Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΕΘ: Το ελληνικό λαβράκι κατέχει τιμητική θέση στην Βόρεια Αμερική

Στο 65% το μερίδιο αγοράς της Ελλάδας σε τσιπούρα και λαβράκι στις ΗΠΑ. Στους 2.500 τόνους ανήλθαν οι εξαγωγές το 2013. Τα μηνύματα από τη συμμετοχή του Συνδέσμου Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών στην έκθεση Restaurant & Lodging Show που πραγματοποιήθηκε στην Φλόριντα.

ΣΕΘ: Το ελληνικό λαβράκι κατέχει τιμητική θέση στην Βόρεια Αμερική

Το ελληνικό λαβράκι είναι από τα αγαπημένα ψάρια των Αμερικανών όπως φάνηκε από την συμμετοχή του Συνδέσμου Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών στην έκθεση Restaurant & Lodging Show που πραγματοποιήθηκε στην Φλόριντα των Η.Π.Α. στις 7-9/9/2014.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση ο ΣΕΘ, συμμετείχε σε αυτήν την εξειδικευμένη έκθεση στο πλαίσιο του προγράμματος προώθησης προϊόντων υδατοκαλλιέργειας που υλοποιείται από το Enterprise Greece και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας.

Στόχος της ελληνικής συμμετοχής ήταν αφενός να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παρουσία του ελληνικού ψαριού στην συγκεκριμένη αγορά και αφετέρου να τα παρουσιάσει στους σεφ και στους εκπροσώπους των ξενοδοχείων και των εστιατορίων που θέλουν να διαφοροποιήσουν το μενού τους με νέα προϊόντα. Σημαντικός αρωγός στην προσπάθεια αυτή ήταν και ο σεφ κ. Βασάλος ο οποίος εντυπωσίασε για άλλη μια φορά με τις συνταγές για τσιπούρα και λαβράκι που ετοίμασε.

Το ελληνικό λαβράκι είναι από τα αγαπημένα των αμερικανών και έχει καθιερωθεί με την ονομασία «branzino». Μετά από δέκα χρόνια εντατικής προσπάθειας των εταιρειών του κλάδου, το ελληνικό ψάρι εξάγεται εβδομαδιαίως σε πολλές πολιτείες της Βόρειας Αμερικής. Το 2013 οι εξαγωγές ανήλθαν περίπου στους 2.500 τόνους.

Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι αν και η Ελλάδα κατέχει μερίδιο αγοράς που αντιστοιχεί στο 65% των πωλήσεων τσιπούρας και λαυρακιού στις ΗΠΑ, πολύ δυναμική παρουσία έχει κάνει ο κύριος ανταγωνιστής μας, η Τουρκία, καθώς έχει υιοθετήσει μια ιδιαίτερα επιθετική εμπορική πολιτική επικουρούμενη και από την Turkish Airlines με χαμηλό μεταφορικό κόστος με απευθείας πτήσεις στις μεγαλύτερες αγορές της Αμερικής.

Για τον λόγο αυτό πρέπει να συνεχιστούν και να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες διείσδυσης και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προιόντων ιχθυοκαλλιέργειας στην συγκεκριμένη αγορά, καταλήγει ο ΣΕΘ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v