Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφαλιστικές εταιρείες: Σκληρό πρέσινγκ από την ΤτΕ

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως η στάση της εποπτικής αρχής είναι σε θέση να εμποδίσει το ενδεχόμενο παρενεργειών από τα χαμηλά τιμολόγια στον κλάδο αυτοκινήτου και από τα «μεταγραφικά πριμ» για την προσέλκυση δικτύων.

Ασφαλιστικές εταιρείες: Σκληρό πρέσινγκ από την ΤτΕ

Την εκτίμησή τους πως η Τράπεζα της Ελλάδος παρακολουθεί από κοντά την όλη κατάσταση και θα αποτρέψει εξελίξεις που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τριγμούς στην αξιοπιστία της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς εκφράζουν παράγοντες του κλάδου.

«Αυτήν τη φορά υπάρχουν οι προϋποθέσεις ώστε να προβλεφθούν οι σχετικές παρενέργειες και να μην τρέχουμε και να μην φτάνουμε, όπως συνέβη αρκετές φορές στο παρελθόν» αναφέρεται σχετικά στο Euro2day.gr.

Η όλη συζήτηση έχει ξεκινήσει εδώ και κάποιους μήνες και αφορά δύο μέτωπα:

Πρώτον, τον κλάδο αυτοκινήτου όπου οι συνεχείς μειώσεις τιμολογίων έχουν προκαλέσει προβληματισμό για το αν όλες οι εταιρείες που τις ακολουθούν μπορούν να τις ακολουθήσουν χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο τους δείκτες φερεγγυότητάς τους.

Δεύτερον, την πολιτική ορισμένων ασφαλιστικών να προσφέρουν δελεαστικά πακέτα (που, σύμφωνα με πολλούς, δεν συνάδουν με την τρέχουσα συγκυρία) προκειμένου να αποσπάσουν δίκτυα πωλήσεων από τον ανταγωνισμό.

«Το πρόβλημα δεν είναι αν αυτές τις πρακτικές τις ακολουθούν εταιρείες με υγιείς ισολογισμούς που απλώς θέλουν να ενισχύσουν τα μερίδια αγοράς τους σε βάρος της κερδοφορίας τους, αλλά ότι παρατηρούνται και από εταιρείες που ενδεχομένως να βρίσκονται... στο κίτρινο και αν συνεχίσουν να πράττουν έτσι θα βρεθούν με μαθηματική ακρίβεια στο κόκκινο», αναφέρει γνωστό στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς, το οποίο σημειώνει ακόμα:

«Πιστεύω πως η εποπτεύουσα αρχή παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα δράσει. Ο κλάδος δεν αντέχει επανάληψη του φαινομένου της Ασπίς Πρόνοια (πέρασαν πέντε χρόνια από τότε), την ώρα που διεκδικεί πολύ σημαντικά πράγματα για το μέλλον του από την Πολιτεία, όπως ένα ευνοϊκότερο θεσμικό πλαίσιο για τα ασφαλιστικά ταμεία.

Να μην ξεχνάμε πως ο κλάδος πέρασε πολύ δύσκολες καταστάσεις τα προηγούμενα χρόνια, με αποκορύφωμα το κούρεμα των ελληνικών κρατικών ομολόγων. Σήμερα, υπάρχουν εταιρείες που δεν έχουν ακόμη καταφέρει να επουλώσουν τις πληγές τους και το να ακολουθούν επιθετικές πολιτικές του στιλ "λεφτά υπάρχουν και μάλιστα μπόλικα" πολύ πιθανόν να φέρει μεγάλα προβλήματα στον κλάδο και μάλιστα σε μακροπρόθεσμη βάση».

Άλλος παράγοντας του χώρου, πέρα από τις πολιτικές χαμηλών ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου (η μαζική είσοδος εταιρειών τύπου ΕΠΥ δρα καταλυτικά προς αυτήν την κατεύθυνση) και πέρα από τις... μεταγραφές ασφαλιστικών δικτύων που θυμίζουν ποδόσφαιρο, επισημαίνει και την ιδιαιτερότητα της συγκυρίας, καθώς οι ασφαλιστικές βρίσκονται εν όψει της προσαρμογής τους στις απαιτήσεις του Solvency II.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι περισσότερες εταιρείες θα προσπαθήσουν να συνεχίσουν να νοικοκυρεύουν τους ισολογισμούς τους, υιοθετώντας νέες πρακτικές και ακολουθώντας συντηρητικότερες επιλογές στις τιμολογήσεις, στην προϊοντική γκάμα, στα έξοδα και στις αμοιβές των διαμεσολαβούντων.

Υπάρχει όμως ο φόβος μήπως ορισμένες επιδιώξουν να ακολουθήσουν μια εντελώς διαφορετική -και σαφώς πιο επικίνδυνη για τον κλάδο- πολιτική είτε μέσα από μια προσπάθεια «αγοράς τζίρου» μέσα από χαμηλότατα τιμολόγια και πλουσιοπάροχες μεταγραφές δικτύων, είτε με μια προσπάθεια επιθετικής διαχείρισης του επενδυτικού τους χαρτοφυλακίου, προκειμένου -αν τους βγει...- να υπάρξουν σημαντικά επενδυτικά κέρδη.

«Θέλω να πιστεύω πως το 2014 δεν είναι 2009 και πως οι αρμόδιοι θα προλάβουν έγκαιρα την εκδήλωση πιθανών παρενεργειών», κατέληξε το ίδιο στέλεχος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v