Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΤΕπ: Πέντε δάνεια 815 εκατ. για μεταφορές και ενέργεια

Την επιτάχυνση της απορρόφησης πόρων ζητά ο επικεφαλής της ΕΤΕπ. Προχωρούν οι μεταρρυθμίσεις, αλλά χρειάζονται και ανάσες, λέει ο Χαρδούβελης. Πέντε δάνεια 815 εκατ. από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

ΕΤΕπ: Πέντε δάνεια 815 εκατ. για μεταφορές και ενέργεια

«Η Ελλάδα επιτέλους σταθεροποιείται. Το τρίτο τρίμηνο θα δούμε για πρώτη φορά θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης». Αυτό ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης υπογραφής πέντε χρηματοδοτικών συμβάσεων ύψους 815 εκατ. ευρώ μεταξύ της ΕΤΕπ και της ελληνικής κυβέρνησης οι οποίες αφορούν αυτοκινητοδρόμους, το μετρό της Θεσσαλονίκης και τη βελτίωση των δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα.

Τα συγκεκριμένα κονδύλια δεν είναι τα πρώτα που ρίχνει στην Ελλάδα τη φετινή χρονιά η ΕΤΕπ, η οποία συνεχίζει σταθερά να χρηματοδοτεί έργα στην ελληνική επικράτεια. Χαρακτηριστική άλλωστε είναι και η δήλωση του προέδρου της ΕΤΕΠ Werner Hoyer ο οποίος τόνισε ότι η Τράπεζα δεσμεύεται να συνεχίσει προς αυτήν την κατεύθυνση στηρίζοντας την ελληνική οικονομία.

Ο ίδιος πάντως έσπευσε να σημειώσει ότι πρέπει να διασφαλιστεί καλός ρυθμός απορρόφησης των κονδυλίων γιατί ο στόχος όπως είπε είναι να φθάσει στην αγορά το ποσό αυτό των χρημάτων σε συνεργασία με τις ελληνικές τράπεζες.

Από την πλευρά του ο κ. Χαρδούβελης ανέφερε ότι μπορεί η χώρα να μην έχει αποκαταστήσει πλήρως την έξοδό της στις αγορές και την ομαλή χρηματοδότηση, ωστόσο όπως σημείωσε «η Ελλάδα εκδίδει ομόλογα διαφορετικών λήξεων και σιγά σιγά θα κλείσει όλη την καμπύλη».

Ο ίδιος επεσήμανε ότι καμία δημοσιονομική προσαρμογή δεν είναι για πάντα, εάν δεν αναληφθούν μεγάλες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας.

Αναφερόμενος στις μεταρρυθμίσεις τις χαρακτήρισε δραματικές και τόνισε ότι η Ελλάδα σύμφωνα με τους δείκτες του ΟΟΣΑ είναι πρώτη παγκοσμίως στην «παραγωγή» μεταρρυθμιστικού έργου. Ο ίδιος πάντως δεν παρέλειψε να σημειώσει πως «η χώρα χρειάζεται μια ανάσα ώστε ο Έλληνας να έχει χρήματα στο πορτοφόλι του και να δει ότι οι θυσίες που έκανε πιάνουν τόπο». Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις ο υπουργός παραδέχθηκε ότι έχουν υποχωρήσει κατά 50% από την αρχή της κρίσης, σημειώνοντας ότι είναι αρνητικές, για να συμπληρώσει πάντως ότι η αύξηση των επενδύσεων σε μηχανολογικό εξοπλισμό αποτελεί έναν καλό πρόδρομο δείκτη.

Οι χρηματοδοτικές συμβάσεις 815 εκατ. ευρώ

Οι πέντε χρηματοδοτικές συμβάσεις που υπεγράφησαν νωρίτερα το μεσημέρι της Πέμπτης αφορούν αυτοκινητοδρόμους, το μετρό της Θεσσαλονίκης και τη βελτίωση των δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα.

Ειδικότερα πρόκειται για τις εξής:

300 εκατ. ευρώ για τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Θα στηρίξει οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους όσον αφορά τον κύριο άξονα μεταφορών της χώρας (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη), ο οποίος ανήκει στα διευρωπαϊκά δίκτυα προτεραιότητας. Το δάνειο θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων σε μήκος 239 χλμ. και μικρότερα έργα αναβάθμισης υφιστάμενων αυτοκινητοδρόμων σε μήκος 434 χλμ. πάνω σε αυτόν τον κύριο άξονα. Πρόκειται για τη δεύτερη και τελευταία δόση από τη χρηματοδοτική διευκόλυνση ύψους 650 εκατ. ευρώ που παρέχει η ΕΤΕπ για την επανεκκίνηση των κατασκευαστικών έργων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.

200 εκατ. ευρώ για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Η ΕΤΕπ έχει ήδη συγχρηματοδοτήσει τη βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης με προηγούμενο δάνειο 650 εκατ. ευρώ και η χρηματοδοτική σύμβαση που υπογράφηκε σήμερα αποτελεί πρόσθετη στήριξη για την επέκταση του δικτύου στην Καλαμαριά.

180 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση του ηλεκτρικού δικτύου. Χορηγείται στη ΔΕΗ για τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και την επέκτασή του που θα δώσει τη δυνατότητα για περίπου 180.000 νέες συνδέσεις στην Ελλάδα.

135 εκατ. ευρώ για το δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και την ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων. Η χρηματοδότηση παρέχεται στον ΑΔΜΗΕ και περιλαμβάνει δύο δάνεια για τη βελτίωση του δικτύου μεταφοράς και τη διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό δίκτυο.

***Αναλυτικά η ομιλία του Γκίκα Χαρδούβελη, δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v