Τρίπολη: Σχεδιάζουν φθηνό αεροδρόμιο για low cost εταιρείες

Οι εταιρείες χαμηλού κόστους, που αναζητούν ένα φθηνό αεροδρόμιο, βρίσκονται στο στόχαστρο της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Στα 100 εκατομμύρια ευρώ η επένδυση. Σχέδια και για πτήσεις cargo. Σύντομα ο διαγωνισμός.

Τρίπολη: Σχεδιάζουν φθηνό αεροδρόμιο για low cost εταιρείες

Ένα αεροδρόμιο το οποίο θα είναι ανταγωνιστικό ακόμη και για εκείνο της Αθήνας, προσφέροντας στέγη στις εταιρείες χαμηλού κόστους που βρίσκουν ακριβό το «Ελευθέριος Βενιζέλος», σχεδιάζει να δημιουργήσει στην Τρίπολη η Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Το πράσινο φως για να ξεκινήσει η υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδιασμού δόθηκε με την υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης που προβλέπει ότι το έως τώρα στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης θα χρησιμοποιείται πλέον και ως πολιτικό.

Τη διπλή χρήση του συγκεκριμένου αερολιμένα επιδίωκαν εδώ και καιρό οι τοπικοί φορείς, με προεξάρχουσα την Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία έχει εκπονήσει ήδη σχέδιο για το πώς θα γίνει η εκμετάλλευσή του.

Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη κ. Τατούλη η Περιφέρεια θα προχωρήσει σε αναζήτηση επενδυτή που θα αναπτύξει το αεροδρόμιο σε σύμπραξη με το δημόσιο (ΣΔΙΤ).

Μελέτη

Ο σχετικός διαγωνισμός θα προχωρήσει με συνοπτικές διαδικασίες και αναμένεται ότι θα βγει στον αέρα ως το τέλος του χρόνου. Η χρηματοδότηση της επένδυσης, που υπολογίζεται περίπου στα 100 εκατομμύρια ευρώ, θα γίνει, σύμφωνα με την Περιφέρεια, από ιδιωτικούς πόρους.

Να σημειωθεί ότι η μελέτη για τη μετατροπή του αεροδρομίου έχει ήδη εκπονηθεί από την καναδική εταιρεία ΙΒΙ Group. Σύμφωνα με αυτήν, ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται στα 75-90 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ τα έξοδα για τη λειτουργία του εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 1,5-2,5 εκατ. ευρώ ετησίως.

Το κοντινότερο αεροδρόμιο στη Αττική

Στόχος της Περιφέρειας είναι η δημιουργία ενός αεροδρομίου low cost που, όμως, θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Χαρακτηριστικά, περιγράφοντας το σχέδιο ο κ. Τατούλης σημείωσε ότι το αεροδρόμιο θα επιτρέψει στην περιοχή να γίνει ανταγωνιστικός προορισμός με φθηνό αεροπορικό εισιτήριο, επηρεάζοντας ακόμη και την Αττική.

Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο θα είναι το εγγύτερο στην περιοχή της Αθήνας, καθώς οι δύο πόλεις απέχουν περίπου 155 χιλιόμετρα. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια, με την αναβάθμιση των οδικών υποδομών, ο χρόνος του ταξιδιού Αθήνα – Τρίπολη έχει περιοριστεί περίπου στην 1,5 ώρα.

Με αυτά τα δεδομένα δεν πρέπει να θεωρείται απίθανο το ενδεχόμενο κάποιες low cost εταιρείες να εξετάσουν την Τρίπολη ως εναλλακτική, φθηνότερη, λύση για ταξίδια από και προς τη χώρα μας. Άλλωστε εδώ και χρόνια οι αεροπορικές διαμαρτύρονται για τις χρεώσεις του αεροδρομίου της Αθήνας, τις οποίες χαρακτηρίζουν ακριβές, αλλά και για το γεγονός ότι δεν υπάρχει κοντινός εναλλακτικός αερολιμένας. Να θυμίσουμε ότι η σύμβαση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» προβλέπει ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει άλλο αεροδρόμιο σε απόσταση μικρότερη των 100 χιλιομέτρων από την πρωτεύουσα.

Εμπορευματικές μεταφορές

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, πέρα από την προσέλκυση low cost αεροπορικών εταιρειών για επιβατικές πτήσεις, στοχεύει και στη σταδιακή μετατροπή του αεροδρομίου της Τρίπολης σε εμπορευματικό κόμβο για πτήσεις cargo. Μάλιστα για την ανάπτυξη των εμπορευματικών αεροπορικών μεταφορών σχεδιάζεται να λειτουργήσουν στην περιοχή και εγκαταστάσεις Logistics. Ο αρχικός στόχος είναι η τόνωση της εξωστρέφειας της περιοχής με τη δυνατότητα για εξαγωγές αγροτικών, αλλά και βιομηχανικών προϊόντων.

Κατά την υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης για τη μετατροπή του αεροδρομίου και σε πολιτικό ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι το αεροδρόμιο είναι μία σημαντική υποδομή η οποία θα βηθήσει την Πελοπόννησο να έχει σημαντική τουριστική ανάπτυξη το επόμενο χρονικό διάστημα, αλλά και παραγωγική δραστηριότητα από νέα, εξαγώγιμα προϊόντα, υψηλής ποιότητας. Ο υπουργός τόνισε ότι το αεροδρόμιο της Τρίπολης θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς τα αεροδρόμια της Καλαμάτας και του Αράξου που βρίσκονται πολύ κοντά στα όρια του κορεσμού.

Στον τρόπο με τον οποίο θα συμβάλει στην ανάπτυξη της περιοχής αναφέρθηκε και ο υπουργός Άμυνας Δ. Αβραμόπουλος, ο οποίος σημείωσε ότι από τον επόμενο χρόνο το αεροδρόμιο της Τρίπολης θα εξυπηρετεί τους νέους του σκοπούς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v