Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Bloomberg: Ζητείται business plan για την Αμφίπολη

Η Αμφίπολη είναι ευκαιρία για την ελληνική οικονομία, σημειώνει το Bloomberg. Η έλλειψη επιχειρηματικού σχεδιασμού και η αποστροφή της Ελλάδας για εταιρικούς χορηγούς, όταν η ανακαίνιση του Κολοσσαίου χρηματοδοτείται από την Tod's.

Bloomberg: Ζητείται business plan για την Αμφίπολη

Εκτενές άρθρο για τα εντυπωσιακά ευρήματα στην Αμφίπολη αλλά και τη δραματική συρρίκνωση των δαπανών σε θέματα πολιτισμού στην Ελλάδα φιλοξενεί το πρακτορείο Bloomberg. "Μετά από έξι χρόνια ύφεσης και λιτότητας, μια χώρα καθηλώνεται από τα ευρήματα στον τεράστιο κυκλικό τύμβο που επαναφέρουν στην ημερήσια διάταξη το θέμα της χρηματοδότησης για τον πολιτισμό", σχολιάζει το Bloomberg και συμπληρώνει: "Το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης, που ανατροφοδοτείται με σχεδόν καθημερινά δελτία τύπου και φωτογραφίες, επαναφέρει την Αρχαία Ελλάδα στο προσκήνιο και δημιουργεί αισιοδοξία για τα ποσά που θα διατίθενται στην αρχαιολογία και στον πολιτισμό".

"Η λιτότητα έχει οδηγήσει σε μείωση των δαπανών για τα πάντα, από εκθέσεις μουσείων μέχρι τους φύλακες των χώρων. Στην Ελλάδα, που είναι και το επίκεντρο της κρίσης, αξιωματούχοι όπως η κ. Λίνα Μενδώνη υποστηρίζουν τώρα ότι θα πρέπει να αυξηθούν τα χρήματα για ανασκαφές εκθέσεις κ.λπ. και πως έτσι θα υπάρξουν αλυσιδωτές θετικές επιδράσεις για την ανάπτυξη, τον τουρισμό και την απασχόληση" αναφέρει το δημοσίευμα.

Το Bloomberg σημειώνει πως η χρηματοδότηση του υπουργείου Πολιτισμού έχει μειωθεί κατά το ήμισυ από το 2010. Η οικονομική ύφεση οδήγησε και στη μείωση των διαθέσιμων κεφαλαίων από ιδιώτες χορηγούς. Ξένες αρχαιολογικές σχολές, "εκ των οποίων κάποιες βρίσκονται στην Ελλάδα εδώ και αιώνες", επίσης έχουν πρόβλημα χρηματοδότησης.

Οι αξιωματούχοι του υπουργείου Πολιτισμού διεκδικούν τώρα ένα τμήμα των ευρωπαϊκών κονδυλίων που θα διανεμηθεί τα επόμενα έξι χρόνια. Η Ελλάδα έχει ήδη 730 εκατ. ευρώ που διατίθενται για 640 πολιτιστικά έργα από προηγούμενο πρόγραμμα χρηματοδότησης.

"Είναι κάτι που πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε», δήλωσε ο Επαμεινώνδας Φαρμάκης, της εταιρείας συμβούλων Ελπίς και συμπλήρωσε: "Όταν υπάρχει λιτότητα η σχεδόν αυτόματη αντίδραση είναι να κοπεί η χρηματοδότηση για τις τέχνες και τον πολιτισμό".

"Η Ελλάδα μπορεί τώρα να ξεπεράσει την αποστροφή της για την εταιρική χορήγηση του πολιτισμού" υποστηρίζει το Bloomberg. Το πρακτορείο θυμίζει ότι η Στοά του Αττάλου ξαναχτίστηκε από Αμερικανούς αρχαιολόγους  με χρηματοδότηση από την οικογένεια Ροκφέλερ στη δεκαετία του 1950 και τώρα είναι διαθέσιμη για εταιρικές λειτουργίες. Επισημαίνει παράλληλα ότι η εταιρεία υποδημάτων Tod’s χρηματοδοτεί την ανακαίνιση του Κολοσσαίου και η Bulgari δωρίζει χρήματα για να αποκατασταθούν τα ισπανικά σκαλιά στη Ρώμη.

Ο Stephen Miller, ομότιμος καθηγητής κλασικής αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Berkeley, έχει εργαστεί στον χώρο της Αρχαίας Νεμέας από το 1973 και υποστηρίζει ότι πρέπει να επιτραπεί σε ιδιωτικές εταιρείες να χορηγούν αρχαιολογικά μνημεία.

"Πολλοί αρχαιολόγοι στο υπουργείο, σε αντίθεση με τους αρχαιολόγους των πανεπιστημίων, θεωρούν ότι είναι ντροπή να βγάζει κανείς χρήματα από τα αρχαία," είπε ο Miller και συμπλήρωσε: "Αδυνατούν να καταλάβουν ότι οι μισθοί τους εξαρτώνται από αυτές τις αρχαιότητες και πως οι ίδιοι βγάζουν τα χρήματά τους από τα αρχαία".

Ο κ. Φαρμάκης επισημαίνει την περίπτωση του Μουσείου της Ακρόπολης, όπου η δημιουργία ενός συντονισμένου επιχειρηματικού σχεδίου με πεζοδρόμηση, εστιατόρια και μπαρ έχει εμφανή αποτελέσματα. "Δεν φαίνεται να υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο για το τι θα συμβεί με την Αμφίπολη," είπε και συμπλήρωσε: "Στην Ιταλία θα εξέταζαν κάθε σενάριο για το τι θα μπορούσε να βρεθεί στον τάφο, και θα έφτιαχναν ένα επιχειρηματικό σχέδιο για κάθε ένα".

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο