λιανεμπόριο: Tablets εναντίον... βιτρίνας

Τη στιγμή που στην εγχώρια αγορά ο μέσος καταναλωτής «εκπαιδεύεται» στις αγορές προιόντων μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, η παγκόσμια τάση στρέφεται υπέρ της χρήσης ακόμη νεότερων και ευέλικτων τεχνολογιών, αξιοποιώντας κινητά και tablets.

Πρόσφατη διεθνής έρευνα της PricewaterhouseCoopers διαπιστώνει τη σταδιακή «ψηφιοποίηση» του λιανεμπορίου παγκοσμίως στην οποία καταγράφεται η σαφής προτίμηση των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές και οι απαιτήσεις τους από το σύγχρονο λιανεμπόριο.

Κι έτσι αν μέχρι πρότινος η «βιτρίνα» και η τοποθεσία του φυσικού καταστήματος αποτελούσε κυρίαρχο μέλημα των εμπορικών επιχειρήσεων, η έρευνα δείχνει ότι το βάρος έχει μετατοπιστεί στην όσο το δυνατόν πιο ελκυστική εικόνα μπορούν να έχουν στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας. Τον τελευταίο ένα χρόνο, το ποσοστό των αγορών μέσω ταμπλέτας διπλασιάστηκε, ενώ αυξήθηκαν σημαντικά και οι πωλήσεις μέσω κινητών, ενώ ήδη 4 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι παρακολουθούν τις αγαπημένες τους φίρμες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με την έρευνα της PwC, πάνω από τους μισούς (55%) διαδικτυακούς καταναλωτές σε όλο τον κόσμο πλέον πραγματοποιούν τις αγορές τους online, επειδή πετυχαίνουν καλύτερες προσφορές από τα φυσικά καταστήματα.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 15.000 διαδικτυακούς αγοραστές σε 15 χώρες, παρουσιάζει μια ενιαία εικόνα παγκοσμίως, με τις online αγορές να γίνονται όλο και περισσότερες σε καθημερινή βάση. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι Κινέζοι είναι οι πιο ενθουσιώδεις online καταναλωτές, καθώς ένας στους δύο αγοράζει προϊόντα μέσω κινητού τηλεφώνου ή tablet.

Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης την τεράστια δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το σημαντικό τους ρόλο στην εκπαίδευση των καταναλωτών, τόσο για τους λιανέμπορους όσο και για τους παραγωγούς. Συγκεκριμένα, το 59% των ερωτηθέντων «ακολουθούν» (follow) τα αγαπημένα τους brands ή εταιρείες λιανικής στα social media. Ο ίδιος αριθμός ερωτηθέντων υποστήριξε ότι στο παρελθόν έχουν ανακαλύψει και στη συνέχεια αγαπήσει ένα brand μέσα από τα social media, αποδεικνύοντας τη μεγάλη σημασία της επικοινωνίας μεταξύ λιανεμπόρων και καταναλωτών μέσω των social media.

Την ίδια στιγμή, τα social media δίνουν την ευκαιρία στους καταναλωτές να απευθυνθούν απευθείας στις εταιρείες και να εκφράσουν δημοσίως τις απόψεις τους. Πάνω από ένας στους δύο διαδικτυακούς αγοραστές σε όλο τον κόσμο δήλωσαν ότι έκαναν θετικά σχόλια σε social media, όταν είχαν καλή εμπειρία από ένα προϊόν ή ένα brand. Εξάλλου, σχεδόν οι μισοί (48%) από τους ερωτηθέντες ανέφεραν ότι έχουν αγοράσει προϊόντα μέσω social media, ενώ πριν ένα χρόνο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις ένας στους δέκα (10%).

Το λιανεμπόριο του μέλλοντος μέσω των νέων δυνατοτήτων προβολής φαίνεται να «κόβει» δρόμο στο στόχο μεγέθυνσης και επέκτασης του παγκοσμίως. Η έρευνα ωστόσο αποκαλύπτει και μια ακόμη πτυχή των σύγχρονων καταναλωτικών ηθών. Η ευκολί πρόσβασης σε νέες εικόνες και πληροφορίες δεν οδηγεί απαραίτητα σε «πλουραλισμό» προσφορών και ειδών αλλά σε συγκέντρωση της κατανάλωσης σε ολοένα και λιγότερα brands που γιγαντώνουν την επιρροή τους και τις πωλήσεις τους. Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές από όλο και λιγότερες μάρκες λιανικής. Για παράδειγμα, όταν τους ζητήθηκε να υποδείξουν τον αριθμό των επιχειρήσεων από τις οποίες πραγματοποίησαν αγορές τους τελευταίους 12 μήνες, μέσα από μια λίστα 30 γνωστών επιχειρήσεων λιανικής της χώρας τους, το 15% δήλωσε ότι έκανε τις αγορές τους από ένα μόνο προμηθευτή, ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με το 2012.

Η έρευνα αναδεικνύει τις επτά προτεραιότητες των καταναλωτών ανά τον κόσμο, διαπιστώνοντας ότι ζητούν:

- Brands που συναρπάζουν και υπόσχονται μοναδικές εμπειρίες.

- Να βρίσκουν παντού τα αγαπημένα τους μαγαζιά.

- Προσφορές διαμορφωμένες σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, σε ένα εντελώς ασφαλές περιβάλλον.

- Να βελτιώνονται οι ηλεκτρονικές εφαρμογές (store apps) για την καλύτερη ποιότητα των online αγορών.

- Ίδιο ή παρόμοιο περιβάλλον και διαδικασίες σε όλες τις συσκευές.

- Να μπορούν να επικοινωνούν αμφίδρομα με τις εταιρείες λιανικής μέσω social media.

- Να έχουν πρόσβαση στο στοκ των καταστημάτων σε πραγματικό χρόνο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v